Stress (aanvallen?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8Eveline

Stress (aanvallen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 16:16

Bloos Een hele stap dat ik het hier neerzet wees dus aub lief voor me Lachen

Hallo allemaal,

Ik zit nu al 4 jaar met een soort van stress problemen en ze worden steeds erger. Ik zal het even uitleggen, stress zit zo al zo bij ons in de familie en mijn beide ouders hebben precies dezelfde klachten als ik alleen dan veel minder erg. Mijn moeder is er zoals zij zegt eroverheen gegroeid en mijn vader die kan tijdens stressrijke situaties ook slecht eten.
Maak van die twee een combi en dan krijg je dus mij Knipoog ik kan namelijk niks naar binnen krijgen als ik last heb van stress. Dan denk je vast oh dat heb ik ook wel eens alleen ik heb het niet wel eens, ik heb het erg vaak. Alles waar je voor kan bedenken heb ik wel stress voor. Dat betekend dus ook dat ik ben afgevallen en niet meer aankom haast. Nu zit ik gelukkig eindelijk weer op het gewicht van 4 jaar geleden maar het gaat ontzettend moeizaam. Ben daar voor ook na de dokter geweest alleen omdat ik niet “ondergewicht” had heeft ie er niks aan gedaan.

Nou heb ik sinds nu bijna een jaar ook een soort stress aanvallen (althans zo noem ik zelf maar) voornamelijk zit het in me hoofd en maak ik me zelf zo druk dat ik naar de wc moet. Je kunt het vergelijken met als je een eerste afspraakje hebt en voordat je date er is ook 300x naar de wc moet. Nou zoiets heb ik dus ook in meerder situaties. En het gaat nu mijn hele leven bijna beheersen. Als ik bv afspreek met vrienden zit er altijd weer in me achterhoofd voorstel dat ik naar de wc moet en dat op dat moment niet kan... Daardoor heb ik al meerdere dingen niet gedaan en begin er nu genoeg van te krijgen dat ik dit heb en wil zo graag dat het weer weggaat want het is ook opeens gekomen Verdrietig

Heeft iemand anders dit ook of weet iemand hier een oplossing voor?

Cantheon

Re: Stress (aanvallen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:11

Misschien een keer langs de huisarts? Er zijn wel veel ontspanningsoefeningen, maar weet niet of dat in jouw geval veel helpt. Ik heb af en toe last van onrustig zijn, maar echt stress-aanvallen heb ik nooit gehad... Heel veel succes ermee!!!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 17:16

Cantheon schreef:
Misschien een keer langs de huisarts? Er zijn wel veel ontspanningsoefeningen, maar weet niet of dat in jouw geval veel helpt. Ik heb af en toe last van onrustig zijn, maar echt stress-aanvallen heb ik nooit gehad... Heel veel succes ermee!!!

Dankje Lachen mmh van die oefeningen heb ik wel eens gehad bij z'on faalangstcurces van school maar ze helpen niet echt als ik er last van heb. Het zijn vooral dan van die ademhalingsoefeningen.
Ik moet binnenkort toch weer eens naar de huisarts dus ik misschien doe ik dit ook even vragen. Maar ik weet haast zijn antwoord al want omdat het volgends mij allemaal "tussen me oren zit" kan hij er ook weing aan doen.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:20

Bij de GGZ bieden ze stress-trainingen aan, je kunt het beste even Googlen voor de GGZ bij jou in de buurt (ieder stuk Nederland heeft namelijk z'n eigen afdeling).

Ik zou ook zeker even je huisarts bezoeken, wellicht kan hij/zij suggesties aandragen en je eventueel doorverwijzen.

Sterkte!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:01

Jamezy schreef:
Bij de GGZ bieden ze stress-trainingen aan, je kunt het beste even Googlen voor de GGZ bij jou in de buurt (ieder stuk Nederland heeft namelijk z'n eigen afdeling).

Ik zou ook zeker even je huisarts bezoeken, wellicht kan hij/zij suggesties aandragen en je eventueel doorverwijzen.

Sterkte!

Lachen Dat lijkt me idd wel wat voor mij ga zo even erop google, bedankt Ja