Afvallen; iemand nog tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skyracer

Afvallen; iemand nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 21:21

Hey Dromen

Ik ben nogal stevig gebouwd, en ietsje aan de zware kant.. Heb nogal dikke kont Vork
Maar ik zou graag wat slanker worden.. Heeft iemand daarvoor nog normale tips?
Want ik ga geen wondermiddeltjes gebruiken die niet werken.. dan verspil ik me geld enzo.
Ik ga ook niet op dieët » helpt niks, dan heb je die kilo's er zo weer bij.
Het gaat eigenlijk niet om kilo's bij mij, maar meer om m'n figuur..
Zelf denk ik veel fruit eten ipv. snoep enz.

Wat hebben jullie voor aanbevelingen? Tong uitsteken

pubelia

Re: Afvallen; iemand nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:23

sporten, sportschool Ja

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:27

Zoals je zelf al zegt fruit eten in plaats van snoep. Of komkommer, tomaat, selderij, radijsjes. Ook erg gezond! Daarnaast veel water drinken, in ieder geval geen of weinig frisdrank. En probeer thee en koffie zonder suiker en melk te drinken. En daarnaast meer bewegen. De bekende dingen lopend naar school/ werk en de trap in plaats van de lift helpen al. Veel succes!!

Skyracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 21:29

katrien214 schreef:
Zoals je zelf al zegt fruit eten in plaats van snoep. Of komkommer, tomaat, selderij, radijsjes. Ook erg gezond! Daarnaast veel water drinken, in ieder geval geen of weinig frisdrank. En probeer thee en koffie zonder suiker en melk te drinken. En daarnaast meer bewegen. De bekende dingen lopend naar school/ werk en de trap in plaats van de lift helpen al. Veel succes!!

Dankje Haha!
Ik woon in een flat op de 4e verdieping; we hebben noggeeneens een lift dus ik moet wel 7 trappen op en af elke dag Party!!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:29

bewegen en misschien naar de fitness? als je op bepaalde plaatsen wil afvallen bv je kont kan je best naar de fitness gaan zij kunnen je er het best mee helpen

Skyracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 22:00

Verder nog tips?
En ook dingen die niet zoveel moeite en geld kosten? Lachen

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:04

Afvallen gaat meestal niet zonder moeite Tong uitsteken als je drugs gebruikt mischien Knipoog (niet doen natuurlijk!)

Skyracer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 22:05

randyLOVER schreef:
Afvallen gaat meestal niet zonder moeite Tong uitsteken als je drugs gebruikt mischien Knipoog (niet doen natuurlijk!)

Hahaha nee dáár begin ik niet aan hoor Knipoog

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:08

hoi
ik ben zelf ook stevig benook op dieet maar je moet erom denkeen dat je wel gewoon 3 maaltijden krijgt je weet wel sss:P
uhm je moet 3 liter water drinken op een dag
2 stuks fruit
ik ben 14 en moet 6 plakjes brood op een dag
ik moest eerst 5 aardappelen eten maar dat lukt me niet dus ben bij 2 gebleven en 2 lepels met groenten !!!!!
gr. lisa

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:14

hoihoi, ik zit met hetzelfde probleem, en ben een typisch geval van het JO-JO effect. Maar mijn moeder zegt laatst tegen mij, je moet gewoon 3x op een dag gezond eten en voor de rest veel water drinken... en gues what? 5 kilo kwijt in een maand. En ik ben er trots op, want ik hoef er ook niet zo heel veel moeite voor te doen... ja oké, al die lekkere dingen laten staan.
maar af en toe een tussendoortje kan ook geen kwaad, zolang het geen vast ritueel word. Succes!

Iesj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:18

Eet gezond, bouw je conditie op, en ga sporten

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 17:33

Allereerst er wel voor open staan!

Ik zie dat je ergens zegt iets wat niet veel geld en moeite kost. Afvallen kost moeite, helaas.
Afvallen doe je toch door gezonder te eten en meestal met een dieet, daarnaast is het nodig dat je genoeg beweegt.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 00:45

Ik volg sinds deze week een nieuw dieet, hoe het precies heet weet ik niet, maar in dat dieet mag je geen brood en aardappels eten, daarvoor in de plaats moet je veel groenten en fruit eten, en vooral yoghurt enz, het werkt bij mij super, de kilo's vliegen eraf, ik heb ook helemaal geen hongergevoel enz, verder moet je veel water drinken.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:15

zoals vaker gezed lijnen kost helaas moeite .
probeer de tips hier boven , hou het vol en ej zal zien dat je afvalt...

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:29

lijnen/dieeten is geen oplossing, dit werkt even tot je er mee stopt en weer 'gewoon' gaat eten, daarnaast is het nooit goed te weinig te eten, je stofwisseling gaat omlaag en als je weer meer wilt gaan eten kom je sneller aan!!

probeer eens een week lang bij te houden wat je eet op een dag, en ga dan eens kijken waar je de mist in gaat en waarom(eet je uit verveling, gewoonte, heb je wel echt trek..enz enz)
probeer dan het snoepen, vette eten enz enz te minderen/veranderen, maar zorg ervoor dat je geen honger krijgt en verbied jezelf niks!!!!

probeer bv een basis te houden van
-5/7 volkoren boterhammen met gezond beleg(kipfilet, filet americain, magere kaas, vruchtenhagel, appelstroop, jam enz enz)dus geen/minder, vette kaas, vette vleeswaren, chocopasta, enz enz)
-zuivel (melk/karnemelk/magereyoghurt)
-fruit
-gezond avond eten(groente, aardappels, mager vlees/vis, of natuurlijk rijst/pasta ipv aardappels)
-veel water drinken
-af en toe een koekje, schaaltje chips mag best

hou het vooral leuk voor jezelf en zie het als een uitdaging ipv als iets wat moet en helemaal niet leuk is!!!
af en toe een patatje, uit eten, grote koek, zak chips enz enz kan best als je het maar niet te vaak eet!!

probeer verder iets meer te gaan bewegen maar overdrijf ook hierin niet de kans dat je het dan niet volhoud is namelijk erg groot!!
succes!

kikco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:31

meestal ligt het aan de tussendoortjes dus gewoon 3 keer per dag goed eten en de rest veel water drinken ( ik heb het van mijn moeder die is nu al 5 kilo afgevallen ) maar dan moet je ook niks tussen door nemen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:57

kimberley12 schreef:
Ik volg sinds deze week een nieuw dieet, hoe het precies heet weet ik niet, maar in dat dieet mag je geen brood en aardappels eten, daarvoor in de plaats moet je veel groenten en fruit eten, en vooral yoghurt enz, het werkt bij mij super, de kilo's vliegen eraf, ik heb ook helemaal geen hongergevoel enz, verder moet je veel water drinken.

totdat je weer in je huidige patroon valt, en hopla dubbel en dwars komen jou kilo,s terug. Helaas, maar o zo waar.
Maar waar haal jij je vezels vandaar, die je nodig heb voor je darmflora????

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:59

Ik wil ook graag wat afvallen (ongeveer 5 kilo) dus ik volg dit topic even! Tips zijn welkom!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:02

Ik heb altijd veel moeite om de tussendoortjes te laten staan... Ze zijn vaak wel gezond hoor, fruit of nog een boterham. Ik drink wel 2 liter (voornamelijk kruidenthee zonder suiker) op een dag maar ik val niets af. Als ik nou totaal geen tussendoortjes meer eet, zou ik dan wel afvallen? Ik sport 2x in de week.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:07

Kost niks (behalve sportschoenen en joggingbroek) en is heel gezond: hardlopen!

Daarnaast op je voeding letten (dus niet streng lijnen, maar gewoon niet te veel ongezonde tussendoortjes eten) en voldoende water drinken (2 liter per dag)..

Eigenlijk is afvallen over het algemeen heel simpel: meer calorieen verbranden dat dat je binnenkrijgt... Aankomen doe je doordat je meer calorieen binnenkrijgt dan dat je verbrandt.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:13

Esmeralda schreef:
kimberley12 schreef:

totdat je weer in je huidige patroon valt, en hopla dubbel en dwars komen jou kilo,s terug. Helaas, maar o zo waar.
Maar waar haal jij je vezels vandaar, die je nodig heb voor je darmflora????

Ik denk dat je het South Beach dieet bedoeld? Dat is echt een simpel en makkelijk te volgen dieet. En je valt daarna niet in je oude patroon, dat merk je vanzelf als je met het dieet begint. Meer over SB zie www.southbeachforum.net
Als je naar de sportschool gaat is het het beste om met gewichten te trainen en dan vooral zwaar met weinig herhalingen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:45

Zwaar met weinig herhalingen? Volgens mij is dat juist bedoelt voor het kweken van spiermassa?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:49

KirstenG schreef:
hoihoi, ik zit met hetzelfde probleem, en ben een typisch geval van het JO-JO effect. Maar mijn moeder zegt laatst tegen mij, je moet gewoon 3x op een dag gezond eten en voor de rest veel water drinken... en gues what? 5 kilo kwijt in een maand. En ik ben er trots op, want ik hoef er ook niet zo heel veel moeite voor te doen... ja oké, al die lekkere dingen laten staan.
maar af en toe een tussendoortje kan ook geen kwaad, zolang het geen vast ritueel word. Succes!

Precies, mijn ervaring is ook dat dit de beste methode is. Normaal eten, normaal bewegen en ook gewoon normaal af en toe snoepen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:52

Ik ben helemaal geen dieet-persoon (zwak vlees en een hekel aan restricties) maar sinds ik de South Beach methode ken, eet ik anders en voel ik me fitter. Ben in een half jaar tijd toch minstens 8 kg verloren.
Wekelijks bezoek aan de sportschool doet de rest (toning: erg belangrijk).

Kan het je van harte aanbevelen, je zult geen honger voelen (al moet je de eerste 2, 3 dagen wel echt letterlijk afkicken van suikers en koolhydraten). www.southbeachforum.net

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:04

Op VT vind je enkele topics over afvallen.