roos, om gek van te worden..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

roos, om gek van te worden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 15:04

Ik heb al tijd al wel last gehad van roos maar niet zo heel erg. mijn haar is heel droog en ik styl het iedere dag omdat ik anders gewoon echt ontploft haar heb. En ik denk dat door dat mijn haar zo droog is en ik het styl ik steeds meer roos krijg. het is niet zo dat je het kan zien zitten ofzo. maar ik vind het zelf zo vies! ik was het 4 x in de week met anti roos shampoo van head and sholders ofzo iets(A) maar dat help echt voor geen meter. iemand tips? Bloos

Kimonoo

Re: roos, om gek van te worden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 15:42

13 x bekeken maar niemand reageert ben ik de enige met roos dan?:$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:42

Je haar wassen met een shampoo tegen droog haar wil volgens mij wel helpen. En misschien niet meer stylen?
Als je haar niet meer droog is hoef je het ook niet meer te stylen, want van het stylen word het alleen maar droger Knipoog

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 15:46

Jaa maar ik heb van me eigen een beetje krullen en die krullen pluizen supper erg en heb heel dik haar dat ziet er dus niet uit(A)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:47

Je kunt het een keer bij de kapper vragen, die weten er meestal wel wat tegen Lachen

Minthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:48

Ik heb er zelf ook erge last van gehad. Door de jeuk die roos met zich mee brengt ga je krabben wat de roos eigenlijk nog alleen maar verergert.
Op een gegeven moment heeft mijn moeder Andrélon Anti-Roosshampoo voor me gekocht en dit bleek dé oplossing te zijn.
Ik heb er tot nog toe geen last meer van gehad, dus kan je die shampoo zeker aanraden.

Wanneer je haar trouwens erg droog is kan je je haar altijd een (vochtinbrengend) haarmaskertje geven. Succes verzekerd. Knipoog

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 15:52

Oke bedankt zal dat is proberen:) gebruik zo'n masker al 1x per week(A)

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:02

niet te veel aan je haar gaan zitten! ik heb sebamed tegen de roos. heerlijke shampoo.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:13

Minthe schreef:
Ik heb er zelf ook erge last van gehad. Door de jeuk die roos met zich mee brengt ga je krabben wat de roos eigenlijk nog alleen maar verergert.
Op een gegeven moment heeft mijn moeder Andrélon Anti-Roosshampoo voor me gekocht en dit bleek dé oplossing te zijn.
Ik heb er tot nog toe geen last meer van gehad, dus kan je die shampoo zeker aanraden.

Wanneer je haar trouwens erg droog is kan je je haar altijd een (vochtinbrengend) haarmaskertje geven. Succes verzekerd. Knipoog

Roos hoort niet te jeuken hoor. Dan zou het misschien wat anders kunnen zijn. Ik had laatst ook schilfers en het jeukte, maar dit was geen roos, maar een allergie voor een bepaald conserveringsmiddel wat voorkomt in shampoos.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 09:27

Bij mij jeukt het ook hoor.. dat zit los op je huid en dat gaat jeuken volgens mij hoort dat wel(A)

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:50

Je kunt je hoofdhuid masseren met een ouderwets middeltje: 'klitwortel op alcohol'.
Trelpleister en Hema (?) verkopen het nog. De 'gewone' drogist ook, maar dat is
meestal een stuk duurder.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 11:42

Oke bedankt zal dat wel is uit proberen Lachen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:19

Kan ook een soort schimmel zijn, moet je even langs de huisarts dan krijg je er een soort zalfje voor.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:39

Ik had er eerst ook last van. Ik heb het nu bijna niet meer maar toen ik het nog had gebruikte ik altijd Anti-Roos van Andrelon, dat hielp wel. Lachen

Het kan misschien ook door je hormonen komen dat je zoveel roos hebt.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:42

Geriette schreef:

Roos hoort niet te jeuken hoor. Dan zou het misschien wat anders kunnen zijn. Ik had laatst ook schilfers en het jeukte, maar dit was geen roos, maar een allergie voor een bepaald conserveringsmiddel wat voorkomt in shampoos.

Precies, dit heb ik ook. Ik heb nu hele dure shampoo van de kapper, Schwartzkopf professional anti roos ofzo, werkt prima, maar ik moet om de dag wassen, anders blijft het terugkomen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:49

Ik heb een jaar geleden ofzo ook last gehad van roos, heb toen een paar keer anti-roos shampoo van GUHL gebruikt en sindsdien nooit geen roos weer gehad, gebruik het nu af en toe nog wel.. vind het fijne shampoo Ja (alleen je krijgt er wel veel knopen van).

Kartouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:10

Roos is een overmatige afschilvering van de hoofdhuid, en kan verschillende oorzaken hebben:
1) het niet goed uitspoelen van schampoo op cremespoeling
2) stress kan ook een oorzaak zijn
dit zijn nog maar 2 van de vele voorbeelden maar wel de meest voorkomende.
Een droge hoofdhuid veroorzaakt ook jeuk
Ik zelf gebruik selsun voor mijn roos( als ik die heb , en dan heb ik ook jeuk op mijn hoofd)
Probeer je styling produkten niet tot aan je hoofdhuid te laten komen, want die drogen ook uit.
Mocht het niet over gaan en blijven jeuken zou ik de huisarts eens een bezoekje brengen die kan je een scalp lotion voorschrijven en dan ben je er zo vanaf.
Cucces