Welke leeftijd met (hoofd)kussen slapen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Welke leeftijd met (hoofd)kussen slapen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 11:14

Vanaf welke leeftijd is het goed om met je knar op een hoofdkussen in slaap te vallen??

Ik kan mij herinneren dat ik een jaar of drie was toen ik mijn eigen kussentje kreeg..

De kleine is nu ook 3 jaar en slaapt nog steeds zonder kussen. Hij vraagd er ook niet om. Zelf kom ik niet meer in slaap als ik mn hoofd niet op een kussen kan leggen. sterker nog ik hem mega veel kramp in mn nek..

Wat vinden jullie???

Marigold

Re: Welke leeftijd met (hoofd)kussen slapen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:16

mijn kids hebben het vanaf hun vierde ongeveer.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 11:18

oke bedankt!! Hebben ze daar zelf om gevraagd of vond je het toen zelf nodig?? Ik kreeg van mn moeder te horen dat het het beste was om ze zo lang mogelijk zonder kussen te laten slapen.. maar ja als ik naar mijzelf kijk.......

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:30

(1 kind kan vragen (praten), andere niet) ze zag dat ik het had en wou het ook, ik heb ook geprobeerd om ze zo lang mogelijk zonder te laten slapen, wel zo veilig vond ik.
verder vond ik vier wel een mooie leeftijd ervoor.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:32

idd tot een jaartje of 3,5 a 4 jaar weet t niet meer precies weet wel dat ie steeds begon te vragen als ie bij ons in bed lag waarom hij geen kussen had.
Toen heb ik in een beddenspeciaalzaak zon speciaal (kleiner en platter als normaal) kinderkussen voor m gekocht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:36

Het is idd het beste om ze zo lang mogelijk zonder kussen te laten slapen. En don't mind me saying, maar misschien moet je dit met de moeder overleggen? (en vader natuurlijk Knipoog )

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 11:44

haha nou de vader woont met mij samen dus das wel makkelijk he Faye!!!! Enne met moeders overleggen laat ik geheel aan vaders over... dus het zal er wel niet van komen!! Hij zal het bij zn moeder ook nog niet hebben, want dat hadden we dan wel van hem gehoord... tis niet zo dat ik hem nu direct een hoofd kussen aan wil smeren hoor. Het was gewoon een vraag van mijn kant uit.. Verder doen we gewoon wat ons lijkt dat goed is.. en dat gaat nu al 3 jaar goed Haha!

Bedankt voor je reactie iig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:02

Ik bedoelde het verder niet rot of zo hoor! Maar dit soort dingen zijn wel belangrijk, en zijn moeder zal hem waarschijnlijk ook niet voor niks geen hoofdkussen geven. Nou ja laat maar, het is een beetje moeilijk over te brengen hoe ik het precies bedoel Knipoog

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:24

Ik vroeg net aan mn moeder wanneer ik een hoofdkussen kreeg.
En dat was rond mn 5e. Knipoog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 12:25

Een kussen is eigenlijk overbodig...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 14:18

faye schreef:
Ik bedoelde het verder niet rot of zo hoor! Maar dit soort dingen zijn wel belangrijk, en zijn moeder zal hem waarschijnlijk ook niet voor niks geen hoofdkussen geven. Nou ja laat maar, het is een beetje moeilijk over te brengen hoe ik het precies bedoel Knipoog

Ja ik snap je wel.. Maar niet alles hoeft afgestemt te worden zodat het bij papa en mama het zelfde is.. Hij weet inmiddels dat de regels bij papa anders zijn dan bij mama... Mama kan als het moet natuurlijk ook overleggen met ons! Dat gebeurd ook wel met een hoop dingen hoor! (daar bedoelde ik mee dat wij dus niet weten of hij wel of niet met kussen slaapt.. wel alsie bij haar in bed slaapt maar als ie in zn eigen bed slaapt weet ik dat dus niet)

Zo dat was wel effe heel off-topic maar wilde het toch effe kwijt!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:30

Ik weet niet meer wanneer ik een hoofdkussen kreeg, maar ik weet wel dat ik nu weer zonder slaap. Tong uitsteken
Ik begrijp niet goed waarom kinderen wordt aangeleerd om met een kussen te slapen? Lachen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 17:40

Nou daarom was het dus mijn vraag... Ik zelf kan niet goed slapen zonder mijn kussen... en vroeg mij af waneer je nu dus een klein kind met een kussen laat slapen...

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:59

ik was 5 toen ik een kussen krijg.. en kan nu niet zonder Nagelbijten / Gniffelen

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:43

Lijkt mij dat het eraan ligt hoe het kind ligt. Als ik naar mezelf kijk, ik slaap heel veel op mijn zij, nou dan heb ik echt een kussen nodig hoor! Maar buik en rugslapers hebben minder snel een kussen nodig denk ik zo

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:27

onze zoon was rond de vier, maar onze dochter had die al met 2,5 jaar, (zoon is 8 jr ouder)omdat ze zag dat haar broer die ook had, maar ze heeft een heel dun kussen, en in het begin, als ze lag te slapen, haalde ik die er nog onderweg,

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:52

Domme vraag misschien, maar waarom is het niet goed om met een kussen te slapen dan en hoezo al helemaal niet voor kleine kinderen?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 17:02

je hoofd word vaak in een rare stand gehoudend door een kussen.. Snachts groei je is mij altijd verteld... (haha ik heb mn bio lessen altijd overgslagen) meer kans op rug en nek klachten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:01

Ik heb tot een aantal maanden geleden op een kleuterkussen geslapen. Had ik vanaf m'n 4e Clown M''n moeder vond dat ik als bijna 15-jarige toch maar een normaal kussen moest maar tegenwoordig slaap ik zonder Clown

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:46

hier slapen ze allebeide nog op een kinderkussen hoor... stelt eigenlijk helemaal niks voor het is denk ik 3cm dik ofzo maar goed zij willen een kussen vaak als ik ze `s nachts nog even in kom stoppen voor dat ik naar bed ga liggen ze niet eens meer op dat kussen dus ach... het heeft hier niet heel veel nut...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 18:48

tgaat om de heb he haha