minder ongesteld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkrans

minder ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 16:19

hm hm, kom ik weer aan met mijn kwaaltjes.. :p

sinds 2 maanden ong ben ik veeel minder ongesteld dan normaal.
niet dat het normaal heel erg is, maar nu is het echt minimaal!

ik ben 18, slik de pil sinds mijn 15de, en ben het altijd regelmatig.

sinds vorige maand werd ik het ook een dag later, deze keer ook weer..

rara wat is dit?

Thirsa_

Re: minder ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:22

Geen idee, ik ben zelf wel minder ongesteld geworden toen ik met de pil begon.. maar ik lees dat jij die al 3 jaar slikt.
Denk dat weinig mensen hier het antwoord op weten, dus misschien bezoekje aan de huisarts? Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:48

Had ik ook opeens, kreeg de tweede keer ook opeens een doorbraakbloeding (ook al jaren aan de pil). Ben nu met de pil gestopt omdat ik al langer niet tevreden was en moet binnenkort even naar de ha voor een andere.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 17:01

hm, ik vind dit echt heel vreemd..
barst ook al 2 weken van de buikpijn, terwijl ik dat anders nooit heb...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:12

Hmm. Geen idee wat dit kan zijn.
Misschien zoals al werd gezegt bezoekje aan de HA? Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:09

Niet om je aan het schrikken te maken, maar is er een mogelijkheid dat je zwanger kan zijn? Zoja zou ik een testje doen, het komt soms voor dat je als je aan de pil bent en zwanger, je toch iedere maand een bloeding krijgt, maar veel minder dan normaal (meestal ben je dan in verwachting van een meisje hoorde ik ergens, dan heb je dubbele hormonen of weet ik het..)..

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 09:15

hm, natuurlijk is het moeilijk uit te sluiten, maar ik heb de pil altijd netjes geslikt, en nooit vergeten.

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:47

Yessy schreef:
Niet om je aan het schrikken te maken, maar is er een mogelijkheid dat je zwanger kan zijn? Zoja zou ik een testje doen, het komt soms voor dat je als je aan de pil bent en zwanger, je toch iedere maand een bloeding krijgt, maar veel minder dan normaal (meestal ben je dan in verwachting van een meisje hoorde ik ergens, dan heb je dubbele hormonen of weet ik het..)..

Als je aan de pil bent en zwanger, kan je inderdaad toch nog ''ongesteld'' (dat is het eigenlijk niet als je aan de pil bent) zijn. Ik zou voor de zekerheid ook een test doen voordat je verder gaat met de pil. De pil is niet 100% betrouwbaar, maar dat weet zelf waarschijnlijk ook wel. Succes

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:58

Ik heb het vorige 2 maanden ook gehad heel raar inderdaad, ik ben altijd best erg ongesteld maar toen verloor in amper bloed. En deze maand was het ineens weer iets meer, maar nog steeds niet veel.
Maar ik dacht dat als je ongesteld werd dat je niet zwanger kon zijn Scheve mond

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:10

Heerlijk toch Lachen

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:12

simone_1986 schreef:
Ik heb het vorige 2 maanden ook gehad heel raar inderdaad, ik ben altijd best erg ongesteld maar toen verloor in amper bloed. En deze maand was het ineens weer iets meer, maar nog steeds niet veel.
Maar ik dacht dat als je ongesteld werd dat je niet zwanger kon zijn Scheve mond

Over het algemeen klopt dit, al zijn er uitzonderingen. Maar de pil geeft sowieso bloedingen, dit is ook geen echte ongesteldheid maar hoe heet het.. doorbraak? In ieder geval, met de pil wordt je sowieso 'ngesteld'

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:35

Dus ook als je bijvoorbeeld al 2 maanden zwanger bent, zul je doorbraak bloedingen krijgen als je de pil slikt ?
Dan ga ik toch maar eens een test doen Scheve mond

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:08

Als je aan de pil bent, wordt het idd niet meer ongesteld zijn genoemd, maar heb je een zgn onttrekkingsbloeding. Bloedingen tijdens het slikken (dus buiten je stopweek om, bijv als je lang doorslikt) worden doorbraakbloedingen genoemd.
En omdat je als je zwanger bent de pil blijft slikken als je van niks weet, is het mogelijk dat je in je stopweek toch nog wat bloed verliest. Echt veel kan het dan natuurlijk niet zijn, want dan gaat je embryo/foetus er natuurlijk aan, maar bloedverlies is wel mogelijk.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:50

Ik ben sinds n maand of wat ook minder ongesteld als eerst, voor mij veel minder, voor n ander zal het waarschijnlijk n normale hoeveelheid zijn.
Ik weet niet wat jullie onder heeel weinig verstaan? Want de 1 vind iets eerder weinig dan de ander... en dan is denken dat je zwanger bent wel direct n ernstig idee...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:11

Ik heb geen idee wat weinig is, ik heb het ook maar van horen zeggen, zelf nooit last gehad van (veel?) minder, maar ook nooit zwanger geweest dus Knipoog
Maar ik denk dat je beter bij zo'n verandering 3x voor de zekerheid kan testen, dan dat het een keer foutgaat en je het niet weet, omdat je niet weet dat je 'ongesteld' kan zijn en zwanger Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:56

je hebt ook mensen, die door de pil helemaal niet meer ongesteld worden....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:18

Hannanas schreef:
je hebt ook mensen, die door de pil helemaal niet meer ongesteld worden....

Ja precies, dus het zwanger verhaal als je minder ongesteld wordt vind ik meteen zo een rampen idee, misschien kun je beter eerst eens met een huisarts praten..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:26

mijn zus is na 7 maanden er pas achter gekomen dat ze zwanger was. Ze was ook aan de pil en werd gewoon 'ongesteld'.
Ze was al wat mollig. En ik dacht ook al wat wordt die dik!
Maar toen was ze dus zwanger....
Dus niet denken dat wanneer je ongesteld wordt je niet zwanger kan zijn!
Dat is alleen zo als je de pil niet slikt!
Mijn zus had overigens overgegeven en daardoor was de pil ook uitgekotst. Dus pas goed op als je ziek bent!
Zelf heb ik nooit last van dit soort ongein Haha! Zou het knap vinden als mijn vriendin me zwanger krijgt Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 01:43

Dus als je de pil slikt, en je word gewoon ongesteld,
kùn je alsnog zwanger zijn? Zo dan, doe je knap.
Is zeker gebeurt toen je zus de pil had 'uitgekotst'?
Anders lijkt het me onmogelijk.. Lachen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:00

Frouk schreef:
Ik ben sinds n maand of wat ook minder ongesteld als eerst, voor mij veel minder, voor n ander zal het waarschijnlijk n normale hoeveelheid zijn.
Ik weet niet wat jullie onder heeel weinig verstaan? Want de 1 vind iets eerder weinig dan de ander... en dan is denken dat je zwanger bent wel direct n ernstig idee...

Weinig vind ik na 4 uur een normale tampon nog niet eens halfvol hebben...
Ik kon eigenlijk niet zwanger zijn toen, maar begon toch wel even te twijfelen toen ik de tweede keer weer zo weinig bloed verloor Bloos .

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:06

Ik zou deze week ook ongesteld moet worden, het enigste wat ik had was een beetje bloed en oud bloed en ik kon de hele dag wel met een inlegkruisje het heeft ook maar een 2 dagen geduurd heel raar.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:29

Meissie17 schreef:
Ik zou deze week ook ongesteld moet worden, het enigste wat ik had was een beetje bloed en oud bloed en ik kon de hele dag wel met een inlegkruisje het heeft ook maar een 2 dagen geduurd heel raar.

Ja kijk, dat vind ik ook erg weinig (wbt de tampon opmerking kan ik weinig zeggen ik gebruik die dingen niet)
Ik moet wel vaker verwisselen als 1x, maar voor mij is de hoeveelheid die ik nu heb de helft minder als dat het altijd was.
Ik heb wel nog steeds hevige buikkrampen en lage onderrugpijn vlak voor ik ongesteld moet worden en de 1e dag, voor mij een teken dat het toch gewoon ongesteldheid is?

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:13

[/quote]

Ja kijk, dat vind ik ook erg weinig (wbt de tampon opmerking kan ik weinig zeggen ik gebruik die dingen niet)
Ik moet wel vaker verwisselen als 1x, maar voor mij is de hoeveelheid die ik nu heb de helft minder als dat het altijd was.
Ik heb wel nog steeds hevige buikkrampen en lage onderrugpijn vlak voor ik ongesteld moet worden en de 1e dag, voor mij een teken dat het toch gewoon ongesteldheid is?[/quote]

Ja en nou ne had ik weer een bloeding echt heel veel met dat slijmerige spul erbij zodat het haast niet kan lekken in het maandverband, maar ik had ook idd gewoon de pijnlijke borsten, humeurig, pijn in de onderbuik en rug zoals ook altijd heb met de normale ongesteldheid