stem kwijt, iemand tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

stem kwijt, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 11:12

de titiel zegt het al,
Ben vorige week flink ziek geweest en nu is me stem opeens weg, komt alleen een hees gekraak uit, het is geen gehoor Clown
Maar nu moet ik op kantoor 6 uur achter elkaar praten, dat is wel weer minder. Kan wel zeggen ik gas niet, maar daar geld de regel niet werken is geen geld, weet niet meer hoe dat heet maar dat stond in het contackt toen ik daar begon, en dat geld heb ik nu juist nodig, weet iemand iets voor dit probleem? Drop eten help niet Haha!

FunkyMirko

Re: stem kwijt, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 13:18

Ik zou eens proberen voor warme citroenthee,
of warme melk met honing erin.
Die helpen bij mij altijd! Succes!
En veel beterschap! Cool

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:19

afwachten heeft tijd nodig ik heb dat ook weleens als ik ziek ben geweest en flink verkouden met keelpijn

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:51

Tja, grof gezegd moet je dus kiezen tussen een salaris of je gezondheid?

Persoonlijk zou ik dan zeggen, dan maar een dagje minder salaris ipv mijn stembanden permanente schade toebrengen. Dan is werken helemaal geen optie meer.

Je stembanden zijn gewoon heel kwetsbaar, dus tijd geven om te genezen (en soms is 1 dag daar genoeg voor!) is heel belangrijk. Als je wel MOET praten, dan gewoon praten en vooral NIET fluisteren!!

Raar contract hebben jullie trouwens.... of is het een 0-uren contract op oproepbasis of zoiets?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:23

idd iets met citroen, zoals eerder genoemd citroenthee bv, of gewoon water met citroensap erdoor!
Sterkte!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 07:36

Firedancer schreef:
Tja, grof gezegd moet je dus kiezen tussen een salaris of je gezondheid?

Persoonlijk zou ik dan zeggen, dan maar een dagje minder salaris ipv mijn stembanden permanente schade toebrengen. Dan is werken helemaal geen optie meer.

Je stembanden zijn gewoon heel kwetsbaar, dus tijd geven om te genezen (en soms is 1 dag daar genoeg voor!) is heel belangrijk. Als je wel MOET praten, dan gewoon praten en vooral NIET fluisteren!!

Raar contract hebben jullie trouwens.... of is het een 0-uren contract op oproepbasis of zoiets?

is idd een 0-uren contract, Ben gisteren maar niet wezen werken, kon echt geen normaal geluid produceren Koe
Gaat nu wel iets beter, dnek dat i kvanmiddag maar een paar uurtjes ga werke nff kijken of het gaat, thanx voor de tips.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 07:50

In zo'n geval is het vooral belangrijk om je stem(banden) absolute rust te gunnen.
Ga vooral niet fluisteren.
En ga stoffen en omgeving die je stembanden en keel kunnen irriteren uit de weg.

Verder is het drinken van kamillethee altijd goed voor je keel.

Uiteindelijk ben je op die manier er het snelste van af.