Steken in het hoofd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OneDesire

Steken in het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 10:43

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: sinds oktober 2003 heb ik ineens om onverklaarbare redenen om de paar seconden steken in mijn hoofd. Het begon toen ik op mijn werk zat. Het is denk ik een soort zenuwpijn, en enigszins vergelijkbaar met de steken die je in je hoofd krijgt als je iets heel kouds hebt gedronken. Het in mijn voorhoofd, boven mijn rechteroog.

Ik ben onder behandeling van een neuroloog geweest. Ik heb een MRI scan gehad, maar niks (gelukkig) gevonden. Hij noemde het een a-typische hoofdpijn. Toen hebben ze het geprobeerd met allemaal medicijnen, o.a. tegen epilepsie. Aangezien ik van die medicijnen aan kon komen, en ik al overgewicht heb, had ik geen zin in al die troep te slikken. Dus ben ik gestopt met naar de neuroloog te gaan.

Nu was het een aantal weken heel goed gegaan, had geen last meer (dat merk je dan pas als het een tijdje weg is). Maar na een gigantische huilbui, afgelopen zaterdag, is het weer terug. En behoorlijk erg. Nu word ik er zelfs 's-nachts wakker van.

Ik denk er dus over terug te gaan naar de dokter, en om een second opinion te vragen bij een neuroloog.

Ik heb trouwens nog wat rond gekeken op internet (misschien niet zo slim, maar ik hoopte iets vergelijkbaars te vinden). Hetgeen wat er voor mij heel dicht in de buurt komt is aangezichtspijn. Bij mij zou het dan gaan om de eerste zenuwtak (zie voor uitleg de link). Het enige waar ik niet achter kan komen, is waardoor het opgewekt wordt.

http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/trigemin.html

Ik hoop dat er mensen zijn die zich herkennen in dit verhaal, en mij misschien tips kunnen geven.

Nickeltje

Re: Steken in het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 10:56

Trigeminus neuralgie:
Soms is er een zogenaamde ''trigger point'' waarbij aanraking van het gebied, bijvoorbeeld bij het scheren, de pijnparoxismen kunnen provoceren. Ook kunnen kaakbewegingen (eten) pijnaanvallen uitlokken.
Op een of andere manier wordt die zenuw geirriteerd en vuurt pijnsignalen af...
Het past wel goed bij jouw beschrijving.
Het beste zou inderdaad zijn een second opinion bij een andere neuroloog aan te vragen!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 12:46

Dank je wel voor je reactie. Ik ga denk ik maar eens informeren bij mijn zorgverzekeraar hoe ik een second opinion kan laten uitvoeren.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 15:31

Doe dat maar. Mocht er nog een keer een MRI gemaakt worden, informeer dan naar met welk apparaat dat gemaakt wordt. De meeste ziekenhuizen werken met eentje van 1,5 Tesla, maar een met 3 of nog meer heeft een hogere resolutie en kunnen kleinere afwijkingen beter opgespoord worden, en aangezien er bij jou al eerder een gemaakt is, is het misschien handig daar op te letten...
Sterkte

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 18:30

Ok, ik zal het noteren.