Aangezien mijn klachten de laatste tijd alleen maar erger werden en er ook nog andere problemen bij kwamen (slecht slapen, veel hoofdpijn, verdoofd gevoel in vinger) heb ik maar een afspraak gemaakt bij de fysiotherapeut. Vanochtend was het dan zover. Mijn fysio vertelde me dat de spieren in mijn nek, schouders en rug extreem gespannen staan en dat deze niet meer ''vanzelf'' kunnen ontspannen. Hij sprak over RSI klachten, waarschijnlijk ontstaan door mijn werk. (hele dagen achter de pc) Hij rade me aan om sowieso op mijn werk minder achter de pc te zitten en ook paardrijden vond hij eigenlijk niet zo’n goed idee. Aangezien ik ook tijdens het rijden last heb van mijn klachten verergert dit de situatie mogelijk.
Vandaag heb ik mijn eerste behandeling gehad en waarschijnlijk zullen er nog wel wat volgen. Ik voel me net een oud oma'tje, alles doet me zeer en ik voel me ook gewoon belabberd.... Ik vroeg me af of meer bokkers deze klachten kennen en hoe een evt. behandeling bij hun is verlopen. Hadden jullie ook klachten met paardrijden? Kortom, ik ben benieuwd naar ervaringen