Woest ben ik!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Woest ben ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 09:50

Ik had vanmorgen een afspraak bij de huisarts, was gelukkig vroeg en hoefde dus niet lang te wachten.

Ik ga zelden naar een huisarts, maar nu toch wel wat dingen waar maar eens naar gekeken moesten worden.

Het eerste probleem was mijn ex of liever de nasleep ervan.
Zie ook dit topic.

Omdat hij toch wel anders bleek dan ik dacht, wilde ik me laten testen op SOA's en HIV.
Gewoon voor de zekerheid, om het hele gedoe af te sluiten.
En ik slaap al weken slecht, ben m'n volledige dag en nachtritme kwijt en dat zorgt er ook niet voor dat je je beter voelt.
Ik heb al wat homeopatisch geprobeerd, maar dat werkt niet.
Dus ik wilde wat hebben zodat ik 's avonds gewoon kan slapen en 's ochtends niet half dood op sta, want dat hou ik gewoon niet vol. Ik gooi me nu elke avond vol, maar dat is ook geen oplossing.

En ik ben al een jaar of 4 chronisch verkouden.
Verstopte neus, elke ochtend hoesten als een zware roker.
Dit komt waarschijnlijk door m'n vorige huis, waar alles beschimmeld was en ik had eigenlijk verwacht dat het in dit huis over zou zijn.
Maar na een half jaar in een gezond huis, geen verbetering.

Dit waren dus de klachten waarmee ik vanmorgen naar de huisarts kwam en ik stapte ook binnen met de mededeling dat ik meerdere klachten heb.

Krijg ik al gelijk te horen dat dat niet kan, want de minister heeft bepaald dat er maar 1 klacht per consult mag. Dan kost het minder tijd.
Nee, iemand die 3 of 4 afspraken moet maken kost geen tijd.

Maar goed daar zit je dan, met een huisarts die haast heeft.
Dus ik heb maar snel het probleem van de SOA test en het slechte slapen voorgelegd.
Voor dat laatste wou ie niets geven, want dat werd wel beter als ik over een week de uitslagen van de test had.
En wat voor test, op het briefje streepte hij de 3 meest voorkomende SOA's aan en dan moet ik maar hopen dat ik geen van die andere heb.
Die komen niet zo vaak voor zegt ie dan.
Maar ze bestaan wel, dus 100% kan ie me niet geven en een test wel.

Maar ja dat kost allemaal geld, maar wat kost het als de 1 na de ander besmet raakt omdat hij nooit op die ziekte laat testen?

En betalen we niet genoeg aan de zorg?
En waarom krijg je die zorg dan niet?

Dat is toch alsof je een auto koopt en die vervolgens niet krijgt, dat is diefstal.
Waarom kan een arts dat wel maken?

Ik ben zo verschrikkelijk kwaad, m'n moeder gebeld, maar daar hoef ik ook geen begrip te verwachten.

Een smsje naar m'n collega gestuurd dat ze maar moest doorgeven dat ik volledig over de rooie thuis zit en dat ik morgen wel weer kom.

Weet iemand of ik ergens een klacht kan indienen, want als ik nou elke week voor niets bij de huisarts zat, maar ik vraag gewoon de hulp die ik van een arts verwacht.

Die zijn er toch om mensen te helpen en niet om een bak geld te verdienen, door 3 streepjes op een formulier te zetten.
Waar overigens nog niemand wat aan heeft.

Feitelijk speelt die man gewoon met levens door zo makkelijk te oordelen.

Moet ik eens op m'n werk doen, iets niet controleren omdat het toch bijna nooit fout is.
Maar die ene keer dat het fout is gaat de boel wel de lucht in.

Zo dat lucht wel wat op.

Heb inmiddels een andere arts aan de lijn gehad, die gelukkig nog patienten aannemen en mijn collega wordt er ook altijd goed geholpen.
Volgens die (duidelijk vriendelijkere) assistente moet m'n oude arts me wel officieel overdragen. Ze wenste me ook sterkte, ze kon zich voorstellen dat het vervelend was, bij zulke mensen heb ik al een beter gevoel.
Dus daar belde ik de assistente van m'n oude arts over op die zeer onvriendelijk vertelde daar niets van te weten, maar dat ze het aan de arts zou vragen.

Maar ja nu zit ik dus helemaal over m'n toeren thuis en ben nog geen steek verder.
Nu zijn dit allemaal geen levensbedreigende zaken.
Als ik soms de verhalen lees van de langdurig zieke bokkers onder ons, ik vind het heel knap dat die het volhouden.

missnynke

Re: Woest ben ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:56

dit is lang bij alle huisartsen niet zo.
succes met het zoeken naar een andere...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:58

zo zeg, ik kan met de mijne wel over tig dingen kletsen, daar neemt hij dus echt wel de tijd voor.

andere huisarts zoeken dus Knipoog

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 09:58

Ik heb al een andere gevonden, m'n oude arts moet me alleen nog overdragen.
De assistente zei dat ze daar nog nooit van gehoord heeft.

Lijkt me sterk, want ik ben niet de eerste die daar weggaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:59

pffff, ik ken het. Ik heb het zelfde gehad, gelukkig ben ik nu overgestapt. Sterkte ermee!

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:00

ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Ik heb ook zo'n arts gehad. Was prima in zijn vak maar nooit geen tijd voor je. Heb nu een ander die dat wel heeft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:00

Je mag tegenwoordig blij zijn als je een normale huisarts kan vinden die de tijd voor je neemt,als je bij een consult extra tijd wil dan moet je dat bij onze huisarts altijd vragen.De vorige die wij hadden was ook niet echt iets waar je wat aan had,en ik weet niet of je er op voor uit gaat als je over stapt?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 10:02

M'n collega zit ook bij die huisarts waar ik nu heen ga en ik hoor van haar alleen positieve dingen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:03

Stennisje schreef:
Ik heb al een andere gevonden, m'n oude arts moet me alleen nog overdragen.
De assistente zei dat ze daar nog nooit van gehoord heeft.

Lijkt me sterk, want ik ben niet de eerste die daar weggaat.

Wat een domme assistente, een patient overdragen betekend niets anders dan jouw medische dossier opsturen naar de nieuwe huisarts. Je kunt ook je dossier zelf ophalen en brengen naar jouw nieuwe huisarts. Kun je gelijk kennismaken en lezen wat jouw medische klachten waren in al die tijd.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 10:05

Ik haal vanmiddag m'n dossier op, ik heb gelijk na m'n consult al laten weten dat ik absoluut niet tevreden ben en een andere arts wil.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:09

Dat overdragen naar ee nadere huisarts kan je zelf flink versnellen.
Je kan naar de huisarts bellen en zeggen dat je er op staat dat jouw dossier klaar ligt, met een briefje van je huisarts waarin hij verklaart dat jij bij hem uitgeschreven bent. Dit kun je in een niet afgesloten envelop ophalen en dan zelf afgeven bij je nieuwe huisarts. Gaat veel sneller!
En als ze moeilijk doen kun je zeggen dat er zoiets bestaat als de wet WGBO waarin staat dat jij het recht hebt op wat jij net gevraagd hebt aan ze.
Meer info, dan stuur je me maar een pm, als je wilt weten welke wetsartikelen precies enzo...

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:12

Even heel rustig ademhalen...en dan naar de GGD (gezondheidszorg...niet de psychiatrie he Tong uitsteken) en jezelf laten testen op allerhande soa's.

... kunt u ook contact opnemen met de sociaal-verpleegkundige SOA/AIDS van de GGD. Zij kan u dan inplannen op het SOA-spreekuur in het Ruwaard van Putten Ziekenhuis. Dit onderzoek kan kosteloos worden uitgevoerd. Voor alleen een HIV-test kunt u terecht bij de GGD Zuidhollandse Eilanden. Deze test kan anoniem worden afgenomen en kost € 28,00 (prijspeil 2005). Alle artsen hebben een beroepsgeheim. Ze mogen geen informatie van u doorgeven aan anderen zonder uw toestemming. Afspraak maken

Indien u vragen heeft over SOA, SOA-onderzoek, HIV(test), voorbehoedsmiddelen of andere vragen op seksueel gebied dan kunt u het SOA-spreekuur bezoeken. U hebt dan een gesprek met een sociaal-verpleegkundige van de GGD.

http://www.ggd-zhe.nl/domains/default/pages/content.aspx?content=14890000007539_2_10000000001651&contentcode=MIR_19367&navid=14890000000004_14890000007438

Bij de GGD begeleiden ze je doorgaans heel goed....en kan je zelf aangeven waar je op getest wil worden.

Daarnaast inderdaad dossier laten klaarleggen en zelf ophalen, dat werkt het beste.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:02

Wat vervelend zeg! Gelukkig dat je wel een andere huisarts hebt gevonden, want dat kan ook nog weleens lastig zijn.
Ondanks dat ik een hele fijne huisarts heb herken ik er wel wat in. Ben al meer dan een jaar ziek en voel me soms ook zo niet begrepen.

Sterkte ermee!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 11:09

Ja dank je, m'n ma is net toch helemaal uit Zwijndrecht naar hier komen rijden.
Viel me alles mee, misschien dat dit hele gedoe dan nog een lichtpuntje heeft.

Ze moest van d'r werk komen en daar werkt de vader van m'n ex ook, dus hoop niet dat het daar terecht komt.

Hoe gaat het met jou eigenlijk?

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:16

Fijn dat je moeder even langskomt! Ben je toch niet zo alleen.

Met mij nog steeds hetzelfde. Afgelopen donderdag een echo gehad, in eerste instantie was er niks vreemds op te zien, maar dan moet er altijd nog een hoofd radioloog o.i.d. naar kijken. Donderdag is de uitslag bij de huisarts, maar verwacht niet dat er iets geks op te zien is. Aan de ene kant natuurlijk wel fijn, maar dan weten we nog niet wat het dan wel is! (die steken in mijn zij dan)
Vrijdag heb ik een afspraak bij een osteopaat. Ergens heb ik daar wel weer een beetje hoop op, hij heeft me ook een keer heel goed geholpen met mijn rug.
Afwachten dus maar weer!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:20

Oo, ik vind juist sinds die HA commercieel moeten doen, ze je erg goed helpen Haha! Nemen de tijd, nemen je serieus en behandelen elk dingetje..

Maar dat is dus niet automatisch bij elke HA zo.. Sterkte hoor!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:24

lekkere aktie al bij binnenkomst..heeft mijn huisarts me nog nooit over verteld (1 klacht per consult), niet iedereen gaat voor elk wissewasje naar de huisarts!

Fijn dat je zo snel een andere huisarts hebt kunnen vinden die je op wil nemen. Het scheelt zoveel hoe iemand je te woord staat.

Snap alleen niet dat je jezelf zo over de rooie laat gaan zodat je niet kan werken. Zet het uit je je hoofd! De oplossing heb je immers al direct gevonden dus laat die andere HA lekker barsten, ik zou hem mijn dag iig niet laten verzieken!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:27

Ik ken het wel. Ik moest bij mijn oude huisarts ook aangeven bij het maken van de afspraak wat de klacht was. En als het niet druk was mocht ik 2 dingen bespreken, in 2 afspraken, dus 10 minuten, en anders kreeg je maar 5 minuten.

(ergens snap ik het wel, er zijn natuurlijk mensen die voor iedere wissewasje komen) Maar met een mogelijke soa en deze klachten vindt ik het ronduit onbeschoft dat ie zo met je omgaat !!

Ik wens je veel sterkte !! Doe je verhaal maar goed bij de nieuwe arts. Ik hoop dat hij je wel goed kan begeleiden !!

En tips om beter te slapen, probeer ademhalingsoefeningen, die ontspannen. Probeer nergens aan te denken alleen maar aan je ademhaling. Je wordt dan vanzelf iets ontspannener. In het begin duurt het lang voor je reageerd. Na een paar dagen slaap je er makkelijker op in.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:29

Bij onze huisarts hangt een enorm aanplakbiljet : 1 KLACHT PER CONSULT heeft u meerdere vragen vraag dan een dubbele consult aan.(niet meer dan 2 klachten)
Denk dat ze best willen, maar niet kunnen. Maar als je het een vraag wat inverband sta met andere moet dat na mij idee wel kunnen. Maar goed. ze roepen niet voor niets dat de huisartsen tijd te kort komen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 11:47

Als de assistente bij het maken van de afspraak had aangegeven dat er maar 1 klacht per consult kon, had ik gewoon meerdere afspraken na elkaar gemaakt.

Maar als je binnenkomt bij een arts die even daarvoor je naam door de speaker snauwt en je moet het dan ook nog over dingen hebben die wat gevoeliger liggen en je krijgt dan nog op je brood dat je maar 1 klacht mag hebben, dan sta je echt raar te kijken.

Als die man in de 20 seconden die me nog restten om m'n verhaal kan doen, ook nog even beslist welke SOA's ik wel en waarschijnlijk niet zal hebben en me afscheept met een halve test en met de woorden dat ik over een week wel weer slaap, dan slaan de stoppen bij mij wel door.

Ik slaap al weken niet en kan waarschijnlijk daardoor ook minder hebben.
Me niet druk maken en dingen naast me neer leggen, zijn voor mij helaas niet vanzelfsprekend, relativeren kost bij mij vaak veel moeite.
En nu heb ik daar de energie niet voor.

En omdat ik weinig energie heb en me daardoor rot voel, ging ik naar de dokter.

En die wil me dus gewoon niet helpen.

Ik had wel naar m'n werk kunnen gaan, maar dan was ik daar overstuur binnen gekomen, had ik minstens 5 collega's van het werk gehouden en was uiteindelijk door m'n cheffin alsnog naar huis gestuurd.
Of het was tot een botsing gekomen en ik zie mezelf er voor aan dat ik de dag dan zonder huisarts en baan eindig.

Ik ken mezelf aardig en weet wanneer ik beter even tot mezelf kan komen.
Nu ben ik redelijk gekalmeerd, mede omdat ik bij m'n moeder m'n gal kon spuwen, maar als ik nu zou moeten werken zou ik er een zooitje van maken.

Ik heb me dan ook niet ziek gemeld, ik neem gewoon een dag vrij.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:57

Heb net je pm beantwoord!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:59

Zelf ben ik zo'n 'klachtenspaarder', ik ga zelf niet eerder naar de dokter voor dat ik een stuk of 4 a 5 klachten heb (tenzij ik denk dat mijn leven ervan afhangt). Als mijn dokter wat meer naar mij zou kijken in plaats van alleen naar zijn computerscherm, zou dat ontzettend veel tijd schelen. Volgens mij zit ie dan stiekem een spelletje te spelen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:03

Zo dat kan die dokter van jou echt niet maken hoor!!!

iK zal als ik jou was snel een andere zoeken!

In ieder geval succes met alles!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:04

Ik snap dat je behoorlijk overrompeld was door zijn botte manier van omgang.... Zou ik ook zijn...

En een dagje thuis blijven is toch helemaal niet erg. in dit geval waarschijnlijk gewoon even het beste. Gelukkig snap jou baas dit ook !!!

Ik weet dat rustig worden en relativeren, vooral als je in bed ligt, echt zooooooo moeilijk is. Ik kan het ook maar moeilijk. Maar anders ga je er dadelijk nog aan onderdoor !! Je rust, vooral in een rot periode is zo belangrijk !! Ik snap ook niet dat je HA daar niets aan wil doen om te helpen !! Belachelijk !!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 12:19

Nickeltje schreef:
Heb net je pm beantwoord!

Dank je!