Misschien dat ik met dit topic mensen iets meer bewust kan maken over het gebruik van teveel medicijnen.....
Mijn verhaal begint eigenlijk 7 jaar geleden. Na een aanrijding heb ik een whiplash opgelopen en heb ik veel medicijnen geslikt om de pijn draagbaar te maken. Alles leek na zoveel jaar weer redelijk normaal maar ik bleef nekklachten houden. Ook mijn onderrug werd steeds slechter.
Na een bedrijfsongelukje had ik lage onderrugklachten en ook daarvoor slikte ik redelijk wat medicijnen. Ook had ik tot 2 x een reeks van fysiotherapie en dat hielp gedeeltelijk.
Sinds een jaar heb ik al last van verschrikkelijke hoofdpijn-aanvallen en steeds terugkerende rug en nekpijn. De hoofdpijn werd steeds erger, aanvallen en zelfs overgeven en niets meer
kunnen doen. Ik heb hierdoor veel ibuprofen en pijnstillers geslikt. De ene week maar 2 of 3 maar sommige weken wel 20 stuks.
Tot afgelopen week, na een bezoek bij de huisarts ben ik doorgestuurd naar een neuroloog van een hoofdpijnkliniek in Amersfoort. Hij heeft geconstateerd dat ik o.a. medicijngerelateerde hoofdpijn heb maar ook spanningshoofdpijn. Wat wil zeggen dat ik eigenlijk een soort van afhankelijk/verslaafd ben geraakt een pijnstillers.
Zijn remedie: direct stoppen met alle medicijnen die ik tegen de pijn slik want met die medicijnen wek ik juist de hoofdpijn en pijn in mijn rug en nek op........
Oftewel ik moet afkicken van alles wat ik heb geslikt met de kans dat ik ook daadwerkelijk afkickverschijnselen krijg!
Het was voor mij een redelijke klap. Te beseffen dat ik van iets afhankelijk ben geworden en te beseffen dat als ik nu weer rug-nek- hoofdpijn heb ik er niets voor mag innemen en dus echt veel pijn zal kunnen gaan krijgen....
Ik mag nu 3 maanden geen medicijnen innemen, elke dag een uur zwemmen voor mijn spieren en moet dan terug komen bij de neuroloog zodat hij kan kijken of ik nog steeds de spanningshoofdpijn heb.
Kortom, iedereen die veel paracetamol, ibuprofen of iets dergelijks slikt, PAS ALSJEBLIEFT OP!
Overigens schrijf ik dit verhaal niet om medelijden te kweken maar puur om mensen een beetje bewust te maken van wat medicijnen met je kunnen doen.....