Wat medicijnen met je kunnen doen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

napoleon

Wat medicijnen met je kunnen doen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:44

Misschien dat ik met dit topic mensen iets meer bewust kan maken over het gebruik van teveel medicijnen.....

Mijn verhaal begint eigenlijk 7 jaar geleden. Na een aanrijding heb ik een whiplash opgelopen en heb ik veel medicijnen geslikt om de pijn draagbaar te maken. Alles leek na zoveel jaar weer redelijk normaal maar ik bleef nekklachten houden. Ook mijn onderrug werd steeds slechter.
Na een bedrijfsongelukje had ik lage onderrugklachten en ook daarvoor slikte ik redelijk wat medicijnen. Ook had ik tot 2 x een reeks van fysiotherapie en dat hielp gedeeltelijk.
Sinds een jaar heb ik al last van verschrikkelijke hoofdpijn-aanvallen en steeds terugkerende rug en nekpijn. De hoofdpijn werd steeds erger, aanvallen en zelfs overgeven en niets meer
kunnen doen. Ik heb hierdoor veel ibuprofen en pijnstillers geslikt. De ene week maar 2 of 3 maar sommige weken wel 20 stuks.

Tot afgelopen week, na een bezoek bij de huisarts ben ik doorgestuurd naar een neuroloog van een hoofdpijnkliniek in Amersfoort. Hij heeft geconstateerd dat ik o.a. medicijngerelateerde hoofdpijn heb maar ook spanningshoofdpijn. Wat wil zeggen dat ik eigenlijk een soort van afhankelijk/verslaafd ben geraakt een pijnstillers.
Zijn remedie: direct stoppen met alle medicijnen die ik tegen de pijn slik want met die medicijnen wek ik juist de hoofdpijn en pijn in mijn rug en nek op........
Oftewel ik moet afkicken van alles wat ik heb geslikt met de kans dat ik ook daadwerkelijk afkickverschijnselen krijg!

Het was voor mij een redelijke klap. Te beseffen dat ik van iets afhankelijk ben geworden en te beseffen dat als ik nu weer rug-nek- hoofdpijn heb ik er niets voor mag innemen en dus echt veel pijn zal kunnen gaan krijgen....

Ik mag nu 3 maanden geen medicijnen innemen, elke dag een uur zwemmen voor mijn spieren en moet dan terug komen bij de neuroloog zodat hij kan kijken of ik nog steeds de spanningshoofdpijn heb.

Kortom, iedereen die veel paracetamol, ibuprofen of iets dergelijks slikt, PAS ALSJEBLIEFT OP!

Overigens schrijf ik dit verhaal niet om medelijden te kweken maar puur om mensen een beetje bewust te maken van wat medicijnen met je kunnen doen.....

Goof

Re: Wat medicijnen met je kunnen doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:01

Medicijnen zijn tuig!!
Ik had vroeger zeker 5 keer per jaar keelontsteking en iedere keer weer werd er een antibioticakuurtje tegenaan gegooid, wat er juist weer voor zorgde dat mijn afweer slechter werd en ik weer keelontsteking kreeg. Vicieuze cirkel dus.
Ik ben toen gestopt met het nemen van antibiotica en geen keelontsteking meer gehad.

Ook nu neem ik geen antibiotica. ik heb veel last van mijn spieren en gewrichten en iedere keer als ik langs ga is het standaard antwoord:' zal wel ontstoken zijn, ik geef je een kuur mee..."
Ik bedank dan maar vriendelijk of ga gewoon helemaal niet meer, met rust gata het tenslotte ook weg.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 23:05

Klopt, er zijn ook steeds meer homeopathische middelen te verkrijgen! Deze werken puur om je lijf een steun te geven de balans weer op te maken!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 23:13

Snap goed wat je bedoeld! Heb ook medicijngerelateerde hoofdpijn gehad, een paar jaar geleden. Had een paar keer in de week hoofdpijn, en slikte elke keer wel 2 of meer paracetamols. Toen ik elke dag hoofdpijn had, ben ik gewoon gestopt met de medicijnen omdat ik wist dat medicijngerelateerde hoofdpijn bestond. Daarna had ik ook veel minder hoofdpijn.

Nu heb ik trouwens zo'n 4x in de week hoofdpijn en migraine. Dit is meer spanningshoofdpijn en hoofdpijn door een verkeerde (aangegroeide) houding. Ik slik nu overigens nauwelijks medicatie. Ik ga naar een mensendieck (soortige fysiotherapeut), doe oefeningen en rust veel uit als ik pijn heb. Wel neem ik af en toe een advil400, maar niet meer dan 2x in de week.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:16

Ik weet uit ervaring dat jouw neuroloog je nu een supergoed advies heeft gegeven.
Ondanks de pijn die je misschien de komende tijd zal hebben, probeer het vol te houden en ga gewoon je leven weer oppakken!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:22

Neuroloog, ben ik ook geweest zei bij mij ook dat ik spanningshoofdpijn had, en kwam met hele stomme (slaap)medicijnen zodat ik beter kon slapen Verward zodat me spanningshoofdpijn wel weg zou gaan.

Ten eerste ik kon niet slapen van die medicijnen, ik sliep zo'n 3 uur per nacht. En nu na 3 jaar met hoofdpijn zonder medicijn gelopen te hebben, geloven ze eindelijk dat het migraine is. Heb er super medicijnen voor, zoals ik jou verhaal over jou hoofdpijn hoor denk ik eerlijk gezegt niet dat het spanningshoofdpijn is, maar daar ga ik verder niet op in.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:25

Ook ik ken dit uit ervaring. Een paar jaar geleden ben ik van het ene op het andere moment gestopt met paracetaml slikken en ben veel water gaan drinken.
Dat was en is voor mij het supermedicijn

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:38

een meisje uit mijn klas heeft iedere dag hoofdpijn en neemt ook iedere dag paracetamol.
ze had er niet aangedacht dat ze hoofdpijn kreeg van de paracetamol zelf...
nu slikt ze alleen nog paracetamol als de pijn niet uit te houden is ...

ik zelf gebruik bijna nooit paracetamol of ibubrofen waarom : stel je krijgt 'iets' van een hernia tot aan een klap tegen je hoofd. in het ziekenhuis zijn ze niet zo happig op het verstrekken van zwaardere pijn medicatie en zal je het vaak moeten doen met 2 paracetamolletjes. als je voor ieder pijntje 2 paracetamolletjes pakt zullen die op hetmoment van erge pijn weinig voor je betekenen...

heb last gehad van een ernstige buikgriep , had onwijs pijn in mijn buik , kon niet zitten , niet liggen , niet lopen ik werd helemaal gek van mezelf.
ik kreeg paracetamol zetpillen ( 1000 mg , dus evenveel als 2 tabletten) en ik voelde de pijn niet meer. ( voelde me nog steeds hondsberoerd , maargoed dat had niks met de pijnstilling te maken Vork )