Rugpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 16:15

Ik blijf een zeurende rugpijn houden, heeft iemand enig idee wat daartegen kan helpen? Waarschijnlijk heeft het o.a. te maken met een verschoven wervel, maar dat is volgens mij niet het enige. Het irritante is dat ik het idee heb dat het op de een of andere manier uitstraalt naar andere plekken en ik word er dus ook misselijk van.

Nickeltje

Re: Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 16:18

Hoe lang heb je hier al last van? Wordt het door sommige dingen erger of minder erg? Is het de hele dag hetzelfde of verdandert het gevoel over de dag? Kun je de pijn met 1 vinger aanwijzen, of is het een groter onduidelijker gebied? Waar straalt het naar uit?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:00

Misschien eens naar de fysio?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 18:11

De pijn is wat onduidelijk en ik kan dus ook niet zeggen waar het precies zit, maar o.a. in de buurt van de wervel, heb er al wel langer last van, volgens mij is het zo goed als hetzelfde, soms wel wat anders, maar dan heb ik meestal verkeerd gelegen ofzo.

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:59

Hangt er vanaf wat voor pijn het is.... Is het pijn aan de ruggewervel of is het duidelijke pijn aan de spieren? Is het in de spieren zou ik het nog even aankijken een paar dagen. Ik heb zelf ook zwakke rugspieren, dit zit helaas in de familie waardoor de kans op hernia groter is. Dus ik zou niet te lang wachten maar wel een paar daagjes en probeer eens srl gelei erop te doen van vsm wil ook nog wel eens helpen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:02

Hoe lang heb je er al last van?
Die verschoven rugwervel, zijn daar ooit foto's van gemaakt? Zo ja, hoe lang geleden?
Misschien is dit wel erger geworden en zit er nu een zenuw knel of onder spanning die de pijn veroorzaakt...

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:12

Ik kan je een osteopaat aanraden. Ik heb ook erge rugpijn gehad met uitstraling naar mijn benen. Mijn fysio kon me niet helpen en heeft me toen doorverwezen naar de osteopaat. Die heeft me in een paar keer van mijn rugpijn afgeholpen en ik heb er nagenoeg geen last meer van. Heel af en toe nog, maar niet te vergelijken met hoe het was.

Sterkte ermee!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:16

Mijn man gaat ook altijd naar de osteopaat, als hij rugpijn heeft. Werkt elke keer super! Alleen is er vaak wel een wachtlijst, dus misschien is de fysio tot die tijd een oplossing.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:04

Misschien is het verstandiger om foto's te laten maken (via je huisarts). Dan weet je wat er aan de hand is.
Als je een verschoven wervel hebt kan een manueel therapeut hem weer terug zetten.
Evt. later fysio om je spieren sterker te maken dat alles voortaan op zijn plek blijft.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 17:23

Ostheopaat misschien. Ik loop er ook bij een, had mn heupen en bekken scheef staan door een gruwelijke val van n paard. heb er 3kwart jaar mee gelopen, nooit aan n HA laten zien of iets, maar toen was ik t zat! Loop nu 3 maanden bij de ostheopaat, en mag morgen waarschijnlijk voor het laatst!!! Met jou wervels heb je dan denk ik ook de grootste kans dat ie t echt helemaal oplost en dat het niet zo snel meer verkeerd schiet

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 18:55

Okee, thnx voor de tips, ik ga binnenkort even langs de huisarts, bij mij zijn het nml meerdere dingen, o.a. spieren.