Ooit was ik voor iets anders in een ziekenhuis waar men vertelde dat ik de hele dag hyperventileerde,ik haalde adem wanneer ik er erg in had.Ik ben er achter gekomen dat het aan mijn darmen ligt,als ik stress heb bijvoorbeeld gaan mijn darmen weer opspelen waardoor ik het weer benauwd krijg.Door goede darmbacterièn te nemen hou ik het groten deels buiten de deur.
Ik heb hele vage klachten de laatste maand. Vermoeide spieren, afwezig gevoel in m'n hoofd en over het algemeen moe. Daarnaast ook zeer regelmatig extra hartslagen (laat ik vanmiddag ECG voor maken). Klachten zijn eigenlijk constant aanwezig, heb nu mensendiecktherapie maar dat helpt nog niet echt. Er is nooit aangetoond dat het hyperventilatie is, maar wordt wel vermoed. Herken je deze klachten, hoe ben je er vanaf gekomen?
Ik heb het zeker tot aan mijn 15e gehad. Na mijn pubertijd verdween het eigenlijk *gaat ook afkloppen, haha). Ik heb er Cesartherapie voor gekregen en therapie waar ik de naam nu even niet meer van weet, ook iets met een C. Dat is leren adem te halen en hoe om te gaan met het hier en nu. Vaak wordt het veroorzaakt door angsten en verkeerd ademhalen, wegens stress en spanningen. Vervolg, extreme vermoeidheid, giga angstaanvallen en dingen vermijden om je maar niet zo te voelen en altijd beroerd te zijn. De vermoeidheid is gebleven, maar de hyperventilatie komt nu alleen wanneer ik dus zwaar oververmoeid ben, of stress heb. Ik heb ook een paar keer een EEG laten maken, dat is wat anders dacht ik dan een ECG en ook hartfilmpjes. Mijn hart maakte ook extra zware slagen, alsof ik constant onder druk stond tijdens intensieve traning. DAt duidde ook op spanningen. Therapie heeft wonderen gedaan en ben er nog niet, maar weet nu wat ik moet doen en laten om mij niet zo te voelen en langzaam te werken naar dingen wel te doen en dat ook zonder die aanvallen te kunnen. Succes.
Bij mij is het juist in/na m'n vakantie begonnen... Ben daar wel heel angstig door geworden omdat ik niet wist wat het was. Maar bloed is helemaal ok en ha heeft enkele neurologische testjes gedaan die ook goed waren. Ik merk dus zelf niet dat ik hyperventileer, maar denk het (incl. arts) vanwege de symptomen. Ik wil wel steeds diep inademen en kan maar heel weinig uitademen. Ben afgelopen week een keer in paniek geraakt en toen merkte ik wel dat ik snel (maar wel via m'n buik) ademhaalde. ECG wordt meer gemaakt omdat ik me er druk over maak, dan omdat de arts het nodig vindt. Slik nu ook amoxepam (lage dosering), om wat rustiger te blijven.
Sinds mijn longembolie heb ik eigenlijk ook het vaak benauwd waardoor ik ga hyperventileren. ik mis dus ook een stukje long wat is afgestorven dus heb sowieso al een kleinere longcapiciteit.
Vooral met dit weer heb ik het heel snel benauwd. ik kan ook bijna niet meer met een bh aan ademen, dus heb nu zo'n bustertje, is een uitkomst
Ik ga morgen naar het ziekenhuis, daar gaan ze me weer helemaal onderzoeken enzo, en hoop ook dat ze wat tips hebben voor het hyperventileren, want idd, soms raak ik soms helemaal in paniek omdat ik gewoon geen lucht krijg.
Ik vind het echt heel erg naar, benauwd zijn, jakkie.
ik hypervetileer ook vaak, omdat ik me te druk maak ( bewust of onbewust) gewoon door spanning, vermoeidheid e.d.
ik ga verkeerd ademen, en krijg het steeds benauwder, word duizelig, krijg hoopfdpijnen, steken in de hartstreek, soms val ik zelfs flauw, moet overgeven, soms zelfs hartritmestoornis, of migraine aanvallen e.d.
hyperventilatie kan tot zoveele dingen leiden, het veroorzaakt echt tal van andere klachtjes zeg maar... en bij sommige mensne is het wat minder als bij een ander.
Vandaag uitslag van de ECG gehad, daar waren inderdaad extrasystolen op de zien, maar die en de normale hartslagen zagen er verder uit zoals het hoort. Ik ben dus eigenlijk hartstikke gezond, maar voel me niet zo . Nu dus verder werken aan ademhaling en rustig aan doen.
@Medousa; laat je nog even weten wat ze zeiden in het ziekenhuis?