Allergie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Droomster

Allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 18:39

2 weken geleden heb ik bloed laten prikken, om te kijken of ik allergisch was.
Mijn moeder belde van de week op. En kreeg te horen:

Dat ik een allergie-waarde van 2000 heb, en een normale waarde is 200 voor een allergie Clown

Bij mijn weten uit zich dit alleen in benauwdheid, en het enige wat ik kan verzinnen is allergie voor stof. Ik zou niet weten waarmee ik nog meer elke dag in aanraking kom.

Ik ben al jaren benauwd, en ben pas dit jaar naar de dokter gegaan *niet erg logisch eigenlijk, maar ik heb er sinds vorig jaar pas 'erg' last van*. Eerst had ik een spray gehad, en bleek ik een snelwerkend neusslijmvlies te hebben. Dat zal dus wel komen door die allergie.

31 oktober moet ik naar het ziekenhuis, om te testen waar ik allergisch voor ben. 1 ding kon de dokter mij mededelen, ik ben niet allergisch voor de hond. (olé Clown dat had ik hem ook nog wel kunnen vertellen..)

Mijn moeder zit nu dus al helemaal; Jaa, en nu moet je konijn uit je kamer & je hamster, blabla, en je moet anti-allergie dekbed, vloerbedekking weg, enz. enz.

Mijn ouders doen dus net alsof ik allergisch ben voor dieren. (Wat ik nu al kan vertellen dat ik dat niet ben, als ik mijn konijn beet heb of hamster krijg ik het echt niet benauwder of bultjes of weet ik veel wat).

Maarja, zijn er nog meer bokkers gezegend met een (ernstige) allergie & iemand enig idee wat ze in het ziekenhuis gaan uitspoken? Haha!

Faelivrin

Re: Allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:21

Ik heb ook een erge vorm van allergie, voor graspollen en bepaalde bomen. [Ja, bomen ja..]
Verder kan ik niet goed tegen hooi en katten+andere dieren [incl. paarden]
Maargoed, met medicijnen overleef ik dat ook min of meer haha, enkel nies ik heel vaak. Lachen

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 19:26

Oh gut, medicijnen zijn dus al niets voor mij Clown

Ik heb (voor zover ik weet) alleen last van benauwdheid. Ik heb daarom ook nooit bedacht dat ik ergens allergisch voor zou kunnen zijn. Eerder een soort astma of chronische verkoudheid of iets..

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 00:10

dan kom ik maar met mijn verhaal Tong uitsteken

Ik ben net als jou begonnen met alleen benauwdheid, daarna volgde een keelontsteking en daarna nog veel meer onstekingen totdat ik niet eens meer genoeg lucht had om te douchen.

Ik heb een huid + bloed test gehad. Bij de huid doen ze dan die allergenen ( mogelijke allergische stoffen ) op je huid, en anders prikken ze bloed.
Ik ben allergisch voor berkenboom, grassen, pollen,weegbree en nog meer planten Tong uitsteken en heb hierbij een voedselallergie, alleen weten ze nog niet precies waartegen..

Ik gebruik inmiddels 1 pompje 2 maal daags, 1 pompje zonodig als ik het nog benauwd krijg en slik allergietabletten. Toch heb ik nog steeds dat wanneer ik met veel van die dingen waar ik allergisch op reageer een keelonsteking, of gewoon een allergische reactie; opgezwollen gezicht, lippen, tong, ogen, keel, bultjes enz.

Volgende week ga ze het weer verder proberen uit te zoeken bij een longarts, ben nu naar een jaar wel bijna een experts bij allergieen Lachen

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 16:07

Niet weer bloedprikken Scheve mond'

*ik vond het al erg dat ik 1 buisje moest afstaan laatst.. + ik ben bang voor naalden enzo*

En medicijnen zijn echt niets voor mij, ik heb al moeite met een asperine in nemen. Dat wordt allemaal nog 'leuk' dus Haha!

Het liefst zou ik nu naar het ziekenhuis gaan om te kijken waarvoor, maar helaas. Ik zal nog langer dan een maand moeten wachten..

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:13

Ik ben ook allergisch, voor zo'n beetje alles wat haar heeft. Lekker handig met paarden... Bloos Ik heb dan ook serieus gePROBEERD alles de deur uit te doen toen ik er een paar jaar geleden erg aan toe was. Hier ging ik me echter niet beter van voelen. Kreeg zoveel stress dat ik heb besloten maar weer gewoon met de beesten om te gaan. En dat doe ik nu nog steeds, zij het onder een aantal omstandigheden. Ik let bijvoorbeeld op dat ik de paarden buiten poets (ze staan altijd buiten, komt dat ff goed uit!) en dat soort dingen.

Ik heb ook astma, en bij mij uiten de klachten zich in benauwdheid. Momenteel heb ik 6 soorten medicijnen, 2 inhalators, 2 soorten pillen, een neusspray en oogdruppels. Hier doe ik het echt super op!

In het ziekenhuis doen ze onderzoeken om te kijken of je bovenste of onderste luchtwegen reageren. Bij mij keken ze naar mijn voorhoofdsholte en neusslijmvlies, en ik kreeg allergietesten (huid en bloed). Verder heb ik nog een histaminetest gekregen, dan moet je iets inhaleren waar je benauwd van wordt en dan kijken ze hoe snel dat verloopt. De onderzoeken zijn eigenlijk geen van allen vervelend, echt niks om je zorgen over te maken!

Succes! Knipoog

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:18

Hmm allergien zijn heel vervelend!
Ik ben allergisch voor: koemelk, kip, kippeneiwit, huismijt, hooistof en hondenhaar Boos!
Ik ben in behandeling bij een homeopaat. Imo kunnen ziekenhuizen niet meer dan diagnose's stellen.
Ik heb ook kleurentherapie gehad toen ik klein was. En ik heb al m'n hele leven eczeem. (dan weer heel erg, en dan weer minder) Is niet leuk

Nou ik hoop dat je snel de uitslag hebt, ik kan je aanraden om een (goede!!) homeopaat te zoeken, omdat die je ook goed kunnen helpen! (naast het ziekenhuis Knipoog )

Ach gut

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:24

Ik ben ook allergisch voor vanalles en nog wat. Eerst maar eens uitvinden waar je allergisch voor bent, niet te hard van stapel lopen en meteen al je beesten opruimen hoor! Mijn ervaring is wel dat het niet goed is om alle prikkels weg te halen, dan wordt het alleen maar erger. Je bouwt er toch een weerstand tegen op.Ik had meer last zonder dan nu met de dieren in huis!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 18:56

@ unicorn1980:
Ik hoor idd veel mensen dat ze een weerstand opbouwen tegen hetgene waar ze allergisch voor zijn, als ze er veel mee in de buurt zijn.

Mijn dieren ga ik toch niet opruimen, dieren neem je voor heel hun leven. Tot slot zou ik toch niet zonder ze kunnen Knipoog