Ziek én alleen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booga

Ziek én alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 12:11

Sinds twee weken heb ik veel last van duizeligheid. Ik voel het niet aankomen, ben even erg duizelig, wordt daarna misselijk en krijg het bloedheet. Soms met overgeven erbij, soms met flauwvallen.
De dokter heeft vanochtend wat testjes gedaan, kwam niets bijzonders uit, behalve dat mijn evenwichtsorgaan wat 'onrustig' is en mijn bloeddruk aan de lage kant ( 100 over 60 ).......

Lag net al weer gestrekt (ging echt out) en kotste de longen uit mijn lijf.

Baal als een driedubbele stekker, ben alleen (voel me heel alleen) , heb weinig vrienden en ben bang.
Maar baal ook dat ik me weer zo heb weg laten sturen bij de dokter......dit is al vaker voor gekomen en toen belandde ik met mijn hoofd door een tegel in de douche en een keer daarna met mijn fiets op de tegels van het fietspad......

ik ben helemaal niet bang voor iets ernstigs, maar heb wel besloten terug te gaan als het niet snel minder wordt (of erger wordt).......

Zondebokje

Re: Ziek én alleen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:14

nou sterkte ermee....ben je niet zwaar gestresst of vermoeid...

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:22

Hm vervelend zeg!
Als ik het niet vertrouw zou ik gewoon nog een keer naar de dokter gaan! Lijkt me niet fijn om bezorgd te zijn over je gezondheid als je alleen thuis bent.
Heb je geen familieleden in de buurt die je op kunt zoeken of die je misschien zouden kunnen steunen?

La_Martina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:29

Heb je al bloed laten prikken?

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 12:32

Bloedprikken vinden ze nog niet nodig....
en helaas heb ik al jaren geen contact meer met familie, dus dat zit er niet in......

Ik ga zo even mijn bed in en hopen dat ik me daarna iets beter voel.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:45

hoe oud ben je dan als ik vragen mag....?

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 12:51

hahahaha, mag je vragen hoor, ben 28 jaar. Oud genoeg om om mezelf te passen en voor mezelf te zorgen. Maar als je je echt niet lekker voelt dan is het fijn als je niet alleen bent, maar helaas.

La_Martina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:52

Wat raar zeg. Scheve mond
Ik zou állang bloed geprikt laten hebben,want dit is niet normaal. Ach gut

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:56

Nou idd wat is dat nou voorn moeite voor de dokter om ff bloed te prikken Verward Tss, ik zou eens naar n andere dokter gaan. (als dat kan) Maar in ieder geval beterschap Ach gut

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:02

Je hoort vaker verhalen van mensen waarvan de dokter vind dat dingen niet nodig zijn, maar dat het achteraf ernstig blijkt.
Als ik jou was zou ik inderdaad een andere dokter nemen of een bloestest eisen en een verwijzing voopr het ziekenhuis.
Wilt hij/zij dit niet geven, zou ik zelf naar de eerste hulp gaan.
Het is toch belachelijk dat je je zo voelt, maar de dokter het niet ernstig genoeg vind.

La_Martina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:06

Idd Lous.
Mijn vader is gestorven aan kanker,de dokter zei altijd maar dat het gewoon een 'griepje' was en hij zich dus niet zo aan moest stellen. Boos!
Naar een andere dokter gegaan..waren we al veel te laat natuurlijk.. Scheve mond

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:29

Vreemd dat hij bloedprikken niet nodig vindt, dat wordt toch vaak juist wel gedaan als ze niet weten wat er aan de hand is?
Bovendien kost dat de arts ook geen moeite, het enige wat hij moet doen is formuliertje invullen en jou de uitslagen laten weten...

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:34

Ik zou idd de dokter maar even bellen, want dit klinkt niet goed. En zeker niet als je het al langer hebt.
Neem geen genoegen met 'nee', want je (ik in elk geval) hoort de laatste tijd van die rare verhalen dat de huisarts het steeds bij het verkeerde eind heeft...

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:40

Als ik onderstaand topic lees wat ook door jou gestart is...
Kan ik me voorstellen dat je klachten te maken hebben met je burn out? (viewtopic.php?f=136&t=649682&p=18284786&hilit=#p18284786)
En anders zou ik toch staan op meer onderzoek hoor of een doorverwijzing!
Je gezondheid is belangrijk genoeg!!!
Beterschap gewenst!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:48

Ten eerste beterschap.
We zitten een beetje in het zelfde schuitje alleen begon het bij mij voor het eerst een maand geleden.
2 weken terug ben ik ook dood ziek geweest. Daarna is het vorige week redelijk goed gegaan en sinds zaterdag is het weer terug.

Ze dachten eerst aan blindedarm ontsteking maar dat was het niet. Ik moet vandaag terug naar de huisarts. Ontlasting en urine gaan op kweek en ik krijg weer Domperidon tegen de misselijkheid.

kan ik je zeker aanraden en kun je ook bij Kruidvat etc halen, ik neem de zetpillen. Ze zeggen dat die ook beter werken. Ik kon weer meer eten, drinken en de misselijkheid trok weg.

Toen ik zo ziek was waren mijn ouders net een week naar frankrijk (ben 20 en woon nog wel thuis) en ben toen maar naar mijn schoonouders gegaan. Ik weet heel goed hoe je, je voelt als je alleen thuis bent en ook nog eens ziek!!

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 18:01

Citaat:
Als ik onderstaand topic lees wat ook door jou gestart is...
Kan ik me voorstellen dat je klachten te maken hebben met je burn out? (viewtopic.php?f=136&t=649682&p=18284786&hilit=#p18284786)
En anders zou ik toch staan op meer onderzoek hoor of een doorverwijzing!
Je gezondheid is belangrijk genoeg!!!
Beterschap gewenst!

Heb ik ook nog aan gedacht, maar het gaat juist goed, vorige week bij andere arbo-arts geweest en goed gesprek met de directeur gehad. Super dus !!
Ken mijn lijf ondertussen wel een beetje Knipoog
Vanmiddag weer overgeven na zo'n 'aanval' ........ging later met de honden lopen en voelde alleen maar tintelingen in mijn rechterarm.......lekker vaag.

Ga morgen diezelfde arts bellen(was een vervanger, eigen huisarts is nog lakser Boos! ) en vragen voor een verwijsbrief......ben het nu spuugzat!!!

en ja mensjes, dat bloedprikken is ook zo gebeurd, maar daar had de arts geen reden voor vond ze zelf Koe

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:48

aandringen op bloedprikken!
Ik heb klachten die op de jouwe lijken. Ik val constant flauw tussen maaltijden door. Ik voel het wel aankomen- lees wordt stronthumeurig, overgeven, trillende handen en zweten. Wat het ook is, het klopt niet. Ik heb daarom dinsdag bloed laten prikken en dat zou jij ook moeten doen. Al is het maar om dingen uit te sluiten.

Het is wel heel vervelend dat je alleen bent. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat eng vindt. Ik ben dinsdag weer flauwgevallen met mijn hoofd tegen de kast aan. Toen ik bijkwam was ik helemaal in de war maar gelukkig lag de telefoon naast me. Ik had mijn moeder gebeld die op haar beurt de buurvrouw had gebeld die verpleegster is. De buurvrouw (heeft sleutel) was binnen 1 minuut binnen en even later kwam mijn moeder met de auto aangescheurd. Ik ben al 24 maar het is wel verdomd fijn als mams er is als je je hartstikke beroerd voelt.

Heb je geen buurvrouw of vriendin die regelmatig bij je kan komen kijken? Je zal maar een keer niet goed terecht komen als je flauw valt. Dan is het wel fijn als er mensen zijn die je in de gaten houden.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:11

Je kunt van je HA eisen dat hij een bloedonderzoek laat doen. Ik vind dit echt niet normaal klinken, e dat je alleen bent en steeds flauw kan vallen is gewoon gevaarlijk.
Maar ik betwijfel of ze aan een bloedonderzoek wat kunnen zien, ik zou zelf eerder aan een CT scan o.i.d. denken!
Anders even naar een andere arts gaan.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:49

He dat is idd vervelend hoor, het is al klote als je je zo voelt en als je dan nog eens alleen bent, echt alleen dat maakt het er ook niet geruststellender op he. (ben ook 28, woon alleen, verderop in een ander dorp, maar heb gelukkig wel een heel lieve moeder die bij me komt kijken en wat boodschapje skomt brengen..nare situatie zo bij jou)
Wat je zou kunnen doen is 2 maal daags een kopje bouillon nemen, vanwege het zout. Mijn bloeddruk is nl 102 om 47, ontzettend laag dus en had dezelfde klachten als jij. Bij mij kwam het alleen door oververmoeidheid, stress en te weinig zout. Het kan zijn dat dat in jouw geval ook zo is, maar we zijn geen dokters en jouw dokter hoort je gewoon te onderzoeken..helemaal met zo'n bloeddruk, mss heb je wel staalpillen nodig als je bloedarmoede zou hebben, of ms sheb je een virus in je lichaam, je hart moet extra hard werken als je zo'n lage bloeddruk hebt nl en mss wordt datw el veroorzaakt door een goede griep.
Afijn, drammen bij je HA, je betaald premie en je hebt recht op een onderzoek...je kan immers niet binnen blijven zitten en wachten totdat het over gaat.
Veel sterkte en beterschap.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:52

Heejj ik had ook een keer dat ik duizelig werd,maar ik moest toen niet kotsen enzo,en dat heten ,aanval van labirintes ofzo
veel beterschap!!!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:53

ik zou ook eissen op bloedprikken..dit lijkt me niet gezond meer..beterschap Ach gut

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 08:45

Thanks mensjes voor de steun Knipoog Doet me goed.
Ben gisteren terug gegaan naar de huisarts na een slechte nacht. Alles draaide en kon alleen nog door het huis kruipen Verdrietig Overgeven en al.....Oorsuizen met doof rechteroor als resultaat...
Ze heeft weer mijn bloeddruk gemeten en die was weer laag (100/60) , maar ik heb altijd een lage bloeddruk, heb ik haar ook gezegd Koe
Weer in mijn oren kijken, daar was donderdag niets te zien......maar gisteren zat mijn rechteroor ineens vol met bellen en vocht Frusty Had ze eerst niet goed gekeken of wat?

Ze denkt dat het door het vocht komt, maar meer aan de ziekte van Menière Huilen
Heb neusspray gekregen (ben al 100 jaar niet verkouden geweest Boos! ) en tabletjes tegen duizeligheid.....
Maar bloedprikken vond ze in mijn situatie niet nodig.......*zucht*.....dokters Koe

Ga braaf pilletjes eten en neusspray gebruiken en doen wat ik altijd doe, zat er gisteren middag even helemaal doorheen. Wil gewoon het huis uit blijven durven gaan, ben nog te jong voor achter de geraniums...ga dus vandaag lekker paardjes plagen.

wel ben ik van plan het even goed bij te gaan houden wanneer ik last heb.....

La_Martina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:52

Zou je écht niet even bloed laten prikken? Scheve mond
Zometeen is het wel wat ergs en dan sta je daar. Ach gut

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:02

Gewoon op je punten gaan staan. Dat is het belangrijkste, als jij bloed wil laten prikken moet je dat echt eisen. Misschien een idee om naar een huisartsen post te gaan, en daar vragen voor een bloedtest..

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 11:09

Jullie hebben gelijk, bloedprikken zou handig zijn, maar ze was echt niet van plan dat te gaan laten doen. Boos! En ik ben niet altijd even mondig genoeg om voor mezelf op te komen op dat moment. Vooral niet als ik me beroerd voel.
Mijn eigen huisarts had waarschijnlijk geeneens in mijn oren gekeken.

Zit al een poosje te denken over een andere huisarts, hier word ik gek van

Citaat:
Ik ben al 24 maar het is wel verdomd fijn als mams er is als je je hartstikke beroerd voelt.

maakt niet uit hoe oud je bent denk ik, het is fijn als er iemand voor je zorgt of bij je is als je je ziek voelt. (Mijn moeder wil ik er niet bij hebben, maar o wat voelde ik me gisterenmiddag rot zeg Boos! )