even een voorlichting
toen ik jonger was had ik enorm scheve tanden, bij de tandarts gelopen
en toen ik naar het eerste middelbaar ging kreeg ik een blokjesbeugel, allemaal goed en wel
een jaar latr mocht die eruit, en kreeg ik een plaatjesbeugel
helaas stonden mijn tanden zo scheef, dat als ik smorgens men beugel uitdeed, ik hem savonds er amper weer inkreeg.
dit in combinatie dat ik hem in mijn slaap er weer uitdeed, zorgde ervoor dat mijn tanden nu nog scheef staan.
niet meer zo extreem erg, maar toch nog scheef genoeg, maar dat is nog zo erg niet.
feit was wel dat ik allemaal witte en gele plekken op mijn tanden ha,d cementresten van men beugel.
meerdere keren gevraagd aan de tandarts om dat eraf te poetsen, maar hij zei dat ik het er zelf moest afkrijgen door vaker te poetsen.
5 jaar na mijn blokjesbeugel was dat nog altijd zo.
daat ik ook bruine plekjes kreeg tussen mijn voortanden, en de tandarts daar ook niks aan deed, de stap genomen om naar eenandere tandarts te gaan, ik kom er net vandaan.
zij heeft men tanden eens helemaal opgepoets (man, pijnlijk! ik zat te huilen in die stoel, echt waar, ik zat haast te hyperventileren van angst,maar nu zijn men tanden iets egaler, toch een heel stuk witter, maar nog niet zoals het moest zijn, de rest hangt van mij af.
ik heb een viertal gaatjes in men voortanden (die bruine plekken) dus ik zal nog enkele keren moeten gaan(volgende week dinsdag om 2 uur, vind ik serieus eng, bij de vorige tandarts heb ik spuiten moeten hebben om men tanden te trekken, die deden zon verschrikkelijke pijn dat ik er echt tegenopzie voor nog spuiten.
(kan ik pijnstillers oid nemen voor ik er naar toe ga?
ook aangeraden voor met elektrische borstel te poetsen, we hebben een staan, ik heb een borsteltje, maar ik vind het wel pijnlijk, die trillingen zijn me iets te hard, maargoed, even doorbijten zeker.
er zijn ook foto's genomen van men kiezen, om te zien of er daar gaatjes inzitten.
vandaag rond de 60 euro lichter, volgende week komt er nog maals 150 bij, en wss moet ik de weken erop ook nog teruggaan.
ik zie er serieus tegenop, maar hopelijk is het het waard. Maar ik moet zeggen dat ik er nu even doorzit, het is allemaal zo eng