Doorrijden en de bijpassende blaren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Doorrijden en de bijpassende blaren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 21:11

Ik word er helemaal gek van onderhand, ik rij me echt al zo lang als ik me kan heugen iedere keer door.

Ik vraag me af wat ik ertegen kan doen.. Afgelopen zaterdag een uur op de manege gelest en ik had blaren ( zat toen op mijn vzh zadel )

Vandaag met mijn westernzadel gereden en ik heb gewoon weer nieuwe blaren! Bloos! Ik heb dat nog nooit gehad met dit zadel!

Zou het door de warmte komen? Weet iemand een tip waardoor ik het minder erg of helemaal niet kan krijgen?

emilie

Re: Doorrijden en de bijpassende blaren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:28

Ik weet niet waar je je doorrijdt...knieen/benen/billen/tussen je benen...Zorg hoe dan ook voor goed passende rijbroek + schoenen/chaps/laarzen en goedpassend, misshcien naadloos, ondergoed.
Dat zou allemaal mee moeten helpen om je niet meer door te rijden (waar dan ook). Met 1 van mn rijbroeken reed ik mn knie steeds open, die draag ik nu dis gewoon niet meer!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 00:06

Ik rij mijn bips gewoon open, heel pijlijk Bloos

Ik zal eens kijken of ik naadloos kan vinden, het zou zomaar kunnen dat het helpt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:14

Het type ondergoed scheelt heel veel in mijn ervaring. Wat ook kan schelen is om van te voren de plekken waar je gemakkelijk doorrijdt goed in te wrijven met talkpoeder. Dan gaat het zweet minder makkelijk broeien.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:43

Urielle schreef:
Het type ondergoed scheelt heel veel in mijn ervaring. Wat ook kan schelen is om van te voren de plekken waar je gemakkelijk doorrijdt goed in te wrijven met talkpoeder. Dan gaat het zweet minder makkelijk broeien.

Maar het lijkt mij dat het poeder gaat klonteren, gaat dat niet schuren dan?

Je kunt ook van die pads kopen die je over je zadel heen kan trekken. Er is iemand in mijn les die dit ook altijd meeneemt, anders rijdt ie zichzelf ook door.