Ik heb nu 2,5 jaar Mirena en ben er super blij mee 
Ik heb gedurende mijn pil-jaren erg veel last van migraine gehad. Wonderbaarlijk genoeg heb ik tijdens mijn zwangerschappen niet één aanval gehad en dat heeft me wel aan het denken gezet. In overleg met mijn huisarts heb ik toen mirena laten inbrengen.
Gevolg: beduidend minder en ook minder heftige migraine, geen ongesteldheid meer en ook geen zorgen meer als ik een keer een virus had gehad of de pil vergeten was. Heerlijk, zorgeloos.
Alleen, bij de meeste vrouwen werkt mirena 3 tot 5 jaar. Toen ik na 2 jaar gebruik weer ongesteld werd en ook de hevige migraine weer terugkwam heb ik een nieuwe laten inzetten. Dat ging bij de huisarts compleet mis. Had geen gynaecologenstoel, heftige bloedingen en ontzettende pijn en toen werd ik naar huis gestuurd met de mededeling dat ik waarschijnlijk een vleesboom zou hebben en mijn baarmoeder er uit zou moeten
De gynaecoloog waar ik naar toe doorverwezen was kon me gelukkig geruststellen. De huisarts was erg onkundig en onnodig ruw te werk gegaan, dus geen spraken van vleesboom. Hij heeft het spiraaltje er bij mij er opnieuw ingezet en nu ben ik daar alweer een half jaar blij mee.
Het lesje dat ik geleerd heb en ik zou jou ook aanraden daar op te letten: de gynaecoloog die het bij me inbracht maakte eerst een echo om de vorm van de baarmoeder te bekijken, en heeft later ook nog een echo gemaakt om te kijken of het spiraaltje echt goed was ingebracht. Na 6 weken moest ik een nacontrole laten doen. Bij de huisarts ging het heel anders, liggen op de tafel, wham, eendebek er in, wham spiraaltje er in en dat was dat
Een vrouwelijke arts nog wel...
En nog iets, het schijnt wel zo te zijn dat mirena niet altijd aangeraden wordt als je nog kinderen wilt hebben.
Dat je er een hoge bloeddruk van zou kunnen krijgen is mij niet bekend. Mijn bloeddruk is juist extreem laag en is dat ook gebleven na inbrengen van het spiraaltje.