Migraine meer mensen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

Migraine meer mensen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 16:06

sorry mods als het hier verkeerd staat

Ik had een vraag,

Ik heb vaak last van hoofdpijn, en ik word meestal misselijk en ik kan érg slecht tegen drukte.. harden geluiden!
Ook vaak kloppingen in mijn hoofd als ik hoofdpijn heb.
Ik had op http://nl.wikipedia.org/wiki/Migraine#O ... e_factoren deze site al bij de symptomen gekeken.

En ik wilde aan jullie vragen, zijn er meer mensen met migraine en wat doen jullie eraan ?

Groetjes mij

Coberlina

Re: Migraine meer mensen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:30

hey
ik heb ook migraine, maar het is ondertussen al vrij lang geleden dat ik een aanval heb gehad. Dikwijls krijg je het wanneer je bvb rode wijn hebt gedronken of van dingen als kaas (heb ik). Wanneer je weet waarvan je het krijgt, kun je dat vermijden, en dus ook de migraine vermijden.
Ook lastig is bvb de zon op een nat wegdek of op een witte tafel ofzo.
Mijn moeder kreeg vroeger een inspuiting met iets daartegen. Verder weet ik niet zo wat helpt.
xxx

Natasja_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:37

Ik heb ook vaak last van migraine, ongeveer 5/6 keer per maand. Heel erg vervelend vind ik dit. Ik heb er niet echt medicijnen tegen, maar een paracetamol met codeïnefosfaat helpt al een stuk!

Racekees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:20

ik heb er ook wel is last van 1x per maand ongeveer maar dan ben ik echt doodziek ken ik geen licht en geluid meer verdragen dus dan is ook echt alles uit en dicht.. Helpt perfect bij mij na een kleine 7 uur slaap in totale rust en duisternis ben ik weer het ventje

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:39

Ik heb ook migraine en heb ongeveer 2 aanvallen per maand. Ik heb verschillende migraine medicijnen gehad en de een was nog erger dan de ander. Ik gebruikte dus ibuprofen in behoorlijke hoeveelheden. Mijn maag kon daar niet tegen en is daarvan helemaal kapot gegaan. Dus kan ook geen ibu's meer verdragen. Sinds een poosje hebben we een infrarood sauna en dat helpt bij mij goed. (en het is nog lekker ook)

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 09:25

bedankt voor de reacties, ik heb minimaal 1 x per week hoofdpijn.. en ben 14.. dus dat is niet echt gezond. Dus ik ging beetje uitzoeken wat het kon zijn, en ik ben van plan ook maar is binnekort naar de dokter te gaan, ik heb indd ook dat ik graag ga slapen als ik hoofdpijn heb, helemaal donker en stilte.. anders hou ik het niet uit. Ik heb 1 x gehad dat ik me niet eens kon bewegen zo erg was het!

iig, bedankt voor de reacties

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:31

Ik ga naar een acupunkturist en dat werkt erg goed,had al jaren erge hoofdpijn en heb er ook veel aan gedaan maar alleen dit helpt bij mij.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:02

ik ben ook heel migraine gevoelig. Het enigste wat bij mij helpt is om in het donker in bed te gaan en slapen. Daarna is het altijd over

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 20:51

Ik heb ook een vorm van migraine. Niet zo erg dat ik er misselijk van ben en geen licht/geluid kan verdragen, soms heb ik er zelfs nauwelijks hoofdpijn bij, maar alleen de vlekken voor m'n ogen. Dat duurt een half uur en daarna komt de hoofdpijn. De ene keer erger dan de andere.
1 ding ben ik ondertussen wel achter, als ik de 1e aanval negeer, krijg ik er geheid een 2e achteraan waarbij ik dan wèl flinke hoofdpijn krijg.
Het beste is inderdaad om bij de eerste tekenen (vlekken) naar huis en naar bed te gaan om 'm uit te slapen.

Ik ben ervoor naar de neuroloog geweest, er is een CT scan van m'n hoofd gemaakt, allemaal prima in orde. De opmerking van de neuroloog? "Tja, er is niks aan te doen, je zult ermee moeten leren leven."

Gelukkig al een paar maanden geen aanval meer gehad.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:24

ik heb wel een soort van..
Ik krijg dan eerst een waas voor mijn ogen dan is het gewoon pixel achtig voor mij...
Als dat weg is dan krijg ik heel erg hoofdpijn en misselijk enzo...
Echt vervelend
Ik heb dit ong. 1x in de 2/3 maanden

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:30

Er zijn wel degelijk medicijnen tegen migraine. Je moet alleen uitvogelen welke jou het beste helpen. Ik heb veel baat bij Maxalt. Als ik het aanvoelkomen, neem ik een zuigtablet ( heb er altijd 1 bij me) en meestal gaat de hoofdpijn direct weg! Soms niet en dan heb ik dus pech. Verdrietig

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:32

ik heb ook mirgane, ik ben nu 15 jaar en heb het al zolang ik me kan herinneren. ik moet altijd overgeven en heb vreselijke hooftpijnen, me record is 12 x over geven op 1 ochtend. waarvan 6 x thuis en 6 x bij de dokter.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:37

Alvaron schreef:
Ik heb ook een vorm van migraine. Niet zo erg dat ik er misselijk van ben en geen licht/geluid kan verdragen, soms heb ik er zelfs nauwelijks hoofdpijn bij, maar alleen de vlekken voor m'n ogen. Dat duurt een half uur en daarna komt de hoofdpijn. De ene keer erger dan de andere.
1 ding ben ik ondertussen wel achter, als ik de 1e aanval negeer, krijg ik er geheid een 2e achteraan waarbij ik dan wèl flinke hoofdpijn krijg.
Het beste is inderdaad om bij de eerste tekenen (vlekken) naar huis en naar bed te gaan om 'm uit te slapen.

Ik ben ervoor naar de neuroloog geweest, er is een CT scan van m'n hoofd gemaakt, allemaal prima in orde. De opmerking van de neuroloog? "Tja, er is niks aan te doen, je zult ermee moeten leren leven."

Gelukkig al een paar maanden geen aanval meer gehad.

Ik heb dezelfde vorm als jij denk ik:Oogmigraine.Echte hoofdpijn krijg ik niet altijd maar wel een vreselijk duf en zwaar hoofd naderhand.Toevallig was het vanochtend weer raak.Ik heb ,omdat ik moest werken ,een Voltaren K ingenomen en of dat nou echt hielp of dat het al weg ging uit zichzelf maar ik nam de tablet in en met 2 minuten was het aura(de vlekken weg)en heb ik ook geen last meer gehad derest van de dag.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:12

ik weet niet of het migraine is, maar ik heb iig wel hele zware hoofdpijn.

Vaak als ik heel erg druk ben geweest/lange dag heb gehad en totaal niks heb gegeten en gedronken.
Dan begint langzamerhand mijn hoofd te bonken als een tierelier, maar zolang ik ergens mee bezig ben (bv. paardrijden) dan merk ik het niet, maar als ik dan thuis ben en ga zitten op de bank, dan lijkt het of mn hoofd elk moment kan ontploffen!

Ik neem vaak zo'n iboprufen (ofzo) 400mg en ga dan gewoon proberen te slapen. lukt me vaak niet (tenminste, kom zowiezo dan niet in een 'vaste slaap') en dan heb ik het weer warm, dan weer koud, moet ik weer huilen, moet me moeder komen, moet ze weg, wil ik drinken, wil ik iets eten, denk te moeten kotsen en ga zo maar door.

Maar als ik dan eenmaal in slaap ben, slaap ik 2 uur en ben ik weer helemaal fit, is mn hoofdpijn zo goed als weg.....
dus denk dat het toch erg door moeiheid / drukte komt en dat ik me teveel heb ingespannen.
Gelukkig heb ik dat nu niet zo vaak, omdat ik gewoon vóor en na het rijden iig even een paar slokken water naar binnen drink, dat helpt best wel Blond (tenminste, voor mn gevoel).

Ik heb trouwens ook best vaak, dat ik me niet kan concentreren, (met kijken dan), naar 1 punt, daar kan ik dan niet meer naar kijken en als dat wel lukt, dan zie ik alles naast dat 'bepaalde punt' heel vaag en een beetje draaierig, best eng, denk altijd dat ik blind wordt ofzo............. Sigaar Vork

Ik ga iig van de week een keer naar de opticieen, als tip van een vriendin Lachen

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:28

En vandaag was het weer raak.Vanochtend toen ik onder de douche stond had ik als een idee dat er vandaag weer een aanval zou komen en inderdaad zo rond een uur of 1/2 3 begon het.Ik was op mijn werk en heb gewoon maar doorgestudderd.Ik denk dat migraine uitgelokt wordt door een combinatie van factoren:Stress,weersveranderingen, bepaald voedsel maar ook hormonen.Hoeveel mannen kennen jullie met migraine?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:47

Het begint bij mij altijd met vlekken voor m'n ogen en binnen no-time heb ik nog maar beperkt zicht. Bijna 2 weken geleden gehad en afgelopen donderdag. Ik krijg het altijd na een drukke periode, dus ik maak m'n borst vast nat voor m'n vakantie, rust in de tent, dus migraine.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:35

Edit: @ TS Heb je al een keer je ogen laten testen? Misschien zal een bril of lenzen ook al helpen tegen de hoofdpijn.

Ik heb ook last van migraine. Ik had het eerst echt regelmatig. Maar nu gelukkig steeds minder. Ik heb het vooral als ik mezelf ergens heel erg druk om maak. Het begint met een wazige vlek zodat ik links of rechts niks meer zie dan is na een tijd de vlek weg en ga ik kapot van de hoofdpijn alsof er regelrecht met een hamer op mijn hoofd getimmerd wordt. Op den duur komt het gezelligste van de migraine... het overgeven. Om het over te laten gaan moet ik in een pikdonkere en geluidstille ruimte liggen en alles eruit gooien aan inhoud en dan na een halve dag is het meestal wel over.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:55

Ik had 8 jaar geleden een par keer heel erge migraine aanvallen gehad (ik was toen 5). Heb toen een bril gekregen, dat ging een hele tijd goed. Maar ik heb de afgelopen 3 jaar weer meer hoofdpijn gekregen, en heb nu bijna elke dag hoofdpijn. Ik slik dus wel 5 pillen per week, echt niet gezond voor een 13jarige maar ik kan er verder niets aan doen, ik sta op met steken in mijn hoofd, en ga slapen met gebonk in mijn hoofd..

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:59

ik heb het ook
heb het gelukkig steeds minder
*klopt af*
ik heb zelf nog geen goede medicijn er voor gevonden en ga
binnenkort weer een nieuwe proberen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:59

Ik had altijd erg veel last van migraine en lag vaak 2 tot 3 soms 4 a 5 keer in de week plat op bed, dit was zo heftig dat ik er zelf niet uit kon komen.
Ik heb de dokter vaak bezocht en ben uiteindelijk doorverwezen naar een neuroloog. Deze heeft mij pillen gegeven die ik dagelijks 2 keer in moet nemen. De aanvallen zijn veel minder geworden, maar zijn niet helemaal weg. Ik heb er nu 2 a 3 keer per maand erg veel last van Lachen

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:02

Ik heb het ook...

Ik ben nu 22 en het is begonnen op m'n 16de.. Vooral door stress en problemen.
Bij mij is het meer begonnen met spanningshoofdpijn die dan ontaarde in migraine..
De pijn die ik heb is uit de houden, zolang ik niet in té fel licht kom, want dan wordt het alleen
maar erger. Ik heb het toch wel een paar keer per maand. En dan niet 1 dag, maar meerdere dagen achter elkaar. Soms een hele week. Ik word dan wakker met hoofdpijn en ga er weer mee slapen (als ik niets slik)

Ik heb er een paar jaar geen last van gehad, maar nu sinds een dik jaar is het weer terug.
Ik heb er (nog) geen specifieke medicatie voor, ik slik dan maar een zware pijnstiller..
Als ik er last van blijf hebben ga ik voor accupuntuur. Mijn moeder had vroeger ook migraine, en door accupuntuur is het voor altijd weggebleven.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:14

ik heb het 2 x gehad...,waarom toen wel en nu nooit meer is een raadsel.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:00

YentlKG schreef:
Ik neem vaak zo'n iboprufen (ofzo) 400mg en ga dan gewoon proberen te slapen. lukt me vaak niet (tenminste, kom zowiezo dan niet in een 'vaste slaap') en dan heb ik het weer warm, dan weer koud, moet ik weer huilen, moet me moeder komen, moet ze weg, wil ik drinken, wil ik iets eten, denk te moeten kotsen en ga zo maar door.

Zojuist heb ik een topic op dit forum gestart waarin ik mijn verhaal uitleg.....

Ook ik had vaak aanvallen van hoofdpijn en sinds donderdag mag ik daar niets meer voor slikken omdat ik de afgelopen jaren veels te veel pijnstillers heb geslikt Huilen

Voor iedereen die meer informatie wil hebben over hoofdpijn kan ik aanraden om eens te kijken op
www.hoofdpijnpatienten.nl/index2.htm

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 06:53

een ametyst edelsteen werkt ook heel erg goed,ik heb er 1 gehad en zodra hij af was begon het gelijk weer.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:29

Ik heb ook migraine, en heb in 1 maand tijd 4 a 6 aanvallen gehad.
En me moeder was het zat en heeft me naar de huisarts gestuurt en hij heeft me medicijnen gegeven en het heeft wel geholpen.
Nu slik ik ze voor de helft dus elke avond een half pilletje.

Slik du Atenolol 25 PCH (25 mg)

Als ik een aanval krijg dan wordt ik helemaal wit of grijs.
En behoorlijke hoofdpijn en erg misselijk.
Ook bij elke aanval is er dat ik aan 1 hele kant geen gevoel meer heb..
Dus er is een weg gevallen kant. Vaak de linker kant.