bang voor bloedprikken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 19:22

Wie is er nog meer bang voor bloedprikken? Ik moet morgen bloed laten prikken en zie er enorm tegenop. Ik weet het, ik ben een watje, maar gewoon het idee van die naald in je arm. Brrrrrrr!

Nou ja, morgenochtend gewoon verstand op nul en gaan. Hopelijk kunnen ze vinden wat ik mankeer. Als ik vannacht maar niet over naalden ga dromen. Bloos!

Sok

Re: bang voor bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:23

Erg prettig vind ik het niet, maar bang, nee Haha!
Houd maar in je achterhoofd dat je t voor jezelf doet! Knipoog
Succes morgen!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 19:25

Bedankt!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:26

Bloedprikken voel je bijna niks van en is met enkele seconden gebeurd. Gewoon even de andere kant op kijken en niet te erg zenuwen. Gaat helemaal goed komen!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:27

Ik heb zovaak bloed moeten laten prikken en zoveel, dat ik er absoluut niet meer bang voor ben..
Maar ik kan me voorstellen dat je het niet zo prettig vindt!
Vertel anders aan degene die je prikt dat je het eng vindt, dan kunnen ze je een beetje op je gemak stellen en er rekening mee houden Knipoog !
Succes morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:27

Ik vind het ook vreselijk.. hoef t gelukkig ook niet vaak Lachen
Maar zowiezo als er een naald in me moet, bah! Ook met verdovingen bij de tandarts ben ik nooit echt blij Scheve mond

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:29

Jakkes, ik kan er ook echt niet tegen Tong uitsteken
Mijn mamie moet altijd handje vasthouden *LOL*

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:31

Ik vind het ook vreselijk om bloed te laten prikken. Het idee dat ze in een bloedvat zitten. Inentingen vind ik weer niet eng.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:53

Ik moest 2 weken geleden (1e keer, 1 buisje). Ik vond het ook echt vreselijk, ik wist ineens weer waar ik bang voor was Clown

Inprincipe doet het niet echt pijn ofzo, maar idd het idee van die naald in je arm.
Ik had ook nog eens het probleem dat mijn aders diep liggen, en ze mijn ader niet konden vinden *fijn..*

Verstand op nul, andere kant op kijken & het gaat lukken hoor Haha!

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:58

ik ben ook zon schijterd, maar ik ben supertrots op mezelf want ik moest vandaag had het hele weekend al buikpijn gehad!! ik heb geen kik gegeven ze hebben bij mij 8 buisjes bloed afgenomen en ik heb er werkelijk niets van gevoeld!!!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:02

Bloedprikken heb ik geen problemen mee, aangezien mijn lieftallige kno-arts dingen met me heeft uitgehaald die echt pijnlijk zijn..

Wat ik wel heel vervelend vind, zijn de inentingen van de hepatitis B. Die moest ik hebben in het eerste jaar van mijn studie, maar, oh my god, wat een verschrikkelijke spuiten!

Racekees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:04

wat ik me afvraag je hoe komt het dat je bang bent voor naalden? gewoon uit nieuwschierigheid...

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 20:13

Racekees schreef:
Citaat:
wat ik me afvraag je hoe komt het dat je bang bent voor naalden? gewoon uit nieuwschierigheid...

Ik heb geen echte reden om bang te zijn voor naalden en toch ben ik het. Ik kan op TV bloedige operaties volgen met een zak chips op schoot, maar zodra ik een naald zie word ik nerveus. Ik heb al vaker bloed laten prikken en ik weet dat het geen pijn doet maar gewoon het idee. Ik krijg daar echt de kriebels van. Vooral het idee dat ze wat uit je arm zuigen. Iets inspuiten vind ik minder erg dan iets eruit halen. Ik hoop maar dat ze wat vinden. Dan is het alle stress waard. Haha!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:22

Lepeltje21 schreef:

Wat ik wel heel vervelend vind, zijn de inentingen van de hepatitis B. Die moest ik hebben in het eerste jaar van mijn studie, maar, oh my god, wat een verschrikkelijke spuiten!

Leuk om te weten ik krijg die inentingen dit jaar!

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:24

Pff ik vind het ook maar niks, als je zo ziet dat dat buisje heel langzaam vol loopt met jóuw bloed..
Maar vaak als je het dan eenmaal weer hebt laten doen valt het uiteindelijk toch wel wat mee.
Sterkte Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:24

je moet aan paarden denken Clown Dat helpt !! Ik vond die prikken op je 9e zo vervelend, denk je zo van, hehe eindelijk klaar, nee hoor , komt tr nog een aanzetten met dat ding Clown

Racekees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:54

heeft me nou nooit iets gedaan maar laat me nou niet bij de tandarts in de stoel gaan zitten want dan word ik gek hahaha

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:56

Ik had ook enorm angst op voorhand toen ik het een tijdje terug moest laten doen.. De prik zelf en dan wachten op de buisjes (waren er 4 bij mij Wow! ) deed opzich niet veel, maar ik heb achteraf echt pijn gehad, kon mijn arm bijna niet meer plooien.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:10

Ik moest laatst ook een keer, zag er best wel tegenop, maar ik voelde er gewoon echt niks van... Vond inentingen nog meer pijn doen.
Het was alleen een vaag gezicht dat die naald dan in je arm zit en er allemaal buisjes volstromen met bloed, maar dan maar gewoon ogen dicht of ergens anders naar kijken ofzo Haha!

Racekees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:16

ik laat me liever dicht hechtingen zonder verdoving als dat ik bij de tandarst in die stoel moet zitten daar wil ik elke dag wel voor geprikt worden....

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:18

ja, ik heb het ook.. heel erg.. kvoel me echt een watje, ik moet voor mn opleiding 2 prikken, en 1 keer bloed prikken, en zie er nu al tegenop

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:29

Ik ga ook niet graag hoor,maar je moet inderdaad gewoon je verstand op nul zetten,de andere kant opkijken,een beetje je andere hand samenknijpen en voor je het weet is het over Lachen.
Succes!!

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:44

ik moest vijf buisjes laten tappen, heb er geen moeite mee, alleen werd ik erg duizelig nadien, iets te snel opgestaan misschien!
gewoon aan iets anders denken!!
veel succes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:45

ik zou ook een slechte junk zijn Haha! Haha! Haha!

wel een paar keer bloed gegeven als donor........... ik ging alleen telkens gestrekt, dus dan mag je geen bloed meer geven

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:47

hey ja daar ben ik ook heel erg slecht in
gewoon in het algemeen voor spuiten.
ik draai altijd mijn hoofd weg, meestal voel ik me dan wel half flauwvallen, maar meestal val ik niet meer, ik lig gewoon al neer