Ziekte van Crohn

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Ziekte van Crohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:55

Wel lopen? Ik ga samen met mn vader, maar lopend want het ziekenhuis is 5 min van mn huis af lopen!

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Ziekte van Crohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:03

Nou, ik heb het zonder roesje ondervonden. Duurde gelukkig maar zo'n 5 min waarvan 2 min heel erg pijnlijk waren. Maar gelukkig was het snel over. Ze hebben (helaas?) niks gezien, alles zag er goed uit en er zaten geen ontstekingen. Maar nu is de vraag: wat is het dan wel? zucht

HHenny
Berichten: 826
Geregistreerd: 07-05-04

Re: Ziekte van Crohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:23

maar 5 minuten?normaal duurt het echt veel langer,want darmen hebben een enorme lengte,met heel veel bochten enzo.
of hebben ze alleen de endeldarm/en een stuk dikke darm gedaan?
tja wat is het dan wel?
aan de ene kant fijn dat het niks ernstigs is,maar aan de andere kant,onzekereheid over wat het nu kan zijn is ook niet prettig.
sterkte ermee

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Ziekte van Crohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:20

Ja, volgens mij was het zo'n 5 min. Misschien 10, maar niet langer! Ik heb geen idee eigenlijk, daarover hebben ze niet veel verteld, alleen dat ze mn dikke darm gingen bekijken. Ik heb ook meegekeken en de arts zag geen ontstekingen of dergelijke.

noby
Berichten: 396
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Ziekte van Crohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:58

ik weet sinds kort dat ik de ziekte van crohn heb.
ik moet zeggen dat ik er nog best moeite mee heb.
heb vanaf 22 oktober 1,5 week in het ziekenhuis gelegen een week thuis en toen weer 1,5 week in het ziekenhuis.
ik ben er nog steeds niet helemaal bovenop.
ik kan mijn werk nog niet normaal doen en ook het huishouden is een probleem.
2 uurtjes in de stad lopen is eingelijk uit den boze ik ben te moe en mijn spieren willen niet meer.
ik vroeg me af of anderen dat ook hebben dat er zo ineens spierslapte ontstaat.
misschien wil ik te snel en moet ik wat meer de tijd geven.
nog steeds heb ik elke dag pijn ik vraag me af hoe lang het duurt voordat dit over is.
ben bang voor een volgende aanval hoop niet dat ik ooit nog weer zo'n pijn krijg.
ik vraag me af of ik mijn werk weer normaal zou kunnen doen.
volgens de arbo arts niet dus dat was even slikken...
ik voel me geen slachtoffer ofzo maar ik heb wel even moeite om alles op de rails te zetten ik merk namelijk aan mezelf dat ik meer rust moet nemen.
hoe hebben jullie je weg erin gevonden en hoe lang heeft het geduurd voordat je je leven had aangepast?

titan

Berichten: 541
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Ziekte van Crohn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 12:34

Ik heb ook de ziekte van crohn, (ongeveer 2 jaar bijna)En heb ook in zon dal gezeten.
Ik dacht ook van wanneer kan ik weer een beetje normaal dingen doen.
En geloof me je kan straks weer wat beter de dingen doen, je moet gewoon het rustig aandoen, en sommige dingen opbouwen.
Zo heb ik bv een half jaar elke week een half uurtje(soms zelf minder mee gereden met de les, en dan was ik al uitgeput.)
En nu rij ik met gemak een heel uur mee.
Helaas ging bij mij het herstel best langzam,maar da is voor iedereen anders.
Nu heb ik wel mn weg erin gevonden en kan ik best goed zeggen wat ik wel en niet kan doen.
Als je nog met vragen mocht zitten, of je wilt praten kan je me altijd een PB sturen;)

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Ziekte van Crohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:39

Ik heb nu 18 jaar de ziekte van Crohn. In principe zal je lichaam zelf aangeven wat je wel of niet kunt op welk moment. Een arbo-arts die nu tegen je zegt dat je nooit je werk meer poedersuiker doen zoals je gewend was, is in mijn ogen verkeerd bezig. Je zult misschien op sommige momenten minder kunnen, maar er zijn ook tijden dat je er nauwelijks last van hebt. Tegen mij werkd zo'n jaar of 15 geleden gezegd dat ik zou worden afgekeurd. Ik heb dat niet afgewacht, maar ben voor mezelf begonnen. Ik heb 2 eigen bedrijven, 5 paarden en een druk leven. Natuurlijk zijn er wel eens dagen dat het minder gaat, maar dat wordt dan door anderen hier op kantoor opgevangen. Ik ben inmiddels een keer of 4 geopereerd, maar laat de ziekte mijn leven niet beïnvloeden. Ook hier geldt, als je vragen hebt, kun je me altijd mailen.

noby
Berichten: 396
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Ziekte van Crohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:53

bij mij op het werk ligt een hele hele hoge werkdruk.
ik kan niet zeggen waar ik werk want dan kan ik problemen krijgen dit bedrijf is niet erg leuk voor personeel.(heeft al meerdere keren in de kranten gestaan)
omdat crohn kan opspelen met stress vond hij het niet verstandig dat ik dit bleef doen vandaar