Ik kom razendsnel aan!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Ik kom razendsnel aan!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 12:22

Sinds een jaar heb ik een baan als receptioniste.
Toen ik begon met deze baan woog ik 55 kilo. (ik ben 1.68)
Je kan zeggen 55 kilo is te licht voor een persoon van 1.68 lang maar zo had ik mezelf graag.

Nu ik als receptioniste werk zit ik de hele dag, van 08:30 tot 17:00.
De hele dag zit ik op me kont, ik kan ook niet even gaan lopen want ik moet bij de telefoon blijven.

Nu ben ik in 1 jaar 11 kilo aangekomen!!
Ik weeg nu 66 kilo.
Ik snoep absoluut niet veel, ik eet smorgens een boterhammetje, smiddagd een paar boterhammen en savond gewoon warm eten.
Soms wel is een snoepje of een koekje maar niet vaak.

In de avond heb ik nog me huishouden te doen en mijn paardje, ik rij niet elke dag maar zo'n 3 keer per week.
Savonds om 8 uur ga ik graag goeden tijden slechte tijden kijken en dan ben ik hartstikke moet en dan blijf ik zitten.
Ik ben dan echt te moe om nog te gaan sporten.

Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik afval???
Zou ik afslanktabletten kunnen nemen?

Katja

Re: Ik kom razendsnel aan!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:25

Er is maar 1 oplossing en dat is meer bewegen. Afslanktabletten helpen meestal niet en degene die wel helpen zijn echt heel erg slecht voor je.
Zorg dat je in ieder geval op de dagen dat je niet rijdt een half uurtje fanatiek beweegt.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:36

Dit heb ik ook, Op mijn werk ben ik broodjes bakker. En sta je alleen te bakken in te pakken, en op te zetten. Ook niet super veel bewegen.

En ik kom nu ook heel snel aan. Moet echt opassen wat ik eet.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:41

Zo das erg joh! Ik zal wel meer bewegen dan, ook als je vrij bent of pauze hebt (of moet je dan ook bij de telefoon blijven?) Misschien een leuk idee als je niet rijd om met je paard een wandeling te maken? Goed voor hem/haar en voor jou!

En veel water drinken werkt ook misschien.
Maar ik zou zeker geen afslankpillen gebruiken, dit werkt allemaal niet en is heel slecht voor je.

Succes en misschien kan je ook eens op http://www.voedingscentrum.nl kijken

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:39

Je metabolisme kan je ook versnellen zonder te bewegen, door kleine porties te eten. Wel gewoon aan je calorieen komen, want anders ga je nog minder verbranden, maar ze zo verdelen dat je stevig ontbijt(500), om 10.00 zo'n 300 kcal eet, om 12 uur 300, om 15.00 200kcal, 18.00 300 en 's avonds om 8 uur nog een bakje kwark ofzo van 100. Daardoor houd je je lijf aan de gang met het verbranden van je eten.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:40

Je metabolisme kan je ook versnellen zonder te bewegen, door kleine porties te eten. Wel gewoon aan je calorieen komen, want anders ga je nog minder verbranden, maar ze zo verdelen dat je stevig ontbijt(500), om 10.00 zo'n 300 kcal eet, om 12 uur 300, om 15.00 200kcal, 18.00 300 en 's avonds om 8 uur nog een bakje kwark ofzo van 100. Daardoor houd je je lijf aan de gang met het verbranden van je eten.

Wat helemaal als een trein werkt is 's ochtends sporten, je lijf blijft dan de hele dag meer verbranden. Vroeg opstaan dus Knipoog

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:47

Probeer anders achter je buro zoveel mogelijk te bewegen. Spieren aanspannen enz. En kan je niet op je plaats gaan springen ofzo, of kan iedereen je dan zien? Anders ga je in de pauze een stuk wandelen, zo kom je ook wel aan je beweging. Succes!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:56

Ik weet niet of je een representatieve functie hebt, maar je zou kunnen vragen of je je eigen zitmeubiliar mee kan nemen... Ken je die grote opblaasballen? Als je daar de hele dag op zit moet je lichaam zich inspannen om stabiel te blijven, dat scheelt al een hoop. Verder, te moe zijn om te sporten? Nonsense, ik sportte 4x pw naast mijn baan van 9-5 en dat ging prima. Van sporten word je juist wakker! Lachen Maar je moet het willen, das het verschil.. Knipoog
Of je schaft een hometrainer aan en kijkt dat halve uurtje GTST terwijl je fietst.

Het is heel simpel, maar je moet het wel zelf doen Haha!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 17:01

Als je pauze hebt op je werk kun je natuurlijk gaan wandelen. Voor dat je naar je werk gaat kun je even joggen. Probeer je lichaam goed in beweging te houden!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:55

Arrabel schreef:
Sinds een jaar heb ik een baan als receptioniste.
Toen ik begon met deze baan woog ik 55 kilo. (ik ben 1.68)
Je kan zeggen 55 kilo is te licht voor een persoon van 1.68 lang maar zo had ik mezelf graag.

Nu ik als receptioniste werk zit ik de hele dag, van 08:30 tot 17:00.
De hele dag zit ik op me kont, ik kan ook niet even gaan lopen want ik moet bij de telefoon blijven.

Nu ben ik in 1 jaar 11 kilo aangekomen!!
Ik weeg nu 66 kilo.
Ik snoep absoluut niet veel, ik eet smorgens een boterhammetje, smiddagd een paar boterhammen en savond gewoon warm eten.
Soms wel is een snoepje of een koekje maar niet vaak.

In de avond heb ik nog me huishouden te doen en mijn paardje, ik rij niet elke dag maar zo'n 3 keer per week.
Savonds om 8 uur ga ik graag goeden tijden slechte tijden kijken en dan ben ik hartstikke moet en dan blijf ik zitten.
Ik ben dan echt te moe om nog te gaan sporten.

Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik afval???
Zou ik afslanktabletten kunnen nemen?

hmmmm waar ken ik dat van.
ik ben nu een jaar telefoniste, en ik zal je zeggen ben ook flink wat aangekomen..
Voro heen bewoog ik gewoon veel meer dan nu, met deze baan.
ik zou zeggen ga 's avonds een half uurtje joggen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:58

zet je er gewoon toe om op je fiets naar je paard te gaan als die een beetje ver van huis staat boodschappen op de fiets te doen en misschien is je stofwisseling gewoon langzamer gaan werken dit komt vaak voor als je ouder wordt

JessyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:59

Ja, dat is een nadeel van een zitbaan. Dat heb ik dus ook. Alleen 66 kilo voor iemand die 1.68 is, is het is normale gewicht. Een gewicht waar ik jaloers op kan zijn. Ja

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 10:08

Super bedankt voor de tips!
Ik ga er zeker wat mee doen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:12

Is er tussendoor nog wat veranderd? Ben je aan de pil, van pil veranderd, gestopt met roken?
En naarmate je ouder wordt, gaat ook je stoffwisseling veranderen....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 14:42

Citaat:

Ik denk dat het daar ook mee te maken heb....

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:47

Arrabel schreef:
Citaat:

Ik denk dat het daar ook mee te maken heb....

mijn moeder zegt altijd "wacht maar tot je 30 bent dan word je wel dikker"
en verrek... ben bang dat ze ook nog gelijk gaat krijgen..
Ben het laatste jaar ook wel wat aangekomen....en ja hoor de 30 is in zicht.....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 14:48

ik ben 24 maar ik merk nu al dat ik veel meer moet letten wat ik eet...
Maar nu heb ik ook een zitbaan en dat werkt ook niet echt mee...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:55

ik heb vroeger ook altijd staand werk gedaan en nu werk ik al enkele jaren op kantoor en dat ben ik ook wel gaan merken aan mijn gewicht... weeg ook een kilo of 6 meer als toen...
Bij mij is het na verloop van tijd stabiel geworden, kom dus ook niet meer aan.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:11

Ga lekker als het kan op de fiets naar je werk, je bent dan toch alweer een tijd bezig.
Ik heb ook een zittende-functie, fiets elke dag een half uur, ga 3 avonden in de week naar school waar ik 4 keer 6 trappen op moet sjouwen en zit in het weekend 2 tot 4 uur per dag op het paard.

Verder doen wij zoveel mogelijk boodschappen met z;n 2en op de fiets, lopen we als we op visite gaan en het is goed te doen en bij mij zijn er vanaf eind juli 6 kilo's af

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:14

Katja schreef:
Er is maar 1 oplossing en dat is meer bewegen.

Niet helemaal waar. Ik werk inmiddels al jaren op kantoor en ben het afgelopen jaar juist vier kilo afgevallen. Mijn oplossing is simpel: go vegan! Tong uitsteken

Ninah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:01

Ik ben de afgelopen anderhalf jaar ook veel aangekomen. Voorheen woog ik altijd tussen de 60 en 64 kg met mijn 1.74 m. Gewoon normaal volgens mij. Maar sinds anderhalf jaar ben ik veel aangekomen. Ik weeg nu al een hele tijd 74 kg. Op kantoor werken doe ik al jaren. En wat eten betreft is er volgens mij ook niks veranderd. Wel ben ik nu net 32 geworden. Wat dat betreft zou het dus kunnen kloppen dat je vanaf je 30e vanzelf zwaarder wordt. Ik ben wel van plan om meer te gaan bewegen en minder te snoepen. Vork Maarja nu nog uitvoeren. Die auto is zo makkelijk en snel. En na mijn werk en mijn paard gedaan te hebben, heb ik zo weinig puf om nog wat te gaan doen. Bloos

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:15

Ik zit ook al jaren op kantoor, maar sinds een jaar ben ik ook aangekomen. Ben nu 60 kg bij een lengte van 1.57 m. Tijdens vakantieperiodes kwam ik altijd al aan, maar nu gaan de kilo's er niet meer af Huilen . Ben net de 45 gepasseerd en hou nog steeds van allerlei lekkers Clown . Ik vind het te lekker om het te laten staan. Maar wie weet, komt hieronder nog een gouden tip te staan, welke mij aanspreekt.

SunnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:35

Ook ik ga dit topic volgen en wacht op de gouden tip. Heb hetzelfde probleem als de voorgaande dames, zittend werk...... Ik ga wel elke avond naar mijn paard en rijd zo'n 5x in de week. Ik eet gezond en toch kom ik steeds weer aan. 's avonds heb ik ook geen tijd meer om naar de sportschool te gaan omdat anders mijn paard geen beweging/aandacht krijgt. Die gaat toch echt voor.
moeilijk dilemma is dit......

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 11:29

Citaat:
Mijn oplossing is simpel: go vegan!

Wat is vegan?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:44

Ik denk iets van vegetarisch