blindedarm onsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Shaffie

blindedarm onsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 21:27

HELP!!
volgesmij heb ik blindedarm onsteking!!
ik heb pijn aan mijn linkerzij een beetje bovenaan
weten jullie of ik blindedarm onsteking heb?

Goof

Re: blindedarm onsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:29

Je blindedarm zit rechtsonderin, niet linksbovenin.
De pijn begint meestal midden in je buik, boven de navel en zakt dan naar rechtsonder. Als jij echt pijn hebt aan de linkerkant zul je waarschijnlijk geen blindedarmontsteking hebben.

Love_Shaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 21:31

oké gelukkig maar want ik wil echt geen blindedarm onsteking hebben!
als ik morgen nog steeds pijn heb(en dat ik zelf niet meer kan lopen dat heb ik zovaak gehad)dan zal ik wel nierbekonsteking hebben en anders ga ik wel naar de dokter of naar ut ziekenhuis Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:32

-> MW

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 23:26

De pijn van een blindedarm onsteking kan ook links zitten. Ik had toen ook een keer hevige pijn links onderin, toen dachten de artsen in eerste instantie ook aan een blindedarm. De kans is alleen veel groter dat de pijn idd midden of rechts in de buik op komt zetten. Een bezinking laten prikken brengt ook meer duidelijkheid Knipoog

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:24

Ik heb ook een blindedarm ontsteking gehad.
Ik had hele erge pijn rechtsonder in mijn buik, de volgende dag kon ik niet eens meer lopen.

Als je er lang last van blijft houden moet je even naar de huisarts gaan!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:34

Meestal begint de pijn van een blinde darmontsteking rond je navel en 'zakt' dan naar rechtsonder. Ben je verder ziek; misselijk, drukpijn, koorts? Ik zou idd de dokter even bellen als het niet over gaat.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:04

niet meteen van het ergste uitgaan,

maar ik had met de blinderdarm dat mijn hele buik zeer deed, kon bijna niet meer lopen, kon niet binnen houden en 40 graden koorts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:18

Goof schreef:
Je blindedarm zit rechtsonderin, niet linksbovenin.
De pijn begint meestal midden in je buik, boven de navel en zakt dan naar rechtsonder. Als jij echt pijn hebt aan de linkerkant zul je waarschijnlijk geen blindedarmontsteking hebben.

Ik heb een acute blindedarmontsteking gehad, een aantal jaar geleden, en dat deed toch echt ontzettende pijn aan de linkerkant.. maar met die pijn had ik ook echt niet achter de computer kunnen zitten om een topic aan te maken op bokt moet ik eerlijk zeggen.

@TS:Vaak voel je je ook misselijk (of ben je gewoon misselijk) of/en heb je koorts met een blindedarmontsteking.. gewoon even naar de huisarts gaan als je vandaag nog steeds evenveel / meer pijn hebt Knipoog

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:41

Ik heb ook een acute blindedarmontsteking gehad, ik had inderdaad eerst in het midden en daarna zakte het af naar rechtsonder. Kon echt niet meer lopen, dokter woonde toendertijd nog geen 50 meter van mij af en toch kwam die naar ons toe omdat ik niet kon staan.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:17

Ik heb ook een binde darm ontsteking gehad en heel mijn buik deed gewoon pijn.Weet ook niet goed meer waar het zat. Heb echt nog nooit zo'n pijn gehad. Kon niks meer niet lopen niks. Hield ook niks binnen. Ben toen direct geopereerd. Want hij stond op knappen. En als je dat zou hebben kan je echt niet achter de comp zitten. Ik lag gekrult om de wc en ben toen in vliegende vaart naar het zh gereden.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:41

heb ook een blinde darm ontsteking gehad, begin van dit jaar, leek een beetje op buikgriep in het begin, beetje kramp rond mijn navel en overgeven, na een paar uur werd de kramp erger en zakte naar rechtsonderin, dit gebeurde allemaal op kantoor maar bikkel die ik ben gewoon tot het einde blijven doorwerken, kon toen het tijd was bijna niet meer naar me auto lopen, gelijk doorgereden naar HA en een paar uur later werd ie eruit gehaald. Eerste paar uur viel het dus mee maar daarna.... BRRR
TS hoe is het nu met je?

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:20

Ben ook benieuwd hoe het met je gaat

heb het anderhalf jaar geleden gehad. Heel erge pijn in mijn rechterzij die niet stopte, zelfs niet met de zwaarste pijnstillers ... Viel heel erg ongelegen, aangezien ik juist in mijn examenperiode zat...
Het werd nacht en het was uiteindelijk iets beter geworden door te gaan liggen en met een dosis pijnstillers. Heb die nacht gebraakt en mijn buik deed nog steeds zeer. Dan maar naar de kliniek gegaan en bleek dat mijn blindedarm dubbel zo groot was.

Als je de pijn blijft voelen zou ik toch maar eens een deskundige om raad vragen, want wanneer je te laat bent kan het fataal zijn (nu minder dan vroeger, vroeger was het levensgevaarlijk).
Kijk ook eens na of je koorts hebt (had ik nl. ook)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:45

niet altijd meteen van het ergste uitgaan. Ik weet niet hoe uit je bent maar menstruatie pijnen kunnen ook heel erg zijn

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:47

ik heb altijd erge last van mn eisprong.. echt een paar dagen lang voel ik bij elke beweging die ik maak steken in mn zij...
dit zou bij jouw misschien ook zo kunnen zijn..

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:22

Love_Shaffie schreef:
oké gelukkig maar want ik wil echt geen blindedarm onsteking hebben!
als ik morgen nog steeds pijn heb(en dat ik zelf niet meer kan lopen dat heb ik zovaak gehad)dan zal ik wel nierbekonsteking hebben en anders ga ik wel naar de dokter of naar ut ziekenhuis Lachen

linksbovenin hoeft niet nierbekkenontsteking te zijn...
vraagjes:
- plas je genoeg?
- is je urine donker?
- doet plassen pijn??

zo niet, dan is het aannemelijker dat je last van je darmen hebt...
ik heb ook pijn links boven in mn flank, huisarts gebeld, die zei dat het waarschijnlijk mn darmen zijn...
als het blijft, moet ik wel urine laten onderzoeken en eventueel bloed laten prikken om te kijken of ik nierbekkenontsteking heb, maar omdat ik verder geen symptomen van blaasontsteking heb, zijn het dus waarschijnlikj gewoon mijn darmen..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:02

Als je drukt doet het geen pijn, en als je loslaat doet het ontiegelijk pijn. Dan kan het idd blindedarmontsteking zijn.

Maar ik vind dat je wel een beetje overdrijft, blindedarm-ontsteking en nierbekken ontsteking.
Het kan ook gewoon krampen zijn.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:11

ik heb dit jaar blinde darm onsteking gehad ik had alle symptonen maar alleen de pijn zat helemaal verkeerd maar ik had het toch gewoon bloed laten prikken of naar de huisarts gaan Lachen