Slapen slapen en nog eens slapen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Slapen slapen en nog eens slapen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 18:16

Ik heb hier al lange tijd last van,en ik weet niet hoe ik ermee om moet!

2jaar geleden ben ik aan mijn hoofd geopereerd,ik heb een CI gekregen.Kort gezegd heb ik een soort apparaat gekregen om beter te kunnen horen(ben slechthorend),hiervoor moesten ze een soort magneet in mijn slakkenhuis plaatsen,dus ze hebben ook in mijn schedel geboord.

Operatie is goed verlopen,goed uit de narcose gegaan,ze hebben me wel verwittigd dat deze een jaar kan aanhouden(of het waar is weet ik niet),ik was de eerste maanden wel snel moe,logisch!

In die periode ging ik ook nog naar school,het 1ste en het tweede middelbaar heb ik op 1 school gedaan,toen verandert.Het 1ste en 2e middelbaar(weet niet of het in NL ook zo heet?)heb ik mezelf erg verwaarloosd.Héél laat gaan slapen,geen huiswerk maken etc.Ik sliep zo'n 3u per nacht en in het weekend sliep ik wat bij,maar ik kon dat wel volhouden ook al werd ik sneller ziek.Toen ik naar de nu huidige school ging ben ik begonnen met vroeger te gaan slapen 12u-1u dus.Sinds ongeveer deze jaar ga ik wel vaker rond 22u-23u slapen doordeweeks,de reden is eigenlijk dat ik slapen leuk vind.

Maar nu komt het probleem:
Ik mag eendert waar zijn,ik kan ineens een klop krijgen,me heel slaperig voelen en in slaap vallen.Terwijl ik me daarvoor juist heel fit voelde.Hoelang ik slaap kan een seconde zijn,een minuut of soms meer. Het kan gewoon in school gebeuren,in de les terwijl de leerkracht uitleg geeft,dan moet ik even mijn hoofd op mijn bank leggen en kan ik in 5seconden in slaap vallen.Ik vind het zoo vreselijk voor de leerkrachten!!!Terwijl ik de meeste lessen wel fijn vind.

Zelfs in de auto gebeurt het,als ik een leuke film aan het zien ben,tijdens de pauze,...

Weet iemand wat ik kan hebben?Vind het zo genant naar andere mensen toe terwijl ik er niets aan kan doen!

Nickytje

Re: Slapen slapen en nog eens slapen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:19

Misschien heb je narcoleptie (schrijf ik het goed trouwens?)
Ik ken iemand die het heeft, en hij is verder helemaal gezond, maar valt te pas en te onpas in slaap, terwijl hij een paar minuten ervoor ook nog helemaal uitgerust en fit was..

Verder zou ik niet weten hoe het kan komen,

veel succes ermee toch!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 18:26

Nickytje schreef:
Misschien heb je narcoleptie (schrijf ik het goed trouwens?)
Ik ken iemand die het heeft, en hij is verder helemaal gezond, maar valt te pas en te onpas in slaap, terwijl hij een paar minuten ervoor ook nog helemaal uitgerust en fit was..

Verder zou ik niet weten hoe het kan komen,

veel succes ermee toch!

Ik ken de ziekte narcolepsie maar ik dacht dat ik dan vaker moet slapen?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:28

Even bij de dokter langs gaan, die kan je vast meer vertellen!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 18:29

Maaaike schreef:
Even bij de dokter langs gaan, die kan je vast meer vertellen!

Ik vrees dat ik dat zal moeten doen,over 2weken moet ik geloof ik gaan.

Hoe onderzoekt men narcolepsie?

Weet misschien iemand anders wat ik kan hebben?