vinger uit de kom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clyde

vinger uit de kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 10:54

hallo,

van de week trok mijn paard aan het halstertouw omdat hij schrok. waarschijnlijk had ik het raar vast want mijn ringvinger schoot uit de kom. voorlopig kan ik niet veel meer doen met die hand.
nu is mijn vraag als ik weer genezen ben loop ik het risico dat dit weer gebeurd. wie weet hoe ik mijn hand kan beschermen tijdens het paardrijden?

art

Re: vinger uit de kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:13

Iehl, da's vervelend zeg! Ik denk niet dat je veel kan doen om je hand te beschermen... Misschien leren handschoenen ofzo, da's toch al een stuk steviger. Verder geen halstertouw met een knoop onderin, maar gewoon eentje die makkelijk uit je hand kan schieten, mocht dat echt nodig zijn. Oja en geen ringen, die willen ook wel eens blijven hangen (Spreek uit ervaring Haha!)

Succes met je vinger Lachen

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:21

zieta_lover schreef:
mpaard schreef:
Lekker voor je! Net wat je nodig hebt Knipoog ik hoop dat het NIET hersteld.. en dat je er nog veel last van hebt.. Haha!

Rolleyes

Verward Lekker persoon ben jij zeg! bah

Ik heb mn duim ooit uit de kom gehad, die was ook gebroken dus werd ie gespalkt. Ik dacht dat je altijd een spalkje, of een ander dingetje om kreeg als je vinger uit de kom geweest is, zodat het rust kreeg om te genezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 14:20

Berichten verwijderd

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 17:16

ik ben ook ingetaped hoor. maar heb begrepen dat je vinger van de arts dat je vinger daarna makkelijk weer uit de kom gaat. heb je met je duim nog last gehad daarna?Oomarijeoo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:13

Ik ben een paar weken terug van m'n paard gevallen en had o.a. mijn ringvinger die ook uit de kom was en tevens door het gewricht gebroken. Ga maar na hoe het rechttrekken dan voelt Vork .
Ik had eerst een 'normale' spalk, daarna één van Thermoplast, das eerst een warm lapje en die gaat dan om je vinger heen en wordt hard en dus helemaal op maat. Erg handig; Deze moest ik een paar weken erna met sporten ook nog omhouden; Kon evt. voorkomen dattie weer uit de kom zou schieten Knipoog

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 10:16

Miirthe schreef:
Ik ben een paar weken terug van m'n paard gevallen en had o.a. mijn ringvinger die ook uit de kom was en tevens door het gewricht gebroken. Ga maar na hoe het rechttrekken dan voelt Vork .
Ik had eerst een 'normale' spalk, daarna één van Thermoplast, das eerst een warm lapje en die gaat dan om je vinger heen en wordt hard en dus helemaal op maat. Erg handig; Deze moest ik een paar weken erna met sporten ook nog omhouden; Kon evt. voorkomen dattie weer uit de kom zou schieten Knipoog

Goh dat is nog erger dan ik. ik werd gelukkig verdoofd toen het rechttrekken niet lukte. kan je dat thermoplast zelf ook kopen? En heb je nog last van je vinger?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:16

Met vingers uit de kom heb ik geen ervaring, wel met schouders die uit de kom vliegen.
Wat ik altijd heb begrepen is dat als iets gebroken is of uit de kom is gegaan; het geveoelig zou blijven. Dus dat het nog eens kon gebeuren, eerder dan normaal.
Ik zou je aanraden even langs fysiotherapie te gaan Lachen

Heel veel sterkte!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:11

Ik heb mijn duim ooit uit de kom gedraaid.
Toen hij eenmaal weer goed zat, na 5 pogingen van de huisarts en 1 poging op de SEH (au)
moest ik 3 weken in het gips. Daarna heb ik nooit meer problemen gehad.
Dat gips was om te voorkomen dat de banden slap zouden blijven.