Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jippie schreef:Als vrouw wil je niet van die opgeblazen spieren op je lijf. Daarom moe tje met lichte gewichten werken. Dumbells van 1 kg per stuk zijn voldoende. Het gaat er om dat je de oefeningen lang en snel achter elkaar herhaalt. Op die maner verbrand je vet en maak je slanke spiervezels aan. Als je echt dikke bundels wilt moet je in series gaan werken waarbij je steeds meer gewicht neemt. Ik weet niet meer precies hoe het werkte maar ik dacht dat je dan voor je armen eerst een
serie van 12 met 3 kg --> kleine pause
10 - 5 kg --> kleine pauze
8-7 kg einde
Zo train je alle spiergroepen die je wilt versterken.
Laura schreef:zou een beginner nou niet echt aanraden om te gaan deadliften en squatten... Dat is de pest met thuis trainen, je hebt geen referentie of je de oefening goed aan het doen bent. Dus weet je heel zeker dat je niet naar de sporschool wil voor wat goede basistechnieken?
Ik zie ook veel mensen trainen die denken: ik pak hem gewoon zo zwaar mogelijk, maar dan trekken ze de oefening niet meer en zijn ze de dumbbell aan het tillen met de rug terwijl het een bicep oefening is :S Dus eerst een goede basistechniek onder de knie krijgen!
HeissesEisen schreef:Laura schreef:zou een beginner nou niet echt aanraden om te gaan deadliften en squatten... Dat is de pest met thuis trainen, je hebt geen referentie of je de oefening goed aan het doen bent. Dus weet je heel zeker dat je niet naar de sporschool wil voor wat goede basistechnieken?
Ik zie ook veel mensen trainen die denken: ik pak hem gewoon zo zwaar mogelijk, maar dan trekken ze de oefening niet meer en zijn ze de dumbbell aan het tillen met de rug terwijl het een bicep oefening is :S Dus eerst een goede basistechniek onder de knie krijgen!
LOL waarom niet?![]()
Het zijn toch eenvoudige basis oefeningenIk wou eigenlijk trekken en stoten adviseren maar dat toch maar niet dan
![]()
Maar wat die techniek betreft,heb je gelijk natuurlijk je moet het wel meteen goed doen.