trainen met halters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boeder

trainen met halters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 20:03

Zou graag met behulp van krachttraining mijn spiertjes wat sterker willen maken.
Wil er niet voor naar de sportschool maar lekker thuis trainen.
Deed soms wel is opdrukken en oefeningen voor de buik, maar wil het eigenlijk wat uitbreiden.
Ben van plan om een paar halters te kopen weet iemand toevallig welk gewicht het beste is.
4 kg lijkt me wel oke voor mijn armen.
Wie trainen er trouwens ook wel is met halters en weten leuke oefeningen.
Of kun je beter iets anders gebruiken.

Anoniem

Re: trainen met halters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:17

Als vrouw wil je niet van die opgeblazen spieren op je lijf. Daarom moe tje met lichte gewichten werken. Dumbells van 1 kg per stuk zijn voldoende. Het gaat er om dat je de oefeningen lang en snel achter elkaar herhaalt. Op die maner verbrand je vet en maak je slanke spiervezels aan. Als je echt dikke bundels wilt moet je in series gaan werken waarbij je steeds meer gewicht neemt. Ik weet niet meer precies hoe het werkte maar ik dacht dat je dan voor je armen eerst een
serie van 12 met 3 kg --> kleine pause
10 - 5 kg --> kleine pauze
8-7 kg einde
Zo train je alle spiergroepen die je wilt versterken.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:40

Nou ik ben nu begonnen met 2,5 kilo en geloof als je de echt halsters hebt ben je hier wel even zoet meer hoor Knipoog, misschien is het handig om een setje te kopen, met 2,5 kilo 5 kilo 8 kilo en 10 kilo Knipoog

Fitmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:58

Als je echt serieus bent zou ik dumbbells kopen met verwisselbare gewichten. Je zal namelijk zien dat je met verschillende oefeningen ook verschillende gewichten gebruikt. Niet alle spieren zijn namelijk even sterk. En neem nou van mij aan dat je niet zomaar dikke spierbundels krijgt als vrouw zijnde. Dan moet je echt heel fanatiek trainen en zelfs dan is het nog geen garantie.
Veel plezier met trainen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:51

Jippie schreef:
Als vrouw wil je niet van die opgeblazen spieren op je lijf. Daarom moe tje met lichte gewichten werken. Dumbells van 1 kg per stuk zijn voldoende. Het gaat er om dat je de oefeningen lang en snel achter elkaar herhaalt. Op die maner verbrand je vet en maak je slanke spiervezels aan. Als je echt dikke bundels wilt moet je in series gaan werken waarbij je steeds meer gewicht neemt. Ik weet niet meer precies hoe het werkte maar ik dacht dat je dan voor je armen eerst een
serie van 12 met 3 kg --> kleine pause
10 - 5 kg --> kleine pauze
8-7 kg einde
Zo train je alle spiergroepen die je wilt versterken.

Yikes! Ben ik ab-so-luut niet met je eens! Haha!
Als vrouw heb je geen lijf om opgeblazen spieren te krijgen. Daarvoor heb je nl weinig aanleg. Dumbells van 1 kg doen geen klap voor wat betreft krachttraining. (en neem van mij aan, ik train op ongeveer 10 kg voor armen, en ik ben geen Arnie hoor Knipoog )

Snelle repetities zorgen voor een verhoogde hartslag (=cardiovasculair) en dat zorgt voor vetverbranding. Dat klopt. Maar eigenlijk moet je om af te slanken zowel ververbranden, als spieren trainen. Spiervezels zorgen namelijk gedurende de hele dag voor vetverbranding, dus hoe meer je er van hebt hoe hogere vetverbranding in rust je hebt.

www.slank-en-sterk.nl is een leuke website over krachttrainen. Daarnaast kan ik je aanraden om in de bibliotheek wat boeken te lenen over fitness, met oefeningen. Of zoek eens op het internet. Voor vragen mag je altijd pben

Racekees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 23:04

koop een halter met losse schijven kan je lekker varieren met gewichten en oefeningen

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 06:55

JE hoeft niet meteen van die zware halters te nemen, maar ik deed wel krachttraining op de sportschool, 5 dagen per week ruim 1.5 uur per dag..

HeissesEisen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:26

Als je sterker wilt worden moet je behoorlijke gewichten gebruiken.
Je hoeft echt niet bang te zijn om op Arnie te gaan lijken hoor Haha!
Tenzij je echt enorm veel gaat trainen,vooral heel veel anabolen spuit en je klem vreet Haha!

Voor kracht neem je het beste een gewicht wat je maximaal 6x kunt.
8-12 herhalingen wordt beschouwd als goed voor spiergroei Haha! maar dat is dus ook niet iets om bang voor te zijn ofzo.
Koop het beste een echt halter dus zon stang ik weet niet precies hoelang,maar ik bedoel dus zon lange die je met 2 handen tegelijk kunt vastpakken.En ga dan eens deadliften (dat ding van de grond tillen) en kniebuigen met dat ding in je nek.
Je kunt hem ook boven je hoofd drukken voor armen en schouders en de armoefening die jij bedoelt is denk ik curlen dat kan je er ook mee doen.Maar je kunt je ook optrekken dat is zelfs nog beter (als je het kunt Tong uitsteken )

Oja zorg dat je ook genoeg schijven hebt Haha! Succes!
(en doe een beetje voorzichtig het is wel mogelijk om je te blesseren met zoiets en dat wil je niet)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:41

zou een beginner nou niet echt aanraden om te gaan deadliften en squatten... Dat is de pest met thuis trainen, je hebt geen referentie of je de oefening goed aan het doen bent. Dus weet je heel zeker dat je niet naar de sporschool wil voor wat goede basistechnieken?
Ik zie ook veel mensen trainen die denken: ik pak hem gewoon zo zwaar mogelijk, maar dan trekken ze de oefening niet meer en zijn ze de dumbbell aan het tillen met de rug terwijl het een bicep oefening is :S Dus eerst een goede basistechniek onder de knie krijgen!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 13:43

Ik geloof dat 'broeder' geen meisje is hoor Knipoog

HeissesEisen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:22

Laura schreef:
zou een beginner nou niet echt aanraden om te gaan deadliften en squatten... Dat is de pest met thuis trainen, je hebt geen referentie of je de oefening goed aan het doen bent. Dus weet je heel zeker dat je niet naar de sporschool wil voor wat goede basistechnieken?
Ik zie ook veel mensen trainen die denken: ik pak hem gewoon zo zwaar mogelijk, maar dan trekken ze de oefening niet meer en zijn ze de dumbbell aan het tillen met de rug terwijl het een bicep oefening is :S Dus eerst een goede basistechniek onder de knie krijgen!

LOL waarom niet? Haha!
Het zijn toch eenvoudige basis oefeningen Tong uitsteken Ik wou eigenlijk trekken en stoten adviseren maar dat toch maar niet dan Tong uitsteken

Maar wat die techniek betreft,heb je gelijk natuurlijk je moet het wel meteen goed doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:06

HeissesEisen schreef:
Laura schreef:

LOL waarom niet? Haha!
Het zijn toch eenvoudige basis oefeningen Tong uitsteken Ik wou eigenlijk trekken en stoten adviseren maar dat toch maar niet dan Tong uitsteken

Maar wat die techniek betreft,heb je gelijk natuurlijk je moet het wel meteen goed doen.

Je hebt geen idéé hoevaak deze oefeningen verkeerd gedaan worden, waardoor er klachten onstaan of verergeren. Zelfs als je precies weet hoe de oefening gaat heb je een spiegel nodig om te kijken. Dus dit zou ik niet zomaar gaan adviseren Scheve mond

Ik zou gewoon naar de sportschool gaan, uitleggen wat je precies wilt, en dan maken zij wel een schema voor je Lachen