Wie van jullie gaat er weleens een dagje of avondje naar de sauna? Ben er nog nooit geweest, lijkt me heerlijk, maar heb iets van drempelvrees geloof ik...
Ik vind het heerlijk, wij hebben een sauna aan huis dus ik kan als 14jarige gewoon gaan (weliswaar in zwembroek). En in de winter is het heerlijk. We hebben de paarden aan huis en als je dan helemaal kou bent ga je lekker de sauna in
Ik vind de suana heerlijk!! Als je bang bent om bekenden tegen te komen zou je kunnen kiezen voor een sauna die wat verder weg is van je woonplaats.. De kans blijft er altijd.. Ik ga meestal gewoon bij eentje dicht in de buurt, en ik ben er nog nooit iemand tegen gekomen die ik ken!
En verder gewoon gaan met iemand waarbij je je prettig voelt! Gewoon een keer proberen, en je zal even moeten doorbijten, maar iedereen is net zo naakt als jij
Je kan ook een handoek om je heen doen, niemand kan jouw verlplichten die handoek af te gooien hoor. En daarbij zie je elkaar heel slecht in de sauna omdat het heel erg stomerig is.
Als je je schaamt voor je naaktheid dan moet je maar bedenken iedereen zit daar in zijn nakie!! Echt niet dat iemand je gaat aan zitten staren, iedereen zit daar lekker in de sauna voor zichzelf en niet om even bloten mensen te kijken.
Ik ga wel is naar de sauna, als je je kleren uittrekt en je moet je hokje uit dan is het wel even wennen, maar dan kan je wel een handdoek om je heen doen, als je eenmaal in de sauna bent dan zal je zien dat je minder angstig bent en je handoek best van je af durft te doen.
Succes!
timokyana
*gaat maandag een beautydagje doen inclusief sauna en massages e.d.* Wel in badkleding trouwens. Er zijn een aantal sauna's/ beautycentra's die badkleding toestaan of dit 1x per maand doen. Handdoek omhouden is gewoon toegestaan, dus men hoeft niets te zien.
Ik hou van sauna's Maar nog nooit in een openbare geweest... De eerste momenten zijn volgens mij nooit niet echt leuk maar iedereen loopt er zo rond dus... Wel zou ik het erg vinden moest ik iemand tegenkomen die ik ken, dat lijkt me minder leuk Maar normaal gezien, het zou al heel erg toeval moeten zijn. Gewoon doen
ik ga er regelmatig heen, en vind het echt zalig. Kom dan helemaal tot rust! Veel mensen zijn bang, maar er is echt niemand die naar je kijkt. Iedereen komt gewoon voor zijn/haar rust. En ach, eigenlijk alleen als je in de sauna of bubbelbad ofzo, ben je zonder badjas, dus zo erg is het niet! Gewoon een keertje doen
Heeeeerlijk! Probeer ook met enige regelmaat dagje sauna te doen... Maar dan ook echt een dagje, lekker lunchen daar, sapjes, hapje eten... Sauna in, sauna uit, relaxen, zwemmen : doet een mens goed!
En gewoon lekker je badjas aan als je uit de sauna / zwembad etc komt, en niemand kijkt je vreemd aan, zoals iedereen al zegt hier! Gewoon naar sauna eindje verder weg gaan, ken je niemand! IK zou zeggen : gewoon proberen
ik vind het ook heeerlijk! je kan als je niet gemengd wil ook op speciale dames dag gaan ik schaam me ook altijd even in het begin maar als ik er eenmaal rondloop is het opeens vanzelf weg
Ik zit wel eens in de sauna, en ik vind het echt heeerlijk! Met muziek aan, echt lekker.. Maar niet te vaak. Maar ik ga dan alleen (=eigen sauna..) en hoef ik dus niet naakt bij andere mensen te gaan zitten, want dat zou ik dus niet doen..
Absolute aanrader! Zoooo heerlijk, en er is niets geks aan. Zodra je het sauna landschap inloopt is de drempelvrees verdwenen. En dan... genieten maar!
Ik wil het zeker nog een keer doen! Ik ga hier zo af en toe langs het zwembad, eerst lekker in het Turkse Stoombad, dan even zwemmen (ga ik altijd lekker vroeg in de ochtend, lekker rustig nog) en dan het Kruidenbad (een bubbelligbad met kruidengeur en weet ik veel wat). Héérlijk !
Hou er niet van, is slecht voor spataders e.d. en die hitte kan ik niet aan. Mijn vader heeft sinds vorig jaar ook een sauna gekocht en in de winter gaat die er dikwijls in, soms is het daar dan 60° pfoe, echt niks voor mij, ben dus nog nooit in onze sauna geweest