Bij beginnen de pil, eerst een tijdje ongesteld??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Norali1991

Bij beginnen de pil, eerst een tijdje ongesteld??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 19:48

Ik wil graag met de pil beginnen, maar ik hoorde van een vriendin die hem ook gebruikt,
dat je dan eerst een paar weken, 2 of 3, ongesteld bent en daarna pas weer regelmatig bent
zeg maar.
Klopt dat??

Groetjes Norali

fjordjes

Re: Bij beginnen de pil, eerst een tijdje ongesteld??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:05

kan bij iedereen verschillend zijn. meestal ben je in het begin iets onregelmatig maar naarmate je het langer gebruikt werkt het steeds beter.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:09

Hoeft niet perse. Soms gaat het goed. Maar ook al gebruik je de pil langer kan het nog mis gaan. Want ik ben nu al 3 jaar aan de pil.. En ik ben afgelopen zomer 18 week ongesteld geweest. Dus het kan altijd. Maar normaal gesproken loopt het wel regelmatig naar een paar week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:52

Geen idee, ik had er nog nooit van gehoord iig.. Van wat ik mij kan herrineren (is ook alweer bijna 8 jaar geleden dat ik met de pil begon..) Is dat je moet wachten totdat je weer menstrueerd en dan kan je geloof ik beginnen met het slikken van de pil, maar weet het niet zeker hoor!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:21

Ik was gelijk goed.
Ik moest wachten tot ik weer menstrueerde en toen moest ik beginnen met slikken.
En ben daarna altijd stipt op tijd met de menstruatie en altijd 4 dagen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:35

Je lichaam moet natuurlijk wennen aan de hormonen, dus je kan een tijdje onregelmatig blijven (al vind ik 3 jaar wel erg lang).
Je hoef niet per se te wachten tot je menstruatie als je wilt beginnen met de pil. Je kunt er gelijk mee beginnen (als je al een keer ongesteld ben geweest).

Norali1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 13:26

En het kan eigenlijk ook niet dat je midden in je strip ongesteld word??

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:17

als je op de eerste dag van je menstruatie begint met slikken hoort het gewoon goed te gaan. alle troep is dan meteen uit je lichaam en je begint dan met een shone lei... als je halverwege je cyclus begint met slikken blijft het slijm lang in je baarmoeder zitten en daar kan je problemen mee krijgen. als je op de 1e dag van je menstruatie begint met slikken ben je ook meteen beschermd tegen zwangerschap. doe je dit niet moet je 7 dagen wachten voordat de pil veilig is.

een bloeding halverwege de strip komt niet vaak voor... dit heet overgens een doorbraakbloeding of "spotting" dit is een minimale bloeding die je meestal met een inlegkruisje wel af kan.

de doorbraakbloeding komt wel vaker voor als je de pil meerdere strips achter elkaar door slikt.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:37

Babeth schreef:
Ik was gelijk goed.
Ik moest wachten tot ik weer menstrueerde en toen moest ik beginnen met slikken.

Hier hetzelfde!
Alleen was ik op de 2e of 3e dag van mijn menstruatie, dus ik mocht van de dokter meteen beginnen met slikken en dat leverde ook geen enkel probleem op Lachen

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:40

LiSSy schreef:
als je op de eerste dag van je menstruatie begint met slikken hoort het gewoon goed te gaan. alle troep is dan meteen uit je lichaam en je begint dan met een shone lei... als je halverwege je cyclus begint met slikken blijft het slijm lang in je baarmoeder zitten en daar kan je problemen mee krijgen. als je op de 1e dag van je menstruatie begint met slikken ben je ook meteen beschermd tegen zwangerschap. doe je dit niet moet je 7 dagen wachten voordat de pil veilig is.
een bloeding halverwege de strip komt niet vaak voor... dit heet overgens een doorbraakbloeding of "spotting" dit is een minimale bloeding die je meestal met een inlegkruisje wel af kan.

de doorbraakbloeding komt wel vaker voor als je de pil meerdere strips achter elkaar door slikt.

Toen ik begon met de pil, toen zei de arts dat je een maand moest slikken als je niet begon op de eerste dag van je menstruatie.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:41

nee hoor, lees het boekje van je pil maar na Knipoog
misschien is het verschillend per pil... maar bij de microgynon30 en bij de lovette gelden 7 dagen

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:44

LiSSy schreef:
nee hoor, lees het boekje van je pil maar na Knipoog
misschien is het verschillend per pil... maar bij de microgynon30 en bij de lovette gelden 7 dagen

Heeft die man nog tegen me staan liegen ook! Haha! Nou ja, liever 'te lang' wachten, dan te kort.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:59

Ik was ook gelijk beschermt hoor vanaf de eerste pil.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:08

Onzin.

Ik ben een half jaar geleden ongeveer iets langer begonnen met de pil, En vanaf dag 1 dat ik ongesteld werd meteen ingenomen, en vrij snel was het weg. Einde van de strip gestopt en keurig weer ongesteld.

Als je midden in je strip ongesteld word is je pil niet sterk genoeg, dan moet je een zwaardere.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:26