Conditie opbouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cantheon

Conditie opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 17:03

Ik heb een probleem met mijn knieën en ik heb daardoor een hele tijd heel erg weinig aan sport mogen doen. Daardoor is mijn conditie erg slecht geworden. Nu mag ik (in principe) weer alles doen wat geen pijn doet. Het moet dus rustig worden opgebouwd. Hebben jullie tips om je conditie op te bouwen terwijl je de knieën zo min mogelijk belast. De dingen waarmee ik mijn knieën wel belast moet ik zelf opbouwen, want jullie kunnen uiteraard niet ruiken hoeveel mijn knieën aankunnen. Ik ben dus op zoek naar oefeningen die mijn conditie verbeteren (en wat spiermassa opbouwen, zoals opdrukken) en mijn knieën niet erg belasten.

Alvast bedankt!!

Anoniem

Re: Conditie opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:24

Een sportmedisch advies, of fitnessen bij de fysio. Wandelen en fietsen kan al gauw denk ik. En crosstrainers belasten je gewrichten minder dan bijv hardlopen.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 23:03

dank je, fietsen doe ik idd al veel, maar heb helaas geen beschikking over een cross-trainer. Ben gestopt met fitnessen toen ik bij de fysiotherapeut terechtkwam en daar hoef ik nu een maandje niet heen om te kijken hoe het gaat.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:03

Véél fietsen en wandelen kan geen kwaad.
Wel erop letten dat je goed blijft eten en vooral drinken! Lachen

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 00:20

ik zou eerst een beginnen met wat lange afstanden lopen en dan langzaam opbouwend korte afstandjes gaan rennen of fietsen en deze steeds groter maken. Bij een fitniss school is nog beter die passen een heel programma op je aan, hebben ook fysio programma's, althands hier, dan houden ze rekeningen met dit soort dingen

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 09:23

super, bedankt, zal het eens gaan informeren

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:19

Mijn conditie is ook beroerd door lichamelijke klachten (waaronder slechte knieën - gerafelde meniscus). Sinds kort ga ik een aantal keer per week naar de sportschool en inderdaad is de crosstrainer ideaal! Ik heb totaal geen last van mijn knieën, wat ik met fietsen en lopen wel heb.
Het is verder wel een vrij heftige oefenig, het helpt echt goed met het opbouwen van conditie.

Zorg wel dat je bij een sportschool komt waar je goed begeleid wordt, krijg je een blessure dan ben je zo terug bij af.