maatschappelijk werker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

maatschappelijk werker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 14:18

hoi bokkers,

wie hier heeft er ervaring met het lopen bij een maatschappelijk werker.
ik ga er misschien heen,maar ik zie er een beetje tegenop,ik kan me niet zo goed een voorstelling maken van hoe ze je kunnen helpen...

het klint een beetje flauw Bloos
maar bij een maatschappelijk werker stel ik me een oudere dame met een noteblokje die tegenover je zit met een bril op haar neus die alleen naar je luisterd en af en toe hm,hm zegt

sissie

Re: maatschappelijk werker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:33

Hey, check even mijn profiel Knipoog Zie ik eruit als een oudere dame met noteblokje? Haha!
Zonder dollen, ik ben maatschappelijk werker in wording, en het zal je heus helpen! Ik weet niet met welke reden je er naar toe 'moet', maar je kan het ook altijd zeggen hoe je erover denkt hoor.

De meesten denken er zo over als jij. Vaak denken mensen ook dat ze geestesziek 'moeten' zijn om een MW'er te bezoeken. Niets is minder waar hoor! Een MW'er kan je helpen om te spreken over dat onderwerp waar je het zo moeilijk mee hebt. Spreken is een groot deel van verwerking, en vaak ook een onderdeel van een oplossing. Voordeel is dat de MW'er beroepsgeheim heeft, dus daar hoef je ook al niet voor te vrezen!

Veel succes!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:35

Ik kom er geregeld, zat er in het begin ook heel erg tegen op. Bleek mijn maatschappelijk werksters een hele jonge vrouw te zijn die ook paardreed! Kan het heel goed met haar vinden, en je kunt gewoon lekker praten, ze heeft overal begrip voor en het heeft mij heel erg geholpen Ja

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:41

Ben zelf nu zelf 6 jaar mw-er , 32jaar, kan je wel info geven als je wilt. ben geen geiten wollen sok hoor...de meesten niet meer sinds de jaren 70 Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 14:48

@ Sissie: nee helemaal niet Haha! maarja als je ergens tegenop ziet,dan stel je het je toch erger voor terwijl het niet zo is

@knolliepower: fijn om te horen dat het mensen goed kan helpen,ik hoop dat het bij mij net zo zal zijn

@celticpony: het was ook meer een flauwe voorstelling van mij,omdat ik er nog nooit mee te maken heb gehad.

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:51

eej

Ik heb bij een mw-werker gezeten, ze zien er echt niet zo uit als jij denkt Knipoog En ze zeggen niet alleen hm en hm Tong uitsteken meestal vragen ze veel dingen. Ze schrijven vaak wel alles (bijna) op, in iederegeval veel_!

Als je nog info wilt kun je me altijd pb'en ofso

Kus Amber

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:54

Mijn moeder werkte ook als maatschappelijk werkster, en aardig wat mensen hebben er zoveel aan gehad! Ook zenuwachtig enzo, maar achteraf heel blij dat ze toch heen zijn gegaan.

Veel succes ermee!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:57

Als kind ben ik bij de maatschappelijk werkster geweest, en het heeft me toen erg goed gedaan, ik kan mezelf er niet veel meer van herrinneren, maaar ik vond t zeker niet vervelend .
Ik was toen een jaar of 10.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:29

Ik heb er ook gelopen en ik heb er veel aangehad, terwijl zij niet zo veel deed. Ik lig nu ook weer op het randje om weer te moeten, ik vind het wel gezellig. Clown

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:11

whaha ik ben ook maatschappelijkwerker 26jr en dus geen oude vrouw...je hoeft er echt niet tegen op te zien. Een eerste gesprek is veel al orienterend...meestal loop je samen met je maatsch. werker een soort van vragenlijst langs, waardoor duidelijk wordt wat je klachten zijn etc...aan de hand daarvan maak je een vervolg afspraak. geloof me het valt heel erg mee. Als je nog vragen hebt mag je pben!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 18:27

jee bedankt allemaal!ik zie er nu wel minder tegenop

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:29

VeirL schreef:
ik vind het wel gezellig. Clown

*LOL* Misschien is dat de reden dat je er naartoe moet? Knipoog Nee grapje hoor Ach gut