enkelbanden gescheurd met botbreuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

enkelbanden gescheurd met botbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 11:20

Nou de titel zegt al het Haha!
wie heeft dat nog meer gehad en hoelang duurt het, voordat het over is.
ik ben erg ongeduldig ik weet het. Bloos Zit nu zo,n 3 weken in de tape,(dit word me 4e week) waarvan 10 dagen in gips.
Moet volgende week terug voor nieuwe tape en dan over 2 weken weer. Ik ben zo bang dat ik na die 4 weken als nog in het gips moet, vanwege die botbreuk. Ik voel regelmatig iets scharnieren zeg maar. Volgens de fisio hoort dat erbij. Ben het zo enorm zat, wil weer aan de slag.

Anoniem

Re: enkelbanden gescheurd met botbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:16

Ik heb mijn enkelbanden nog niet zo heel lang geleden volledig afgescheurd. Binnen en buiten.
Gips is het meest verkeerde wat ze kunnen doen.

Ik heb zelf een flink aantal weken in het gips gezeten en achteraf gezien had dat nooit gemogen.

Heb jij ze ingescheurd of afgescheurd. Inscheuren is een kwestie van tapen en fysio. Bij mij moet het met de loop van de tijd toch geopereerd worden helaas.

Maar troost je het zal altijd een zeer zwakke plek blijven.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:04

heb ook alweer een paar jaar geleden mijn enkel gebroken en mijn banden in gescheurd.Blijft inderdaad altijd een zwakke plek zeker als het een beetje koud en nat weer is.Zou maar rustig aan doen want hoe eerder je weer teveel doet hoe langer je er last van houd.Ik ben ook veel te snel weer gaan rijden.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 14:09

volgens de fisio mag gewoon alles doen, behalve zwemmen en contact sport. Vork Ik heb ze gescheurt trouwens, maar ik zit met die botbreuk in me maag. Op de foto zag het eruit als een kwartje (hihi 20 eurocent) Maar doordat het zo strak zit ingetape kon dat geen kwaad.
Dragen jullie nu ook hogere schoenen, voor extra stevigheid als je bijvoorbeeld een dag moet lopen ofzo. ik werk zelf in een bloemenwinkel, loop de hele dag dus.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:44

Jaren geleden heb ik hetzelfde gehad. Door een aanvaring met een koe (ehh, vraag maar niks Clown ) waren mijn enkelbanden afgescheurd en was er een stuk bot afgebrokkeld in mijn enkel. Het heeft uiteindelijk erg lang geduurd eer het weer helemaal hersteld was. Ik geloof dat ik toch wel een week of 8 in het gips heb gezeten en daarna nog heel erg lang in de tape.

Inmiddels ben ik al jaren verder maar het blijft inderdaad een zwakke plek. Zodra ik een stukje ga rennen zak ik er al snel door heen.

Ik hoop dat het bij jou allemaal wat vlotter gaat en dat je snel weer op de been bent. (leuke woordspeling Clown ) Ik wens je veel beterschap!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:47

Ik heb ook hetzelfde gehad, enkelbanden afgescheurd en groeischijf (zit die daar? ja zoiets ook ofzo Nagelbijten / Gniffelen ) finaal doormidden.. Heb ook gips gehad en daarna nog heel lang tape. Achteraf bleek dat ook mijn enkelgewricht helemaal kapot was, hadden ze 'over het hoofd gezien'. Heb er nog steeds heel veel last van, en mn enkel is nog steeds (na 3 jaar) dik en een heel zwakke plek, kan niks hebben. Is niks meer aan te veranderen helaas..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 11:19

mmmm bedankt voor jullie positieve reacties haha Bloos Haha!
ik moet volgende week weer nieuw tape. Kaart het even duidelijk aan daar, dat ik wanneer ik braaf mijn oefeningen doet Schijnheilig , iets voelt schuiven. Persoonlijk denk ik aan dat stukje bot wat afgebroken is. En net wat jullie ook al schrijven, iedereen hoor je dat het een zwakke plek blijft. ben ik lekker mee in me werk. Op drukke dagen ren en vlieg ik heen en weer, buk en draai alle kanten op Vork Maar goed.

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:20

viewtopic.php?f=136&t=628059

heb bijna zo'n zelfde topic aangemaakt...maar ook ik heb dus mn enkel op n paar plaatsen gebroken, buitenband helemaal afgescheurd, is operatief weer 'gemaakt' Clown Het is nu bijna 8 weken geleden, heb 6 weken niks gemogen (had ook geen gips), 10 dagen terug is er 1 schroef verwijderd, waardoor ik weer mocht gaan belasten. Dat gaat eigenlijk best goed, doet wel pijn maar het is te doen. Vanmiddag moet ik op controle, ik hoop dat ik dan weer mag rijden. Ik hoop niet dat het bij mij ook zo'n zwakke plek blijft! En misschien scheelt het zelfs wel dat als je je banden helemaal afscheurd (dan kunnen ze het alleen operatief herstellen), dat je er dan minder last van houdt, omdat ze ze dan weer strak aan elkaar maken. Als je de enkelbanden inscheurd, of uitrekt dan blijven ze misschien zwakker. Nouja ik weet t ook niet, hoop iig dat t allemaal weer de oude wordt!
Jij trouwens ook veel sterkte ermee!!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 14:40

had idd je topic gelezen, geloof ook zelfs reageert
jij ook beterschap en een dosis pillen tegen de vervelling en sago opmerkingen. Ik word er zo sago van. Ben de laatste dagen erg kort van stof. Waarschuw de mensen ook maar gelijk als ze wat vragen haha. Zijn ze voorbereid

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:50

Och..... maar dit keer is het gelukkig niet je zoontje. (dat was toch het eerste waar ik aan dacht toen ik je topic zag staan. Nagelbijten / Gniffelen )

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 20:51

zal als grapje zijn bedoelt na aanleiding dat ik er zo sago van word Bloos
en heel kort van lont Knipoog
Moet morgen weer terug, tape laat los Clown

Ja dat zeggen er wel meer Roosmarijn, Me zoon heeft het idd niet van een vreemde haha
Ik maar roepen dat hij het van zijn pa heeft Bloos

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:01

ja hier meld nog iemand zich die een half jaar geleden de enkel op 3 plaatsen gebroken heeft en der kuitbeen heeft gespleten, ik wil je niet ontmoedigen Haha! maar kan nu nog steeds neit meer dan lopen, fietsen en zwemmen maar het gaat vooruit, kan ook al op 1 been staan, en op mijn tenen staan, maar rennen enzo dat gaat nog niet, draaiingen moet ik ook mee oppassen. heel veel succes ermee!!! en het voelen schuiven lijkt mij niet echt gezond Scheve mond

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 09:31

auk schreef:
ja hier meld nog iemand zich die een half jaar geleden de enkel op 3 plaatsen gebroken heeft en der kuitbeen heeft gespleten, ik wil je niet ontmoedigen Haha! maar kan nu nog steeds neit meer dan lopen, fietsen en zwemmen maar het gaat vooruit, kan ook al op 1 been staan, en op mijn tenen staan, maar rennen enzo dat gaat nog niet, draaiingen moet ik ook mee oppassen. heel veel succes ermee!!! en het voelen schuiven lijkt mij niet echt gezond Scheve mond

jij heb wel iets heel ingewikkelts, dat is niet mis zeg.
Heb vanmorgen nog gebelt, moet tot maandag echt rust houden. En dan worden er foto,s gemaakt om te kijken wat het botje doet. Anders alsnog 2 weken gips Huilen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:04

off topic reactie verwijderd