verstandskies doorkomne, gewoon ziek ervan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

verstandskies doorkomne, gewoon ziek ervan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 09:32

Hoi, mn 3e verstandkies is door aan het komen en kan mijn mond geen eens meer open doen. Doet gewoon zo`n pijn. Mijn hele tandvlees daar is nu kei dik en gespannen en pijnlijk. Ben al 2 dagen paracetamol en andere pijnstillers aan slikken, heb mn hand nu 3e graads verbrand maar voel alleen de pijn in mijn mond nu, is 10 keer erger. Wat hebben jullie gedaan toen hijd oorkwam en hoelang heeft het geduurd? Ik snap niet dat ik nu zoveel last heb, 2 anderen ( was wel boven, deze beneden) tanden heb ik niet zoveel last van gehad.
Help aub.. tips!!!

PPPeet

Re: verstandskies doorkomne, gewoon ziek ervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:07

Volgens mij kan je beter even de tandarts bellen. Het is wel is zo dat hij dan een sneetje maakt in je tandvlees zodat de druk eraf is...

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:11

ik ben er ook ziek door geweest ! i kdacht dat ik griep had, maar tis later weer over gegaan en heb er niks aan gedaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:20

idd even de tandarts bellen,en evt een ibuprofen 400 mg proberen(ik weet niet of je ook andere medicijnen gebruikt?ibuprofen kan niet met alles samen)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:26

Tandarts eventjes bellen inderdaad, pijnstillers nemen en rustig aan doen. Veel beterschap Ach gut!

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:28

heb het toevallig net achter de rug. 4 dagen last van gehad. Het begon met keelpijn aan 1 kant, maar na een dag bleek het mijn verstandskies te zijn. Tip: flink met je tandenborstel erover heen, dat helpt echt (is tip van de tandarts).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:16

Het is helemaal leuk als ze eruit moeten (wat bij bijna iedereen moet). Ik snap niet wat je aan die kiezen hebt Haha!

linetka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:21

tandarts bellen. En inderdaad met de tandenborstel erover heen gaan poetsen zodat de kies meer ruimte krijgt tussen het tandvlees. En niet te veel pijnstillers nemen want dan werkt het niet meer.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:40

Tandarts bellen, grote kans dat de kies aan het scheefgroeien is en hij er op later tijdstip uit is. Je kan aan de tandarts eventueel pijnstilling vragen, ik zou dan gaan voor de ibuprofen 600 mg, omdat het je verstandskies is en die pijn nogal hardnekkig kan zijn. Let wel: gebruik die pijnstilling als het niet anders kan.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:43

Scum schreef:
Het is helemaal leuk als ze eruit moeten (wat bij bijna iedereen moet). Ik snap niet wat je aan die kiezen hebt Haha!

Inderdaad Rolleyes. Nou ik heb voorlopig nog twee verstandskiezen, die twee anderen zijn er uit gehaald en twee kiezen, omdat die slechter waren dan de verstandskiezen (eentje had een ontstoken wortel Clown).

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:46

bij mij zijn ze er pas allemaal uit gehaald (2 per keer) door de kaakchirurg, viel me reuze mee, ik vind de tandarts erger

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:47

Vervelend zeg!
Misschien een idee om naar de tandarts te gaan?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 19:01

ik ga morgenvroeg bellen, word alleenmaar erger. tandvlees helemaal opgezet. Ik was bang omdat hij vorige keer zomaar een tand trok ( ook verstandskies). Hij zei dat deze eruit gesneden moest worden waarschijnlijk omdat hij scheef groeide, maar dat kon nog door de andere tanden goedkomen. Bij de andere 2 verstandskiezen heb ik niet zoveel last gehad als nu. kan mn mond niet eens helemaal openmaken. Morgen eens bellen, ben alleen bang dat gesneden moet worden, trekken kan nog niet, is maar stukje wat je kan zien. auwwwww

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:53

Veel beterschap in ieder geval Ach gut!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:43

Ow bah! Bij mij moeten ze allevier nog doorkomen, en ik ben laatst voor controle geweest en hij heeft toen foto's gemaakt en daaruit bleek dat ze bijna gaan doorkomen...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:47

En heb je al gebeld??

jolijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:58

Ai, bij mij zijn ze nu ook aan het doorkomen Nagelbijten / Gniffelen En ze mogen er ook meteen weer uit, heeft de tandarts gezegt, Scheve mond

Ik weet niet wat je er aan kan doen, sorrie ..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:06

Ik laat ze er altijd in het ziekenhuis bij de kaakchirurg uit halen. Als ie een klein stukje is door gekomen kunnen ze hem er voor je uithalen. Als je goed verdoofd wordt voel je niks van het trekken en het eventuele snijden.
Het lijkt me een handig idee met de tandarts te overleggen en ventueel een verwijskaart voor de kaakchirurg te vragen, dan kun je meteen bellen om een afspraak te maken.
Ik weet niet of de ziekenhuizen in Limburg lange wachtlijsten hebben, in Rotterdam ben je zo aan de beurt.

Bij mijn eerste verstandskies had ik ook enorme pijn, die kies was ook maar voor een klein deel doorgekomen, maar heb hem er zo snel mogelijk uit laten halen.
De eerste twee kwamen bij mij om de beurt door, maar wilde ik er door de pijn meteen uit laten halen.
Binnenkort ga ik voor de laatste twee en ben ik er helemaal van af.

Ik hoop dat het voor jou ook snel voorbij mag zijn, succes in ieder geval

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:07

Hmm, mijn verstandskiezen komen ook door. Ik heb echter nergens last van. Geen pijn, niks. Moeten ze er dan ook uit Verward

Hellup, iemand??! Bloos

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 20:47

nog niet geweest, met pijn stillers gaat t al, hij zei al bij controle tijd geleden dat ik ze beter kon katen uitsnijdne, maar werd bang en ben niet op in gegaan. Als nu dit weekeind niet over is, ga ik echt!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:50

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:55

runningkawa schreef:
Voor baby's heb je spul voor op het tandvlees te doen.
Dat zal ook vast hier voor wel helpen Ja

http://www.tandwinkel.nl/winkel/N_frame ... t_158.html

oow dat wist ik niet Knipoog

ik had de pech ook toen, dat rechtsonder me verstandskies begon te ontsteken, waardoor ik niet meer kon kauwen Boos!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 21:09

ja klopt idd, dat spul smaakt ook nog lekker, weet nog dat mn broertje als baby dat had, dom dat ik daar niet aan gedacht heb, morgen voor mn werk naar apotheek en kijken of ze het hebben. thx voor de tip

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:14

ff offtopic ik ben n echte bangerd voor de tandarts...mn verstandskiezen zijn nog niet door maar voel ze boven er wel onder zitten, zolang ze daar zitten moeten ze dan ook eruit gehaald worden?? succes jij..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 21:21

hey, nee, hoeft niet altijd hoor, ik heb er al 2 die zijn doorgekomen, en is 1 van getrokken na 3 jaar omdat er een gat inzat. hoeft niet altijd, maar meestal zijn verstandskiezen zwakker dan gewone kiezen en gaan ze sneller rotten of komen gaatjes in. ( zo is mij verteld) De tand waar ik nu zo`n last van heb zit scheef en ik weet nu niet of die goed kan doorkomen door de andere tanden, of er genoeg plaats is. Nu is mn tandvlees al 2 weken dik, rood en pijnlijk, mn mond gaat niet eens zo ver meer open als normaal. Maar dat heb ik bij de andere 2 niet gehad hoor.