(zit namelijk in me karakter, en niet iedereen kan daarmee overweg)
ik ben al een tijdje terug onderzocht via een IQ test, en omdat ik vaak wegviel tijdens die IQ testen
denken ze dat ik NLD heb.
het is niet zeker vast gesteld maar bij MEE twente denken ze dat bijna helemaal zeker te zeggen.
ik zal de site er even opzetten voor mensen niet weten wat het is
http://www.nld.nu/index.htm
[u]NLD is een afkorting van Nonverbal Learning Disabilities. In het Nederlands betekent dit Niet -Verbale Leerstoornis, ofwel een leerstoornis die geen betrekking heeft op de taal.
Kinderen met NLD zijn verbaal heel sterk (kunnen heel goed praten). Bovendien hebben ze vaak een goed geheugen. Daarom duurt het ook een tijdje voordat men door heeft dat er iets met het kind aan de hand is. Het zijn kinderen die vaak door hun omgeving als bijdehand worden gezien, omdat ze alles zo goed weten te verwoorden en een ruime woordenschat hebben. De problemen liggen echter op het non-verbale (letterlijk: niet-talig) gebied. Ze hebben moeite met het begrijpen van informatie die ze visueel (door te kijken) waarnemen. Maar hun problemen liggen ook op het gebied van de motoriek (het bewegen) en op het sociale gebied (omgang met andere kinderen). hier zitten veel dingen bij die ik ook heb.[/u]
zoals:
verbaal sterk ( niet altijd trouwens hoor)
goed geheugen (als het moet

ben idd volgens sommigen uit me buurt bij de hand soms
heb idd moeite met het begrijpen van informatie die op internet soms staat of in de boeken staat.
en kan persoonlijk ook moeilijk contact krijgen met andere kinderen
( word dan ineens heel verlegen en kan dan niks meer zeggen

nou is mijn vraag, zijn er nog meer bokkers die NLD hebben?
en wat zijn hun ervaringen.
en wat zijn jullie zwakke punten?