diaree

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

diaree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:41

hoi ik ben erg aan de diaree wat kan ik eraan doen?

vuurneon

Re: diaree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:42

cola drinken Lachen

AlleJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:50

Waarom cola?:P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:55

Dat verstopt de boel weer, helpt ook tegen de misselijkheid.
Hoe en wat weet ik niet, maar onze bewoners in het bejaardentehuis krijgen dat altijd als ze aan de diarree zijn of misselijk Lachen en dat werkt

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:10

Cola drinken inderdaad en het eten van zoute stengeltjes. Cola bevat goede verhoudingen suiker/zouten, belangrijk dat in de gaten te houden tijdens diarre. Cola light daarentegen bevat fosforzuur dat bacterien schijnt te doden die mogelijk de boosdoeners zijn van diarree.
Succes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:52

oo thanks!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:54

o dat wist ik helemaal niet! Weer iets geleerd! Cola light is dus het beste?

Sylvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:41

Of gewoon Norit..........kleine zwarte tabletjes (zijn nog lekker ook trouwens)

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:43

norrit pilletjes Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:44

bananen

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:59

er is ook pilletjes tegen diarree als ik goed heb Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:07

Norit, ja. Clown

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:19

timokyana schreef:
bananen

idd die werken het beste bij mij Tong uitsteken

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:32

Norit of diareeremmers, hebben we ook van eigen merk, stuk goedkoper dan norit. Ja kruidvat medewerkster. Schijnheilig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 23:27

bananen nooit eten juist, die geven je lichaam weer extra voedingsstoffen zodat je diarre erger kan worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:53

Wat een belachelijke tips zeg!!!

Er heerst op dit moment een stevige buikgriep. Bel de huisarts even en dan krijg je wat tegen de diaree. Die huis-tuin en keuken dingetjes moet je nooit aan beginnen. Hoe goed bedoeld ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:02

Hoezo belachelijke tips? Als de bewoners in ons verzorgingshuis diarree hebben krijgen ze idd cola light van de verzorging en de verpleegkundigen. Maar goed bij die leeftijdsgroep ligt het risico op uitdroging hoog, waardoor je de diarree snel onder controle moet hebben eigenlijk,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:15

Nou het spijt me maar je gaat mensen die ziek zijn, want dat ben je als je diarree hebt, geen cola geven.
Die geef je de juiste medicatie.
Hoe KUN je in GODSNAAM gaan beknibbelen op medicijnen?? Je weet de oorzaak van de diarree vaak niet eens. Je kunt het vaak wel raden, maar wat als jij nou eens verkeerd gokt?

In verzorgingshuizen gebeurd dat vaker inderdaad. Ze wilden het mijn overgrootoma ook eens geven, daar was mijn vader het alleen niet mee eens. Weet je wat het antwoord was?? "Meneer we hebben niet voldoende geld om de medicatie te kunnen betalen".
Je begrijpt dat oma nog dezelfde week verhuist is naar een particuliere instelling?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:54

Bij ons in het absoluut geen geldkwestie, maar soms werken de diarree remmers gewoonweg niet en als de bewoner dan op sterven ligt probeer je toch maar het op de ouderwetse manier op uitdroging te voorkomen. Ons verzogshuis heeft geld genoeg, super goede verzorging (ik sta er buiten, ik zit in de huishouding) óók volgens de bewoners. Er word goed op ze gelet, maar als een bewoners erg misselijk is en dus krijgt ze cola en het is over,gut wat erg Clown zelfde met diarree: als een bewoner na een paar keer diarree nog steeds nergens op reageert, dan maar cola. Is het over: prima toch? Soms werken de huis tuin en keukenmiddeltjes beter en geven geen bijwerkingen (in geval van de cola dan). Die mensen zitten vaak al té vol met medicatie en dan kun je ze soms maar beter geen extra geven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:57

Dan is het tijd de hulp van een arts in te roepen. Ik vind dat werkelijk geen gang van zaken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:05

Word ook altijd gedaan Knipoog of gelijk het ziekenhuis voor een opname. Bovendien lopen er genoeg hbo verpleegkundigen rond. Maar ook de arts kan er niet altijd wat aan doen en raadt dan cola aan omdat de medicatie te gevaarlijk kan zijn. Het gaat erom het leven van de bewoners gemakkelijk te maken, en soms is dat zonder medicatie beter. Het is overigens vaak de familie die willen dat de bewoners zoveel medicatie slikken om moeders zo lang mogelijk bij zich te houden.. de bewoner zelf heeft hier geen zicht meer op omdat ze vaak dementerend zijn. Helaas komt het daardoor vaak genoeg voor dat de bewoners medicatie slikken en daarvoor weer andere medicatie erbij moeten nemen om de bijwerkingen tegen te gaan. En dat is redelijk kortzichtig van de familie en de verzorgenden (net zoiets als een 91 jarige vrouw te laten stoppen met roken, of nog op een dieet zetten zodat ze 3 maanden langer te leven heeft: maar gaat kwalitatief dus achteruit).
Het geen gang van zaken noemen is ook kortzichtig, het is namelijk erg situatie afhankelijk welke beslissing er word genomen. en ook met medicatie weet je niet of het de juiste beslissing is, cola is iig veiliger: baat het niet schaadt het niet. kun je van medicatie niet altijd zeggen... helemaal niet bij de bewoners van ruim boven de 80 mét afnemende gezondheid.
(overigens is er 1 vrouw overleden aan de diarree bij ons (ze had wel meer maar de diarree was de druppel...))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:08

Een HBO verpleegkundige is geen arts.
Er is mi geen excuus om medicatie te ontlopen en dat soort goedkope oplossingen te gebruiken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:09

Zucht... er wordt altijd een arts ingeroepen... maar ook die kan soms niets meer betekenen.. wat moet je dan? bewoner laten lijden of toch maar de cola uittesten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:10

overigens heeft de cola de overleden bewoner niet kunnen redden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:13

Sorry maar ik vind dit zeer primitief en ik ben blij dat er geen familie van mij in jullie huis zit.