OK, toegegeven, het heeft wat en ik kan me best voorstellen dat het leuk is als je van zulke spelletjes houdt. Mooie landschappen en zo.
Maar: hoeveel tijd van onze relatie gaat verloren omdat manlief achter de computer plakt. Hoe dikwijls zit hij met het kind op schoot achter de computer als ik even mijn handen vrij moet hebben. Hoe dikwijls heb ik even een handje hulp nodig en kan hij even niet omdat anders zijn speler in de pan gehakt wordt. Hoe dikwijls ga ik alleen slapen, komt manlief in het holst van de nacht (zeg maar 's morgens vroeg
) in bed gekropen en wil de volgende morgen uitslapen. Dus raad maar wie er vroeg uit moet om voor de baby te zorgen. Hoe dikwijls wil ik in het weekend leuke dingen doen maar speelt manlief liever WOW en doe ik die leuke dingen liever alleen dan tegen een lang gezicht aan te kijken.
Hoeveel dingen moeten er gedaan worden in huis en tuin en blijven liggen omdat meneer achter de computer zit.
Nu, ik heb ook mijn hobbies. Ik zit ook graag op enkele fora, waaronder bokt, en ook mijn paardje vreet een hoop tijd. Maar ik ontwikkel meer en meer een aversie tegen dit spel waarin zoveel kostbare tijd kruipt. Kostbaar, omdat manlief fulltime werkt, regelmatig nacht- en weekenddienst heeft en dus niet dikwijls thuis is.
Dus dan voel je je schuldig als je hem dan ook nog op zijn kap gaat zitten en hem niet laat ontspannen. Je wilt niet teveel zeuren en uiteindelijk maakt hij als je het hem uitdrukkelijk vraagt altijd tijd (maar vraag niet met wat voor een humeur soms!
) Maar je ziet dat hij steeds minder uren slaapt. Dat hij zich ziek voelt maar ipv in bed achter de computer kruipt. En je maakt je zorgen. Om hem. Om je relatie. Om je kind. Om de toekomst.En je zoekt een schuldige: dit verd*mde verslavende WOW spel!
Wie herkent dit en hoe gaan jullie er mee om?
Maar mijn vriendin gaat er wel redelijk goed mee om
Ik heb d'r zelfs eens zover gekregen om het ook een keer te spelen; alleen dat was geen succes
) Of het maken van een wow-movie van zijn guild.

dan denk ik, krijg een leven
maar als het echt te erg wordt trek ik gewoon aan de rem hoor. Maar als ik in bed tv lig te kijken gaat hij toch lekker WoW-en, doen we allebei iets dat we leuk vinden, wat dat betreft is het wel leven en laten leven. Maar ik zou weigeren om de tweede plaats in te nemen na een spelletje hoor, en als er wat gedaan moet worden gaat dat wel voor. Dan is het no more miss nice girl
(dat is zijn guild btw
)