Wat moet ik met mijn haar doen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SONY

Wat moet ik met mijn haar doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 18:05

Ik heb namelijk heel lang haar en daar ben ik natuurlijk best trots op Bloos, maar nu is het heeel erg droog. Ik weet wel hoe dit komt want ik heb 2 jaar geleden mijn haren laten blonderen. Naja, de bedoeling was dat het iets lichter werd. Maar de huiskapster die mijn haar deed zei dat ze het wel kon en gediplomeerd was Lijst , maar dat was ze dus niet. Ze wist dus ook niet hoe ze mijn haar goed moest verven maar daar kwam ik pas achter toen het geel en oranje was. Clown

Toen ze het ging verven heeft ze pure waterstofperioxide in mijn haar gedaan waardoor het een half uur later geel en oranje was Frusty, ook was mijn hele hoofdhuid knalrood en deed heel erg pijn. Nu is mijn haar tot op mijn schouders weer de normale haarkleur maar de rest is nog vrij blond zoals je ook op de foto kunt zien.

Alleen is het zo giga pluizig en droog! En sommige mensen zeggen knip er een stuk af en anderen zeggen weer dat is zonde, en eigenlijkwil ik ook niet meer dan de puntjes eraf.

Maar weet iemand een goede shampoo,haarmasker,conditioner of wat dan ook, waardoor mijn haar minder snel breekt,pluizig is en droog. Alle tips zijn welkom! Haha!

* Oja, van olie word mijn haar heel erg vettig en dun, dus dat helpt niet echt goed.

Afbeelding

Dit ben ik dus op een recente foto. Knipoog

beantsje

Re: Wat moet ik met mijn haar doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 20:52

Een oliemasker is heel goed, het recept;
meng 1 ei, 2 eetlepels olijfolie, 1 theelepel gewone azijn en 1 theelepel glycerine. Was je haar eerst en masseer vervolgens het masker in je haar. Pak je haar in aluminiumfolie met een warme handdoek er omheen en laat het trekken. Na 15 minuten uitspoelen en nog even wassen met shampoo.
(n.b. gebruik koud of lauw water, vooral niet te warm, dan gaat het ei stollen!)

en nog eentje zonder olie, die zacht, glanzend haar geeft;
1 ei
40 ml bier
Het ei met het bier losroeren en de vloeistof op het handdoekdroge haar aanbrengen. Het mengsel moet ongeveer 20 tot 30 minuten inwerken. Het beste kan je hierbij een plastic kapje opzetten of een warme handdoek om het hoofd wikkelen. Dit versterkt de werking van de haarkuur nog eens extra.

Wat verder bij de normale verzorging heel belangrijk is; gebruik zo min mogelijk shampoo, leng het aan voor je het gebruikt. Als het overvloedig schuimt, gebruik je eigenlijk teveel.
Niet te warm water gebruiken, dat maakt het haar dof.
Je haar voorzichtig droogdeppen, niet wringen.
Verder puntjes regelmatig laten knippen, zodat gespleten punten niet steeds verder splijten
Vooral NIET fohnen! Dat is de dood voor droog haar. Laat het gewoon aan de lucht drogen.

Tenslotte conditioner; persoonlijk ben ik weg van Hennara haarwonder. hoeft niet uitgespoeld en maakt het haar zacht en doorkambaar.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 21:13

Dankje Lachen ik zal het ééns proberen! Verder weinig reactie's..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:26

Gebruik nu is een half jaar 1 soort shampoo waarvan de goedkoopste Guhl is, dus zoek het bij Guhl of bij kappersshampoo in de kapperswinkels.
Het is wat prijziger dan elvive ofzo oke, maar het is zoveel beter voor je haar plus vaak zijn de shampoos geconcentreerd dus eigenlijk valt de prijs dan wel mee.
Neem deze goede raad van me aan;) je wilt je haar redden toch?

Verder ook goede tips van beantsje

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:40

Volgens mij is dr niet veel aan te doen, als je haar eenmaal gebroken is dan blijft het zo. Het beste is denk ik een stuk afknippen en weer opnieuw laten groeien.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:45

ik gebruik altijd zo'n haarmasker van Gliss kur, dat is ook echt superspul, mijn haar is er ook wat dikker door geworden, het is een potje waar het inzit. Bij mij werkt het echt super! misschien is het het proberen waard? het is ook wel wat prijzig

ludiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:48

daar heb ik ook last van.. heb ook een paar jaar geleden een blonde streep door mn haar laten trekken en aangezien mijn haar van nature al een beetje droog is.. ging dat dus niet helemaal goed Haha! .. gebruik nu andrelon winterboost met een goedkope cremespoeling van de nettorama.. werkt super.. en na tijd smeer ik om te voorkomen dat mijn haar gaat pluizen dit erin:
http://www.wella.nl/consumer/consumer_p ... _cream.jsp alleen staat hier dat je het op droog haar moet smeren en ik smeer het er in als het nog nat is Knipoog

verder zoals al gezegt, aan de lucht laten drogen en GEEN mousse en haarlak gebruiken, die drogen je haar uit Knipoog

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:10

Gewoon een lekkere haarmasker erop, niet van die goedkope k*t shampoo en ik zou als ik jouw was echt een heel stuk eraf halen, ziet er dan weer veel verzorgder uit, ik vind persoonlijk zulk lang haar echt niet mooi, maar iedereen denkt daar anders over Lachen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:23

ik gebruik Fructis Long en Strong van Garnier. De shampoo + de crèmespoeling. Sinds ik het gebruik gaat men haar veel minder splitten en glanst het ook veel meer. En ik geraak er heel makkelijk door met mijn borstel (vroeger was dit echt een ramp). 10x men borstel door men haar halen en er is geen knobbeltje meer terug te vinden.

En ik laat het 2x per jaar knippen, dan gaat er zo'n 10 centimeter af. Het blijft altijd tussen halverwege mijn rug en men kont als het ware.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:25

Woow 2x in t jaar? Ik ga 1x in de 3 maanden..

Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:29

Gebruik de gele shampoo van Elvive L'oreal echt super shampoo & spoeling is dat ik zweer erbij. En je moet gewoon al je dode en gespleten haarpunten eraf knippen anders scheurd het steeds verder naar boven n gaat het pluizen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:36

tjah, is echt maar 2x in het jaar nodig... het split niet, het is niet droog of stuk, en qua lengte blijft het ook goed. Het is ook gewoon in een punt gesneden, dus het model kan er ook niet uit gaan...

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:41

Be Long van L'anza, is een hele lijn produkten alleen verkrijgbaar bij de kapper. Werkt echt geweldig, ik had dread in laten zetten die net zolang als mijn eigen haar waren en na het uit halen was mijn haar droog en kapot. Be Long, heeft echt geholpen en het is sinds niet meer droog en pluizig geweest! (ik klink als een reclame maar het is super spul... Clown )

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:40

ik zou zeggen knip het droge gedeelte eraf!, want als je haar eenmaal gespleten is wordt het niet meer aanelkaar gelijmt door troep in je haar te doen.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:11

hm de afgelopen weken gebruik ik baby shampoo met ontklittend spul dus baby shampoo 2 in 1 is dat (weet de naam dus niet) en een evive cremespoeling voor droog en breekbaar haar. heb nu lekker zacht haar. mischien een idee?

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 19:29

Heey, bedankt voor de tips allemaal! Ik begin bovenaan en ga alles uitproberen haha. Enne geld speelt geen rol als het om me haar gaat Haha! En inderdaad ik moet er wel weer de puntjes af laten knippen, ik doe dit ongeveer 4 keer in het jaar. Ik hou jullie op de hoogte. PM'ers ook bedankt voor de tips Knipoog

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:33

Ik was met haar altijd met Ultra Doux voor blond haar. En ik was het om de 2 a 3 dagen.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:39

ja ik denk toch echt dat een stuk eraf moet laten knippen.... en aan een goede kapper vragen wat een goede shampoo voor je haar is. Knipoog

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:42

Ik zou er toch echt een stuk afhalen en dan gewoon goed verzorgen met de juiste shampoo enzo Lachen

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:50

ik zou gewoon langs de kasalon gaan en vragen wat je moet doen. je kunt soms echt je haar ermee verknallen ,mijn zus is kapster en die heeft vaak genoeg verhalen over mensen die soms iets zelf hebben proberen op te lossen waardoor het erg pluizig/droog of iets anders geworden is. misschien moet je ook wat vaker puntjes laten knippen ,ik laat het ongeveer 1 x in de 4 weken knippen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:34

Ik heb precies hetzelfde, denk je leuke highlights voor in de zomer te laten zetten Scheve mond.. Ik heb nu (dat is nieuw) van Schwarzkopf, Anti-Pluis Créme voor perfect glad haar ofzo (staat erop). Een roze verpakking en er zit een pompje op, moet je na het wassen even wat van dat spul door je hele haar doen en je haar ruikt lekker en tis glad Haha!. Bij mij werkt het heel goed.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:55

Be Long produkten bij hair and beauty online Lachen Mijn haar zal ongeveer 10-15 cm korter dan het jouwe zijn als ik het zo zie Lachen ik laat er 2x in het jaar ongeveer 5-7 cm af halen Knipoog De 'Be Long' serie heeft ook een 'vet' produkt waarmee je in de winter je haarpunten mee kunt beschermen tegen bevriezen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 10:27

supertygetje schreef:
Ik zou er toch echt een stuk afhalen en dan gewoon goed verzorgen met de juiste shampoo enzo Lachen

Ik ook. Lachen

Ik heb ook eens gehad dat mn haar heel pluizig was enz, toen een stuk er af gehaald en nu is het heel mooi. Al zeg ik het zelf. Vork

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 10:29

Niet fohnen en niet borstelen!! Nouja,,niet een uur want dan breekt het en word het heel droog!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:53

En vooral onderaan beginnen met borstelen anders trek je er teveel haren uit!