Vaginisme.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RisingSun

Vaginisme.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 19:45

Zijn er Bokkers zijn die vaginisme hebben? Ik ben er namelijk vrijwel zeker van dat ik het ook heb en ik vroeg me af hoe jullie daarmee omgaan? Seks? Tampons? Dat zijn dingen die bij mij op dit moment onmogelijk zijn.

Duhelo

Re: Vaginisme.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:36

mss een domme vraag, maar wat is dit?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:38

Hmmm op dit moment heb je er eerder dan geen last van gehad?
Heb er alleen ooit een artikel over gelezen...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:40

Vrouwen die vaginistisch zijn, spannen onwillekeurig de spieren van hun bekkenbodem aan wanneer iets de vagina nadert of wanneer de vagina wordt aangeraakt. De spieren van de bekkenbodem zitten ongeveer rondom het buitenste gedeelte van de vagina. De spieren kunnen zo krachtig zijn dat de vagina helemaal dicht aanvoelt. Alsof er niets in kan.

Dat spannen gebeurt soms al voor er iets (een penis, een vinger, een tampon) in de vagina wordt gebracht. In dat geval brengt de gedachte aan penetratie alleen al een vaginistische reactie teweeg. Andere keren spant een vrouw vooral als de vagina wordt aangeraakt.

Niet iedereen ervaart dat spannen van de spieren rondom de vagina bewust. Sommige vrouwen worden echt verrast door hun vaginistische reactie. Andere vrouwen ervaren het spannen als een permanente kramp. Subjectief zijn er een heleboel verschillen. Zowel heteroseksuele als lesbische vrouwen kunnen vaginistisch zijn.

Het is niet zo dat alle vrouwen die spannen wanneer iets de vagina aanraakt of nadert, meteen vaginistisch genoemd mogen worden. Sommige vrouwen spannen namelijk de ene keer wel, maar de andere keer niet. Zij reageren soms vaginistisch, maar echt vaginistisch zijn ze niet.

Zo is er ook nog geen sprake van vaginisme wanneer je geen vinger of tampon kunt inbrengen omdat je te gespannen bent of wanneer een inwendig onderzoek door de dokter niet lukt. En evenmin wanneer je voor de 1e keer gemeenschap wilt hebben en dit niet meteen goed gaat. Pas wanneer je telkens weer en heel systematisch merkt dat je geen vinger of tampon in de schede kunt inbrengen, of geen gemeenschap kunt hebben ondanks dat je dat werkelijk wilt, ben je waarschijnlijk vaginistisch.

(bron: http://www.vaginisme-info.nl/ )

klinkt heel erg vervelend... op die site hierboven staat ook een vaginisme forum misschien dat ze je daar beter kunnen helpen Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:42

Vaginisme is deels psychisch, heb je misschien spanning, stress of een nare ervaring gehad met seks oid?
Ga anders langs bij de dokter Lachen die kunnen dan kijken of er toch iets medisch misschien aan de hand is of verwijzen je door naar de psy.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:11

een vriendin van mij heeft het ook (gehad) ze is er helemaal vanaf gekomen door gesprekken met een psych en een zeer geduldige vriend, ze is net bevallen van een mooi kindje dus dat zegt genoeg denk ik...

Ik weet dat het niet leuk is om over te praten maar het heeft haar echt goed geholpen

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:22

Naar aanleiding van je andere topic zou ik zeggen dat het psychisch is. Misschien de problemen waar je daar over sprak, eerst oplossen?

RisingSun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 16:02

Ik denk dat de problemen uit mijn andere topic nog moeilijker op te lossen zijn dat dit probleem. Maar het zou wel kunnen dat dat een oorzaak is ja.

@ gogo: Tampons lukte in het begin van mijn menstruatie wel, maar al snel niet meer.

@ Welshcobfan: Nooit slechte ervaringen gehad met seks. Een keer iets geprobeerd (ben nog jong hoor) maar daar stond ik helemaal achter.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:48

Het kan zijn dat de spanningen in je leven op dit moment meespelen hierin.
Maar ik denk dat het nog te vroeg is om echt van vaginisme te spreken. Misschien kun je de eerder genoemde site eens bekijken. Daar staat een hoop informatie die misschien nuttig voor jou kan zijn.

Spanning is vaak een oorzaak van vaginisme, dus zul je eerst aan die spanning moeten werken voordat je verbetering kunt verwachten.