de pil en doorslikken,wie kan me helpen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda__

de pil en doorslikken,wie kan me helpen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 19:39

ik slik al een aantal jaren de pil. Namelijk microgynon 30. Ik heb ook al vaker door geslikt. Daar is ook niks mee. Maar normaal dan slik ik een hele strip door en maar 1 keer. DUs dat ik gewoon 1 keer niet ongesteld word. Dus 2 maanden slik.

Maar nu heb ik een klein probleem waar ik me niet echt fijn onder voel.
Ik heb nu al 2 keer achter elkaar doorgeslikt ( normaal slik ik dus niet meer als 1 keer door ) Maar dit kwam omdat mijn vakantie ertussen viel. Nu wilde ik eigenlijk na deze 2 keer doorslikken gewoon ongesteld worden. Maar nu blijkt dat we met school op introductie(overlevings)kamp gaan. En dan zou ik net ongesteld zijn. Dit zie ik dus niet zitten. daarom wilde ik het volgende doen..
Ik stop op de woensdag met de pil en moet op de woensdag dus ook normaal beginnen. Ik heb dus nu doorgeslikt , en normaal zou ik dan gewoon weer een hele strip, dus hele 3 weken doorslikken. Nu vroeg ik me af of het kon dat ik nu dus een week doorslik en dan a.s woensdag (als ik dus eigenlijk weer met de pil zou moeten beginne als ik nie had doorgeslikt) stop met slikken ( dus de strip niet afmaak)
Kan dit, is de pil dan nog veilig , geef dat egen problemen?

Oh asjeblief iemand help mij...

maartje_h

Re: de pil en doorslikken,wie kan me helpen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:40

nee hoo rvolgens mij niet als je al zo lang achter elkaar door slikt is het vast geen probleem maar ander smoet je gewoon ff de apotheek of huisarts bellen die weten het precies

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 19:42

dus volgens jou zou dat geen probleem opleveren als ik het op die manier zou doen?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:42

Je kan dan beter je laatste strip eerder stoppen, zodat je voor die tijd ongesteld wordt. Stoppen na week 1 is volgens mij niet aan te raden.

Over de veiligheid durf ik niets met zekerheid te zeggen. Maar daar zijn ook andere middelen voor, better safe than sorry.

Er zit toch zo'n dik boekje bij, staat daar niets in?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:43

nee volgens mij niet maar wel goed opletten wanneer je stopt en weer moet beginnen
en de kans op onverwachtse tussen bloedingen wordt wel groter naarmate je langer door slikt

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 19:44

boekje doorgespit maar niks...laatste strip eerder stoppen gaat al niet meer, want zit al in me stopweek.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 19:44

ja. voel me er niet echt fijn onder nog een maand door te slikken. Maar ik heb liever dat ik safe ben dan dat ik dalijk wat probeer en dan problemen krijg...

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:45

bel gewoon maar ff met de apotheekof huisarts voor de zekerheid of zoek ff op internet wat op als je het googlet komt er vast wel wat uit

Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:45

Als ik je goed begrijp kun je dit gewoon doen!

Normaal slik je de pil 3 weken, maar als je door wilt slikken om dat bijvoorbeeld je menstruatie niet goed uitkomt, dan kun je ipv 3 weken pil, 4 weken pil doen. Je verlengt het dus met één week en niet met een hele strip. Nu heb jij al 2 x met een hele strip verlengd, en dat geeft niks! Maar zoals je nu zelf aangeeft kun je bijvoorbeeld nu dus ook één week doorslikken (of 2 of weer 3) maar dat kan dus wel!

Even iets anders: als je in de derde week je pil bent vergeten dan wordt je aangeraden om gewoon door te slikken en de stopweek dus over te slaan. Dan moet je (volgens mij) wél een hele strip doorslikken en niet alleen een week.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en anders kun je altijd even de dokter bellen! Maar volgens mij klopt dit zo wel (staat ook in de bijsluiter)

Succes ermee! liefs Rubiquil

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:48

Je kunt gewoon halverwege je strip stoppen. En dan weer ongesteld worden, en er na weer gaan slikken. Geen problemen mee.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 19:49

oke volgens de meeste mensen kan ik dus gewoon na de introductie op de woensdag stoppen en dan een week stopweek hebben, en dan weer gewoon slikken. EIgenlijk gooi je dan een halve strip weg, zeg maar.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:54

Ik dacht me te herinneren dat je wel in je laatste week af kon breken, je stopweek kon verkorten en eerder beginnen met nieuwe strip, maar dat je niet in week 1 of 2 zomaar kan stoppen ook ivm veiligheid.

Er staat wel een verhaaltje in over wat als je een pil vergeet in week 1, 2 of 3. Volgens mij staat daar ook in dat als je in week 1 een pil mist, je niet moet stoppen. Maar hang me er niet aan op

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 19:58

mijn arts zei me dat je gewoon door kon blijven slikken, hoevaak je maar wil.. dus volgens mij is het geen probleem als je gewoon doorslikt..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:02

Na de introductie gewoon die strip afmaken.
Dat is niet schadelijk volgens mn zus ( ze is doktersassistente )
Dus ik doe het ook regelmatig zo

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:05

Ik slik de pil vaak best lang door. Hoorde van een ex-gyneacoloog (niet dat ik die heb, maar iemand die ik ken is dat dus geweest) dat het geen kwaad kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:17

Ik heb gehoord dat je altijd je strip moet afmaken.
Doorslikken kan zo vaak als je wilt eigenlijk.

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:19

Volgens mij kan het wel gewoon doorslikken. Je hebt dan meer kans op bloedingen tussen door zeg maar. Je hoeft niet perse de strip af te maken, je kun took eerder stoppen

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:21

Ja, dat is inderdaad wel zo, dat je kans op doorbraakbloedingen hebt, dat schijnt een beetje per persoon te verschillen, hoe snel je die krijgt...

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 20:45

dankej voor alle reacties. Ik heb besloten gewoon maar de hele strip af te slikken en dan ongesteld te worden. Dankje allemaal, echt!! [ dit topic mag op slot Lachen ofzo ]

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:59

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:35

Daarom hier een slotje Lachen