wat moet ik nou ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shanty

wat moet ik nou ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 18:17

hey ik ben een half jaar gelden van mijn paard gevallen plat op mijn rug maar toen hebben mijn nieren zon klap gehad dat ik er dus nu nog telkens last van heb tijdens het rijden en dergelijke vooral als ik ga rijden langer dan 10 minuten dan begint het en ik heb me zelf er mee de volgende dag .
ik ben dus nu al bij de dokter geweest en heb medicijnen gehad maar dat helpt niet .
hij adviseert niet 1/2 jaar neit rijden .
ik heb een heel goed paard echt een die het allemaal kan ik vin het dus dan zo zonde voor hem dat hij dan maar beetje staat te staan dat gun ik hem niet .
nu zit ik met me handen in het haar ....

Tinkebel

Re: wat moet ik nou ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:27

Oei dat is idd vervelend Ach gut
Ideeen om je paard niet stil te zetten; Zoek een bijrijder, iemand die je goed vertrouwd en ook met je paard overweg kan. Je kan met diegene afspreken wanneer hij/zij wil gaan, dan kun je mee om toezicht te houden als je dat zou willen Lachen
Je kan 'm longeren, en ook op longeren zijn een heleboel variaties. Zo kun je aan de dubbele longe denk ik meer van een paard vragen dan gewoon aan 1 enkele longeerlijn. Of met passoa longeren, dat kan ook.
Verder kun je wandelen, losgooien, fietsen.
Of misschien als je veel geld hebt hem bij een trainer in training zetten Lachen

shanty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 18:30

jaah dat is nou net wat ik niet wil een bijrijder niet dat die niet goed zijn er staat ook een foutje in de tekst 1 tot 2 jaar niet rijden

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:35

het is toch kiezen of delen. Of een paard wat doorgereden wordt of een paard dat stil staat of een paard waar aan de hand wat mee gedaan wordt.

Paard doorijden zijn de opties
bijrijdster
trainer
lease

Paard stil laten staan, kun je hem in een kudde gooien.

Aan de hand kun je:
Wandelen
fietsen
longeren
vrijheidsdressuur.
beleren voor de wagen?