plat buikje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tuttifrutti

plat buikje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 16:59

wat is nou DE oefening om een plat buikje te krijgen?
dus ik bedoel van sit-ups ofzo.
vertel, vertellll
Vork xxx

lesilla

Re: plat buikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:02

naar opra zien

300 sit ups per dag Haha!

beginne met 50 dan 100 enzo opbouwen en veeel water drinken

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:05

ik heb ook altijd een erg gespierde, platte buik gehad, helaas is daar weinig meer van over. wat ik daar voor deed...ehhh...niets (misschien dat ie daarom nu ook langzaam aan het verdwijnen is!!!)
sit ups zijn natuurlijk altijd goed, maar dan wel ook verschillende oefeingen dus dat zowel je onderste, bovenste en beide zijdes aan bod komen. veel paardrijden helpt volgens mij ook.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:05

en niet eten na acht uur Haha!
geen cafeinne dus ook geen cola alleen cafeine vrij.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:08

Vier soorten buikjes

Een platte buik willen we allemaal. Dat staat als een paal boven water. Maar wat we ons vaak niet realiseren is dat er verschillende soorten 'buikjes' zijn die een verschillende aanpak behoeven om ons doel uiteindelijk te bereiken. Buikoefeningen zijn natuurlijk altijd goed. Maar wil je echt resultaat zien, dan is het belangrijk om je af te vragen wat voor soort buikje jij nu eigenlijk hebt.

de slappe buik
Als de buik slap is dan zijn buikoefeningen voor jou inderdaad de meest effectieve methode. Je kunt de buikoefeningen gemakkelijk thuis uitvoeren:

de rechte buikspieren
Ga op je rug liggen, trek je benen op, leg je handen in je nek en kom nu langzaam met je hoofd, schouders en het bovenste gedeelte van je rug omhoog. Je kunt tijdens deze oefening het beste je blik fixeren op een punt op het plafond. Concentreer je op je buikspieren en gebruik je nekspieren zo min mogelijk. Probeer de beweging 30 maal achter elkaar uit te voeren (3 series).

de schuine buikspieren
Dezelfde uitgangspositie als hierboven. Beweeg je hoofd en schouders naar boven maar tegelijkertijd ook zijdelings, 20 maal rechts, 20 maal links (voor de geoefende onder jullie: 3 series).

Bovenstaande oefeningen zijn basisoefeningen. Voer ze langzaam en geconcentreerd uit en voel je spieren werken. Heb je de gelegenheid ze in de sportschool in groepsverband te doen dan is dat waarschijnlijk effectiever dan thuis trainen. De sportleraar zal je variaties op deze oefeningen laten uitvoeren en zal je helpen je limiet te verhogen (als wij zelf trainen zijn we vaak liever 'lui dan moe').

Behalve buikoefeningen is het ook van belang dat je je huid goed verzorgt. gebruik na het douchen altijd een hydraterende crème om de huid soepel te houden. Soms kan ook op de huid van de buik en op de ribbenkast cellulitis voorkomen. Gebruik in dit geval een anti-cellulitiscrème.

het 'uitpuilende buikje'
Bij het uitpuilende buikje heeft het vet zich midden op de buik, rond de navel geconcentreerd. Ook hier geldt weer dat het belangrijk is om op te letten wat je eet (en drinkt). Vermijd suiker en snoepgoed en alcohol, dé boosdoeners. Beweeg en sport regelmatig en doe vooral de schuine buikoefeningen (rechte buikspieren kunnen je buik 'dikker' doen lijken omdat ze als je ze veel traint groter worden en je totale omvang dus toeneemt).

het zwembandje
De zogenaamde 'lovehandles' ontstaan doordat vet zich in de taille ophoopt. Buikoefeningen zijn natuurlijk altijd geïndiceerd maar om van de lovehandles af te komen, zul je (helaas!) ook extra inzet aan tafel en in de sportschool moeten vertonen. Wees maar niet bang: we gaan je niet op een streng dieet zetten! Je hoeft alleen maar een beetje op te letten. Schep je porties net iets kleiner op, laat snoepgoed staan (door het gewoon niet te kopen) en wees voorzichtig met alcohol, eet veel groente en drink iedere dag tenminste 1 liter water. Neem wat meer de fiets in plaats van de auto, neem de trap in plaats van de lift en doe wat vaker mee aan de aerobiclessen in de sportschool.

de twist
Een goede buikspieroefening is om de lovehandles kwijt te raken is de twist (doe deze oefening niet als je rugklachten hebt - raadpleeg een fitnessinstructeur): neem een lichte houten stok (kan ook de stok van de bezem zijn, zonder de kop eraan), ga op een platte bank zitten, leg de stok op je schouders en beweeg je romp nu naar links en naar rechts (je blijft naar voren kijken, je hoofd beweegt dus niet mee). Voer de bewegingen geconcentreerd en langzaam uit. Draai niet te ver naar links en naar rechts door om rugklachten te voorkomen.

de 'opgezwollen' buik
het opgezwollen buikje wordt niet veroorzaakt door een opeenhoping van vet maar door het vasthouden van vocht of flatulentie (gasvorming in de buik).

Van internet! Knipoog

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:14

Mijn buik is gewoon plat en ik heb weleens dat het wat dikker is, de ene dag meer dan de andere dag. Kan idd door de darmen komen, als ik bijv letterlijk teveel heb gegeten.
Ik hou mijn buik plat door te paardrijden hihi
En je bewust te zijn van je buik als je dingen doet.
Buk je of sta je op, span je buikspieren aan.. of als je voorover buigt, span ik de spieren aan.
Zo train je ze ook.

Succes!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:16

darmen kunnen inderdaad opgezwolle buik geven

uit ervaring ben wel cronisch ziek aan men darmen maar als ik iets verkeerd eet zwel ik tot 40 cm op Haha!
stoute darmen Tong uitsteken

gewoon veel beweging en gezonde voeding geraak je er wel

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:18

Mijn buik kan soms ineens echt een bolletje zijn, dat komt ook door mn darmen.
Verder is ie behoorlijk plat en ik doe er niets aan. Misschien kun je onder het tv kijken elke keer je buikspieren aanspannen en los laten?

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:19

Als je veel vet hebt zou je eerst dat weg moeten krijgen door beter op je eetpatroon te letten en te sporten.
Anders zie je, je buikspieren niet.

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 18:55

hey bedankt voor de reacties.
ben niet dik, maar het buikje mag wel wat 'strakker' , snap je
dan kan je wel allemaal oefeningen gaan doen, maar moet ook wel werken, hah.
xxx

Rianneke18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:34

een buik bankje Ja

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:41

je moet gewoon gezond eten, heel veel bewegen (neem de trap ipv de lift of de fiets ipv de bus..) en veel water drinken.. dan heb je zo een plat buikje!

Als je een gespierde buik wilt hebben (voor blokjes moet je vet percentage onder de 15% zijn, bij een normaal plat buikje is die boven de 20%!) kan je dit combineren met buikspieroefeninen..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 00:28