na hoelang wekt een zwangerschaps test

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

na hoelang wekt een zwangerschaps test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 19:46

Goed ik ben dom geweest, (pil vergeten ben 22 trouwens) en nu vraag ik me af na hoelang een zwangerschapstest betrouwbaar is.
Ik weet dat je moet wachten tot je ongi zou moeten worden, maar weet iemand of zoiets eerder betrouwbaar is, wil dr namelijk snel bijzijn.

milo

Re: na hoelang wekt een zwangerschaps test

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:48

ja dat vraag ik me ook wel af ja.

kimsim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:48

Vanaf de dag dat je ongesteld moet worden. Eerder is de test niet betrouwbaar. Je zult nog even geduld moeten hebben.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:51

Een zwangerschapstest registeert het aanwezige HCG-hormoon in je urine als je zwanger bent.
Dit hormoon wordt aangemaakt door het bevruchte en ingenestelde eitje. In tijdstermen, 1 dag overtijd...

Als je niet zwanger wil zijn, zou ik niet wachten op de mogelijkheid om te testen, maar een MAP halen...

Succes!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 20:16

Buitenzorg schreef:
Een zwangerschapstest registeert het aanwezige HCG-hormoon in je urine als je zwanger bent.
Dit hormoon wordt aangemaakt door het bevruchte en ingenestelde eitje. In tijdstermen, 1 dag overtijd...

Als je niet zwanger wil zijn, zou ik niet wachten op de mogelijkheid om te testen, maar een MAP halen...

Succes!

Is het al te laat voor, is op vakantie gebeurd. En ja ik weet dat dat erg stom was maar nu niks meer aan te doen, dat word dus gedult hebben... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:37

Ligt er een beetje aan. Ik testte al voor de dag dat ik ongesteld moest worden positief. Veel eerder testen heeft weinig zin.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:13

Dat hangt er vanaf of dat je tijdens het innestellen een bloeding hebt gehad. Toen ik zwanger was bij mijn 1e deed ik een test toen ik 1 dag overtijd was. Ging dus gelijk tellen maar het bleek dat ik al langer zwanger was omdat de laatste menstruatie een instelling is geweest en die tellen ze dan ook al mee. Dus het kan zijn dat het moment dat je 1 dag over tijd bent, dat je dan al 8 weken zwanger bent. Dus als je denkt dat de kans bestaat dat je zwanger bent, en je hebt symptonen kan je ook al een test eerder doen.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:21

Je kan al eerder testen dan dat je ongesteld moet worden en soms kun je dan inderdaad al een juiste uitslag krijgen dat je zwanger bent.
Maar betrouwbaar is die dan niet echt.

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was (maart dit jaar) toen was ik al overtijd en toch adviseerde mijn huisarts om het een week later nog een keer te testen (voor de zekerheid).

Sterkte met het wachten.

Maar je zegt dat je 2 keer de pil bent vergeten was dat ook precies de dagen dat je zwanger hebt kunnen worden?
Of zat er meer dan een week tussen?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 14:50

_Dunja_ schreef:
Je kan al eerder testen dan dat je ongesteld moet worden en soms kun je dan inderdaad al een juiste uitslag krijgen dat je zwanger bent.
Maar betrouwbaar is die dan niet echt.

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was (maart dit jaar) toen was ik al overtijd en toch adviseerde mijn huisarts om het een week later nog een keer te testen (voor de zekerheid).

Sterkte met het wachten.

Maar je zegt dat je 2 keer de pil bent vergeten was dat ook precies de dagen dat je zwanger hebt kunnen worden?
Of zat er meer dan een week tussen?

Dat was in mijn "vruchtbare" periode ja. 1x helemaal vergeten en 1x heb ik hem binnen 12 uur nog genomen. Ik weet dat dit erg stom was, dus ik hoop dat jullie dat niet meer zeggen....
Ben er normaal erg precies in, weet niet waarom ik nu zo stom bezig ben geweest...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:00

wat is de meest vruchtbare periode dan? ik ben hem in de eerste weeek vergeten.. een week geleden..

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:01

Zonnebloem schreef:
[
[/quote]

Dat was in mijn "vruchtbare" periode ja. 1x helemaal vergeten en 1x heb ik hem binnen 12 uur nog genomen. Ik weet dat dit erg stom was, dus ik hoop dat jullie dat niet meer zeggen....
Ben er normaal erg precies in, weet niet waarom ik nu zo stom bezig ben geweest...

Denk dat je je lesje wel geleerd hebt..
(ik zou me niks van anderen aantrekken hoor Knipoog )

Heb je er wel voor jezelf al over nagedacht wat je gaat doen als je dus WEL zwanger bent ??

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:06

milo schreef:
wat is de meest vruchtbare periode dan? ik ben hem in de eerste weeek vergeten.. een week geleden..

als je een normale cyclus hebt dan zeggen ze dat je tussen je 12de en 16de dag het vruchtbaarste bent, dit kan uiteraard per persoon verschillen.

wil er nog even bijvoegen dat het dus niet wil zeggen dat je dan NIET zwanger kan raken op je 9de dag hoor hahaha

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:44

Oei, ik las ook een ander topic van je waarin je je twijfel uitte, nu nogmaals. Niet om het ''eén of ander, maar is het niet verstandiger toch hier wat voorzichtiger mee om te gaan? Bedoel, zoals je zelf al zegt, wil je hier wel bijtijds bij zijn, maar probeer gewoon al erbij te zijn voordat je uberhaupt weer hoeft te twijfelen. Is geen aanval hoor, alleen het verbaasd mij in zo'n korte periode alweer twijfel hierover.

dit was het topic viewtopic.php?f=136&t=633158&p=17502886&hilit=#p17502886

Je zwangerschapstest kun je doen op de eerste dag van je verwachte menstruatie, hoelanger je wacht, hoe beter het HCGhormoon zichtbaar is. Je moet alleen niet te lang wachten. want dat hormoon is alleen zichtbaar binnen een bepaalde periode, waarvan ik dus nu ff niet weet hoelang die duurt.

Veel succes he, ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt Knipoog

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 09:12

kimberly77
Dat vorige kon ik niet helpen, ik moest overgeven en had geen idee dat dat "spul"zolang in leven kon blijven.
En ja ik ben dom geweest dat besef ik maar al te goed. Ben hier normaal heel precies is hoor! m Knipoog
Dunja, mocht het wel zo zijn dan houden mijn vriend en ik het. Dan maken we hert huis snel af en dan is het welkom, maar we wilden eigenlijk ong een paar jaartje wachten.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 09:14

Ben wel blij om te lezen dat je een huis hebt met je vriend samen en dat het kindje dan ook van je vriend is Knipoog

Ik las wel dat het op vakantie was gebeurd maar goed dan had het dus ook een losse flodder kunnen zijn, dan is het probleem veel erger natuurlijk...

Veel succes en mocht je zwanger zijn, HET IS ZZZZOOOOO LEUK !!!!!