Controles Arbo dienst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Controles Arbo dienst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 18:44

Ja hoor zul je net zien.

Van het weekend op stal gezegd dat ik stop met de paarden wat al de nodige stress geeft.

Afgelopen nacht amper geslapen en naar de wc op en neer gewandeld.
Vanmorgen leek het beter te gaan, dus gaan werken, maar na een paar koppen koffie en wat drop (heel gezond ontbijt) begon alles toch weer op te spelen.

Dus ik heb me ziek gemeld en heb de halve dag op de bank gehangen.

Maar nu komt mijn probleem, m'n ouders zijn op vakantie en ik moet voor de katten zorgen.
Dat betekent dat ik 2x per dag de deur uitmoet en dus niet thuis ben.

En dan zul je net zien dat de Arbo komt controleren.

Ik heb bij een vorige werkgever problemen gehad, omdat ik een keer niet open deed toen er controle was.
Dat wil zeggen, ik lag zo volkomen KO op bed, dat ik in de verte de bel wel hoorde, maar eer het besef doordrong en ik de deur open had, zag ik nog net iemand de straat uitrijden en vond een mooi briefje van de arbo op de mat.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen?
Ik kan de katten van m'n ouders niet aan hun lot over laten.

_Dunja_

Re: Controles Arbo dienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:26

Kun je de katten niet voor 9 uur en s'avonds na 6 uur eten geven?
Dan werken ze niet bij de Arbo en kun je dus gaan en staan waar je wilt.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 19:43

Is dat zo?
Dat zou wel een oplossing zijn.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:09

Als je een briefje of zoiets van hun krijgt staat er ook op wanneer je thuis moet zijn. Anders weet je werkgever dat wel te vertellen! Volgens mij moet je idd rond kantooruren thuis zijn.
Overigens heb ik hier een keer een arts gehad die mijn kat zo superleuk vond dat hij bijna vergat waarvoor hij kwam.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 00:28

Ik heb er jaren terug 1 langs gehad, die, na even aangezien te hebben hoe wezenloos ik naar een tekenfilmpje zat te staren, meteen een burn-out constateerde.

Maar goed ik weet van die dag ook nog steeds niet hoe ik ben thuis gekomen, laat staan de arbo bezoekuren.

Dat briefje wat ik ooit door de bus kreeg heb ik niet meer.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:32

Dit heb ik twee jaar geleden meegemaakt. Hele familie op vakantie, ik zou alle dieren doen van oma&opa en oom&tante. Ik had een auto-ongeluk gehad en mijn vriend reed me naar de dieren toe. Ik heb de arbo-arts gebeld en mijn baas en het voorval uitgelegd. Beide reageerde positief. Met de arbo-dienst heb ik toen een vaste afspraak gemaakt wanneer ze langs zouden komen. Gelukkig konden ze aan mijn gebroken been zien dat ik ook echt ziek was.

Ik zou beide even op de hoogte stellen en uitleggen hoe het zit. Dit kan je beter doen dan de gok wagen, denk ik.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 08:36

Ik ben net even naar m'n ouders heen en weer geweest en gisteravond ook rond half 8.

Geen briefjes gevonden tot nu toe.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:06

Komen die lui nog steeds langs dan?

3 jaar geleden zat ik thuis met een hernia....8 maanden lang en ik heb niemand gezien alleen werd er wel eens gebeld.

Ook een periode van 6 weken helemaal niks gehoord en dat terwijl het toen erg slecht ging en ik in het ZH terecht kwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:21

Cowgirl schreef:
Komen die lui nog steeds langs dan?

Dat is afhankelijk van het contract dat je werkgeven heeft afgesloten met de arbo dienst.

Even over dat thuisblijven. Als de controlerend arts je niet thuis treft moet je je melden op het spreekuur. Indien je niet in staat bent dar te komen kun je een afspraak maken dat er iemand thuis komt. Het gaat er niet zo zeer om dat je thuis zit maar wel dat je ook werkelijk ziek bent en daarmee een geldige reden hebt om niet naar je werk te komen.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:30

Ik heb wel eens een briefje in de bus gehad dat ik me daar-en-daar moest melden voor controle. Dus niemand die eerst langs kwam bij mij thuis. Is dat gebruikelijk? of hangt dit ook af van welke arbo-dienst je hebt?
Ook werd ik eens gebeld toen ik net op stal mijn paard stond te poetsen Bloos! Ik heb maar vlug gezegd (ook al kon die mevrouw aan de telefoon natuurlijk niet zien waar ik was) dat ik me weer beter voelde en de volgende dag weer naar mijn werk zou gaan Knipoog

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 12:37

M'n ouders zijn inmiddels terug, dus ik hoef niet meer de deur uit.

Ik heb ook geen arbo gezien, nou geloof ik niet dat m'n baas die naar me toe stuurt, want ik ben de afgelopen 2 jaar niet ziek geweest (wel ziek maar gewoon blijven werken).
Maar het kan altijd dat de arbo zelf een steekproef doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:20

Stennisje schreef:
Maar het kan altijd dat de arbo zelf een steekproef doet.

Ligt helemaal aan het contract dat je werkgever heeft afgesloten met arbo. Mijn werkgever heeft uit het oogpunt van kostenbesparing geen contract afgesloten met inbegrip van huisbezoek. Wij worden na 2 dagen thuis gebeld door de arbo dienst en moeten dan aangeven wat er aan scheelt. De werkgever bepaald of het nodig is dat je wordt opgeroepen voor een spreekuur bij de arbo arts.

Een werkgever mag wel altijd zelf langs gaan bij de zieke werknemer, dus het kan best zo zijnd at je chef voor de duer staat met een fruitmand Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 21:45

Ik ben idd wel een paar x daar op 'spreek' uur geweest.

De eerste keer zei hij dat het wel mee viel en ik na 4x fysio wel weer aan het werk zou zijn. heeft die vent zich even lelijk vergist toen.