zucht wat voel ik nou..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

schaduwgeit

zucht wat voel ik nou..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 10:59

hoi dit is een schaduw acount van een bokker..

ik zit echt met mn handen in het haar.
ik ga heel binnenkort trouwen, ja hoe moet ik nou beginnen, het is allemaal zo snel gegaan.
iedereen is blij en koopt mooie kleren en de jurk is al klaar en alle voorbereidingen.
ik heb mn huis al opgezegd, het is al bijna leeg.
ik ben dus alvast bij mijn aanstaande man in huis.
ik heb een heel verleden achter de rug, en heb gewoon het gevoel dat het leven met me op de loop is voor de zoveelste keer.
het is zo snel gegaan.
ik kan van mn aanstaande weinig verdragen, en ben ook niet echt heel erg verliefd geweest.
maar dat werdt door mn omgeving uitgelegd als dat komt wel, of dat is altijd anders dan toen je 18 was, of komt omdat mijn gevoelens op slot zitten
wat heel goed waar kan zijn hoor.
het trouwen gaat wel door, dat is gewoon zo, ik zet de wereld op zijn kop als ik het afzeg.
maar nog iets anders stoms, toen ik vroeger verkering had kon ik beter met zijn kameraad opschieten, daarna ben ik getrouwd geweest en was er ook iemand anders met wie ik beter op kon schieten, en nu heb ik het gevoel dat ik verliefd ben op zijn beste kameraad...
mooie puinhoop he?
ik heb geen vriendinnen en zit er zo mee in mn hoofd, wie kan of wil me wat opbeuren en me de positieve kant op praten?
want in de ogen van de rest van mijn wereld is het alleen maar positief ik heb door hem weer een paard, een toekomst, enz enz.
en nogmaals de boel cancelen is echt geen optie, we hadden een maand geleden het bijna uit omdat ik dus zo twijfel maar toen besloten om toch verder te gaan.

Daisies

Re: zucht wat voel ik nou..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:12

Ik vind dat als je nu al weet dat je niks meer voor hem voelt, waarom ga je in godsnaam trouwen? Hoe kan je een leven delen met iemand waar je niet echt verliefd op bent.

Maarja, jij vindt dat dus geen optie. Maak er het beste van, misschien krijgen jullie wel iets heel moois samen

schaduwgeit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:13

ik hou ook wel van hem hij is zegmaar wel echt mn maatje.
en er zijn omstandigheden waardoor lang wachten met trouwen/samenwonen niet echt kan, het is allemaal daardoor ook zo snel gegaan.
ik zou in theorie liever gaan samenwonen omdat dat vrijblijvender is, trouwen is zo 'moeten' ineens, maar we willen niet samenwonen om het geloof.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:21

heel lastig verhaal ja....
je heb je huis al opgezegt enz,misschien een slechte zet van je!!
van nadenken kan je soms gek worden maar dat is in jou geval het enige wat je kan doen!!
wij kunnen jou niet helpen de juiste keuze te maken want wij hebben jou gevoelens niet Ach gut
bedenk goed wat je doet meid!![ik ben 22 maar genoeg fouten gemaakt]

blijf niet bij iemand om dat anderen het er zo mooi uit vinden zien [ paard,toekomst enz]
jij hebt je gevoelens en om daar heel je leven mee "opgekropt" te blijven zitten is niet de bedoeling!!

mag ik vragen hoe oud je zelf bent?? en hoelang je een relatie hebt met deze man?

schaduwgeit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:31

ik ben al ruim tien jaar volwassen en ken hem een jaar.
ik zou het zelf veel fijner vinden als ik meer tijd had om te zien hoe onze relatie zich ontwikkeld maar het lastige is gewoon dat ik me dan weer helemaal top voel en dan weer helemaal down.
in een goede periode heb ik hem zelf gevraagd, en in de loop van de voorbereidingen ook o.a. mn huis opgezegd, maar nu het dichterbij komt vind ik het echt heel benauwend worden.
er zijn ook kinderen, van mij dus, en die zien hem al als papa enzo, dat maakt het dus zo moeilijk allemaal, het is net of alles oke is, nu moet ik alleen nog het juiste gevoel vinden ofzo..
hij zelf is echt zo lief en hij heeft al zoveel voor ons gedaan enz.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:35

Ik zou dus wel de bruiloft afzeggen. Wat maakt het uit wat de wereld denkt, het gaat hier om jou en jouw geluk.
Wat twijfels en onzekerheid voor de bruiloft lijkt me heel normaal, maar dit niet.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:55

Wendy schreef:
Ik zou dus wel de bruiloft afzeggen. Wat maakt het uit wat de wereld denkt, het gaat hier om jou en jouw geluk.
Wat twijfels en onzekerheid voor de bruiloft lijkt me heel normaal, maar dit niet.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Een huwelijk is een verbinding die je maakt omdat je daar helemaal achter staat, als dat niet zo is dan is zoiets gewoon gedoemd te mislukken denk ik... En wil je jezelf nu veroordelen tot een ongelukkig leven? Want ik ben bang dat je daarop afstevent als je nu niet je hart durft te volgen...

In ieder geval heel veel sterkte met je beslissing, ik hoop dat je de kracht kunt vinden om een keuze te maken waar je gelukkig van wordt Ach gut

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:55

nou gelijk de bruiloft afzeggen hoeft ook weer niet!!
zeg hem dat je wat meer tijd wilt hebben, natuurlijk zal hij vragen waarom? probeer het hem dan uit te leggen!!
het is voor jou inderdaad lastig omdat je kinderen hebt die hem als pappa zien,
samen een paardje een huisje enz!

wat is je gevoel : ben je er echt hopeloos onder? blijf je bij hem voor schuldgevoel of omdat je je toch wel gelukkig bij hem voelt??

natuurlijk voel jij je gelukkig bij hem!!
maar is dat omdat de buitenwereld en jij het zo wel mooi vinden[een paard,alles voor elkaar enz] ?? of is het omdat je "verliefd" op hem bent geweest en uit eindelijk van iemand gaat houden??
of hou je gewoon vriendschappelijk van hem!!

als het de eerste of de laatste is zou ik maar is goed nadenken voor je het huwelijksbootje instapt!!
stel het uit want na een jaar is wel heel erg snel...

schaduwgeit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 12:05

als ik het uitstel zouden we moeten samen wonen.
of ik moet weer terug naar mn oude huis maar dat wil ik echt niet daar zat ik ook maar zegmaar niet op mn gemak.
en we hebben al van iedereen afscheid genomen, scholen veranderd enz.
hij is heel verliefd op me en ik had zoiets van oke, ik wil het wel met je proberen.
en de ene keer zijn we echt een leuk stel, en de andere keer niet door mijn humeur.
het is bij ons heel extreem, we trekken elkaar echt super snel mee in een negatieve spiraal (ik erger me aan hem, hij doet daardoor onzeker, ik erger me daardoor nog veel meer, enz ).
pas na een tijdje herkennen we het dan, en praten er over.
we trekken elkaar ook even snel mee in een positieve spiraal en dan is het echt helemaal goed tussen ons.
in het begin voelden we elkaar super goed aan enzo, en waren we gewoon echt de beste maatjes van elkaar.
ook lichamelijk, aantrekkingskracht, zat op zich wel goed al hoewel ik me blíjf schamen voor hem, ik vind het gewoon een raar idee zoiets met hem te doen Bloos
maar dat kan goed komen door wat ik in het verleden heb meegemaakt.
ik zit qua gevoel best op slot, (kan haast niet huilen maar ga dan hyper ventileren)
we praten ook wel over deze dingen maar komt niet echt iets uit, geen oplossing.

ik voel me best een verrader door dit topic, hij is op het werk.. komt zo weer thuis om te eten.
ik ben niet echt hopeloos maar het is zo moeten als je trouwd en ik vond het zoveel fijner toen het nog vrijblijvend was!! :s

bedankt voor jullie reacties, het geeft me echt veel ruimte in mn hoofd dat ik het nu eens van me af kan praten!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:09

Heb je hulp gezocht voor je problemen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:13

ik zou echt is met hem praten, zeg hem wat je voelt. Ik weet dat het zwaar is maar is toch het beste want een relatie is op eerlijkheid gebaseerd. Ik heb ook al heel wat meegemaakt, kon echt niet meer verliefd worden. Ik vond een jonge wel leuk maar echte verliefdheid, vliendertjes in de buik waren er nooit. achteraf besef ik dat het juist een greep was om niet eenzaam te zijn, om die leegte te vullen begrijp je. hij was echt verliefd tot over zijn oren ik niet echt. Na een tijd verliep de relatie stroef kan niet van één kant blijven komen he. Heb die jonge echt gekwets, en nu voel ik me nog als ik eraan terug denk nog slecht bij. Was wel redelijk egoistisch van me

ik zou gewoon is een dagje uitgaan, meer tijd met het doorbrengen, en dan zeggen wat je voelt.
hopelijk lukt het voor je

schaduwgeit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 16:01

bedankt voor de reacties weer.
hij was hier net en ik vond hem nu ineens wel weer heel lief, komt denk ik ook omdat ik hier mn hart heb kunnen luchten het klinkt heel cliché maar toch merk ik dat het echt veel helpt zeg! (geloof daar nooit zo erg in altijd).
ik heb nog geen hulp gezocht, ja 1 keer, bij een psycholoog, maar die zij na een keer of 6 dat ik zelf heel goed wist wat er loos was en ik zou me wel reddden.
naja niet dus, ja kan de dingen wel helder zien en verwoorden maar daarom snap je zelf nog niet altijd waarom je op een bepaalde menier reageerd enz.
ik had iig PTSS en dat zou nooit helemaal overgaan.
ik kan me van alles voorstellen dat het echt gebeurd, allerlei meestal rampscenario's.
daarbij heb ik de neiging om negatief te zijn, en ben ik ook vrij snel depresief, dat zit in de familie.
mijn vriend weet dat allemaal wel, hij weet ook wel dat ik niet zo stapel verliefd ben als hij dat is, ik zeg bijv. alleen ik hou van jou terug als ik het echt meen.
vandaag zei ik ik vind jou ook wel lief hoor.
daar is hij dan al weer blij mee.
hij heeft gelukkig veel geduld met me, op elk vlak.
en is nog nooit boos geweest ofzo.
hij is zegmaar de stabiele factor in ons (toekomstige) gezin.

ik heb veel gehad aan jullie reacties, en ga nu serieus bezig om hulp te zoeken, meestal doe ik dat niet als ik me min voel, en denk ik als ik me goed voel dat het niet nodig is allemaal..
en idd samen eens wat leuks doen is ook belangrijk we zitten vanaf het begin al midden in de kids enz enz.
dus das zeker ook een goede tip.

bedankt nogmaals.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:58

ik zal eerst eens goed gaan praten met elkaar. als hij echt gek op je is heeft haar daar alle begrip voor. lucht je hard en praat niet in zijn straatje; zeg wat je voelt in goede en minder goede periodes. zo'n vergelijkbare situatie heb ik ook meegemaakt in mijn familie. Hij stapelverliefd, zij zag hem echt als een maatje en dacht: dat verliefd zijn komt wel dus laten we maar trouwen omdat hij mij heeft gevraagd. Fout dus. Hij zag haar echt als zijn vrouw waarvan hij hield, maar zij niet als haar man en wilde niet gebonden aan hem zijn. Na 2 jaar zijn ze uit elkaar gegaan. Ik hoop echt dat je dit gespaard blijft maar doe in godsnaam iets voordat jullie gaan trouwen.

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:33

heb je niet gewoon last van koudwatervrees?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:41

Ik zou het ook afzeggen.
Mijn oom zou vroeger ook gaan trouwen. Zijn vriendin was een type dat nogal bazig was, maar dat doet er neit toe. Het punt was dat het niet lekker liep, ongeveer zoals jij verteld.
De jurk was gekocht, het pak was gekocht, de ringen waren gemaakt. Mijn oma had een prachtige pop gemaakt (deed ze vroeger erg veel) van het toekomstige bruidspaar, inclusief bruidsjongen enz. enz. enz. Oftewel: iedereen was er klaar voor.
2 Weken voor de bruiloft heeft mijn oom gezegd "ik heb er geen zin in, ik kan hier geen leven mee delen". Hij heeft de bruiloft afgeblazen, pak is in de kast beland, jurk terug naar de winkel, de mooie pop van de bruid kregen ze als dank voor het terug nemen vna de jurk en de pop van de bruidegom werd ineens een volleyballer. Ergens op zolder ligt nog een verdwaald kinderkopje: de bruidsjongen.

En mijn oom: Hij heeft een geweldige vriendin nu, waar hij het hartstikke goed mee kan vinden en verschrikkelijk gelukkig mee is. Ze wonen samen, hebben 2 katten, zijn niet getrouwd want dat willen ze niet, maar zijn wel vreselijk gelukkig. Lekker op vakantie enz. enz. enz.

Oftewel: de clou van het verhaal: als jij er niet gelukkig mee bent, stop er mee. Het is de rest van je leven wat je zal moeten doorbrengen, of je moet een scheiding aanvragen, wat alleen maar meer ellende over zich heen roept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:01

Meid als je je nu al zo voelt is je huwelijk gedoemd te mislukken. En als ik heel eerlijk ben vind ik het ook heel oneerlijk naar je aanstaande man toe. Dus ga het gesprek aan en desnoods cancellen dat huwelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 00:05

ben jij niet vooral 'bang' voor het huwelijk? Bang dat je 'aan hem vast' zit en dat je geen kant meer uit kan?
Toen er nog geen sprake was van trouwen hield je toen wel van hem?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:17

Een PTSS gaat idd nooit meer over, en je zult er altijd last van blijven houden.... Ga in elkgeval weer naar en psycholoog, en begin daar zo snel mogenlijk mee... Misschien kan je in een later stadium je man dan ook eens mee nemen, want hij moet er ook mee leren leven.....
Het lijkt mij wel moeielijk om zo kort voor je huwenlijk pas samen te gaan wonen, want daarmee kan ook nog wat frustratie en ergenis bovenkomen. Je hebt dan immers last van zijn vuile was die overal rond slingert, of glazen die niet in de vaatwasser worden gezet...........
Veel succes in elk geval!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:11

Bij twijfel niet doen! Het is niet eerlijk tegenover je aanstaande man, kinderen en ook niet eerlijk tegenover jezelf. Je kunt het uitstellen, geef je zelf, man en kinderen de tijd. Een jaar is zeer kort. Ik ben van mening als je een jaar samen bent, en je hebt dat verliefde gevoel nog niet gehad, dan zal het ook niet meer komen. Blijkbaar zit je met veel onopgeloste kwesties uit het verleden, probeer dat eerst op een rijtje te zetten, zodat je jezelf weer durft aan te kijken. Vindt uit waarom jij je zo voelt, alleen dan kun je een beslissing maken die uit je (verliefde) hart komt, en niet uit je verstand.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:03

Trouwen omdat het MOET voor het geloof... Ben ik geen voorstander van. Trouwen doe je om aan de hele wereld en vooral aan je partner te laten zien dat je je keuze gemaakt hebt.

Zo te lezen heb jij die keuze nog niet met je HART gemaakt, alleen met je hoofd. Kan je (sorry) op een briefje meegeven dat dat verkeerd gaat.

Mijn huidige vriend is van gelovige afkomst (zelf niet praktiserend gelukkig en ik ben zo heidens als wat...) maar vindt (in het belang van zijn ouders) ook dat er eerst getrouwd moet worden voordat we officieel (!) gaan samenwonen. Dat neemt niet weg dat hij in de toekomst zijn huisje nog niet opzegt en wel 7 dagen in de week bij mij zit (of andersom) en je op die manier aan elkaar kan wennen en zodra 1 van de 2 huisje opzegt en alles officieel maakt, dan pas trouwen...
Dat geeft je wel de tijd en de ruimte om eraan te wennen dat je dagelijks bij elkaar zit voordat je die grote stap neemt. En je die grote stap dus uiteindelijk weloverwogen en met je hart zet!

Ik begrijp dat je al eerder getrouwd bent, dus heb je de scheidingsellende ook al achter je. Ik ben zelf ook 7 jaar getrouwd geweest en nu sinds een half jaar officieel gescheiden, maar dat geeft mij wel de reden om extra zeker te zijn van mijn beslissing om ooit weer te trouwen. Ik wil die scheidingsellende NOOIT meer meemaken!

Als jij bij je beslissing blijft om de bruiloft niet af te blazen (of uit te stellen) zal er geen andere keus zijn dan je er voor 100% voor inzetten. Je zegt zelf dat hij je maatje is, maar als je partner je maatje is, dan is hij toch alles voor je? En dat proef ik nu niet uit je verhaal...

Ik wil je heel veel sterkte wensen en kies in eerste instantie voor jezelf! Wat hebben kinderen aan een ongelukkige moeder? Wat heeft je man aan een ongelukkige vrouw? Wat heeft je familie aan een ongelukkige dochter? etc etc

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:17

Is het niet gewoon de zenuwen voor de bruiloft? Het is toch een hele stap die je maakt.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:18

Kan je de bruiloft niet uitstellen ? Zeg dat je tijd nodig hebt om aan jezelf te werken en dat je wil trouwen als je je weer beter in je vel voelt. Mocht je in de uitstel periode blijven twijvelen en het echt niet weten, kan je alsnog de hele bruiloft afblazen en dan is het een minder grote stap.

Ik vind het wel vreselijk voor je, ik kan me goed voorstellen dat je met je handen in het haar zit.

Mocht trouwens gewone therapie niet helpen. Heb je wel eens gedacht een een parapsycholoog ?

AlleJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:38

Stel de bruiloft uit of zeg hem helemaal af.. Geloof of geen geloof, het is het beste om eerst te gaan samenwonen, zonder te trouwen. Het probleem is dat jullie al (een) kind(eren) hebben. Je moet zelf bepalen hoe je je eronder voelt. Vergeet niet dat je jezelf niet moet opofferen voor een huwelijk dat je eigenlijk niet wilt. Luister naar je hart en volg het..

Sterkte Lachen

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:51

Ik krijg het helemaal spaans benauwd van je probleem......Ik kan je maar 1 advies geven en dat is open gooien die boel. Heb het er met je vent over en geen rekening houden met zijn familie en het geloof want dan ga je jezelf volkomen voorbij.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:28

Wat jij moet doen is een keuze maken, een hele lastige..
Kies je voor je gevoel, dan moet je er mee stoppen, maar hoeveel kans dat het de volgende keer weer zo gaat? Hoe eindig je later? helemaal alleen?
Of kies voor een stabiele factor, en je hebt het getroffen ook, iemand die accepteerd en weet dat je niet hetzelfde voelt als hij en die met je om weet te gaan, dat is voor altijd, zolang jij het accepteerd.. Dan eindig je niet alleen. Je zult dan wel het verliefdheidsgevoel missen, het gebrek aan passie, en tegelijk weet je dat je die alleen voelt bij mensen die je niet kan/mag hebben.. Want dat is het toch? andere verliefdheden zijn van korte duur, maar verliefd worden op iemand die je niet kunt krijgen is zoveel heviger als anders en het duurt maar voort, hoe je het ook probeert te stoppen...