Gestoken door mot? Kan dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Gestoken door mot? Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 22:33

Ik reed gisteravond na mijn wedstrijd (1e!!!) op de scooter naar huis en toen vloog er iets (en ik denk een mot aangezien het donker was en die dingen naar buiten komen vliegen) mijn helm naar binnen en bij mijn oor. Toen stak hij dus en voelde ik echt goed pijn. Ik ben snel gestopt en heb heel haastig mijn helm afgedaan en dat 'ding' weggeslagen. Ik voelde het dus de hele weg naar huis steken en prikken...thuis in de spiegel gekeken maar ik zag helemaal niets. De pijn werd uiteindelijk minder en ik ben gewoon gaan slapen. Maar nu merk ik dat het goed warm is bij mijn oor (niet het oor zelf) en het wat dik is. En het rare is dat mijn gehoor aan die kant is aangetast!! Ik hoor minder goed. Als ik tegen mijzelf praat (hardop) dan hoor ik meer links dan recht...Verward

Kan het een mot zijn die me gestoken heeft of is het toch iets van een wesp geweest (maar ik zie geen angel ofzo) en kan het kwaad dat ik minder hoor...zou het overgaan of moet ik naar de dokter?

esther_sonja

Re: Gestoken door mot? Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:35

motten kunnen niet steken volgens mij...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:37

Als je je echt zorgen maakt is er maar een remedie --> DOKTER!

Een mot kan, zover ik weet, niet steken. Het is gewoon een vlinder! Alleen dan een nachtvlinder.
Kan het niet zijn dat er iets anders je helm inkwam en dat hard tegen je hoofd aangetikt heeft? (denk aan steentje, polletje zand ofzo)

Het lijkt me ergens sterk dat je gehoor aangetast wordt door een steek, zeker als je er aan het uiterlijk niets van ziet. Misschien wordt je verkouden en hoor je daardoor minder in het ene oor? Knipoog

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 22:48

Het was echt een beest...ik voelde hem naar binnen vliegen en toen prikte 'het'...ik voelde het ook toen ik hem wegsloeg...ik ben er 100% zeker van dat het een beest was...als het geen mot was (maar het was wel groot...) wat was het dan??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:21

een daas Lachen
(steekvlieg) heeft wel iets weg van een mot, alleen deze 'bijt' wel en is pijnlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 00:28

Ik ben wel vaker geprikt door een daas en toen deed het bij lange na niet zo'n zeer en werd ik er ook niet half doof door...Nagelbijten / Gniffelen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:34

een mot bijt niet maar geeft wel een "stofje" af wat kan irriteren.
De een heeft daar wel last van de ander niet.
Ik kan er dus absoluut niet tegen en krijg enorme jeuk en rode bulten.
Maar dat "stof" wat een mot achterlaat zie je wel te zitten op je huid en aangezien jij niets zag zitten zal het wel iets anders zijn geweest.
Vertrouw je het niet dan gewoon even langs de HA

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:36

hmmm weer wat geleerd! Haha! Nooit geweten!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 07:22

Nee, dat van die stof wist ik ook niet...maar dat gaat dus gewoon weer over? Het is echt heel raar...als ik dus praat lijkt het net alsof er water in mijn oor zit of dat iets mijn gehoorgang blokkeerd...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:26

Shalimar schreef:
Ik ben wel vaker geprikt door een daas en toen deed het bij lange na niet zo'n zeer en werd ik er ook niet half doof door...Nagelbijten / Gniffelen

Dazebeten kunnen anders flinke plekken opleveren! Ik zou er sowieso ook even mee naar de HA gaan!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:05

er vliegen snachts wel meer insekten dan motten hoor Knipoog Kan ook gewoon een wesp/mug of bij geweest zijn die nog laat op was....alleen wel vreemd dat je geen bult hebt

bij nader inzien, misschien een libelle! die steken niet, maar bijten alleen, en daarom zie je misschien geen bult!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 16:36

Het beest was echt groot!!! Zo groot als een zo'n grote mot dus ik denk niet dat het een wesp/mug/bij is geweest...het zoemde ook niet....Tong uitsteken

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:37

Shalimar schreef:
Het beest was echt groot!!! Zo groot als een zo'n grote mot dus ik denk niet dat het een wesp/mug/bij is geweest...het zoemde ook niet....Tong uitsteken

Dan denk ik toch aan een libelle.

p.s. was het geen vleermuis? Nagelbijten / Gniffelen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 18:44

Daar had ik nog niet aan gedacht... Ziek

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:49

Ik ben laatst door een bij gestoken, met als gevolg zeer gevaarlijke reacte en ben toen op een pagina over Insectenbeten wel degelijk ook de mot tegengekomen die dus een reactie kan veroorzaken.
Nu lees ik net zomakkelijk engels als Portugees als Nederlands, dus ik wet zo snel niet welke site, maar ik ga even zoeken. in elk geval wél laten behandelen. Er bestaat goede gel tegen steken enzo en je kunt anti-histamine voorgeschreven krijgen (trouwens ook zo te koop bij de apotheek volgens mij). Dat is tegen allergische reacties.