madrieka schreef:ik heb ms en dan krijg je als je last (een tsjub) hebt een week een infuuskuur met dagelijks 1000 mg prednison. dat laten ze dan via een infuus inlopen ,je zit dan ong een half uur tot 3 kwartier(hangt van de persoon af de ene zit een kwartier en de andere een uur)aan het infuus en dan mag je weer naar huis,en dit dan 5 dagen lang (we noemen het ook wel pred kuurtje)maar de bijwerkingen zijn idd geen predje,ik krijg altijd last van hartkloppingen ,vieze smaak in mijn mond ,mijn haren vallen bij bosjes uit mijn hoofd en ook mijn huid wordt altijd helemaal grijzig en ik wordt er ook altijd erg moe van!
oja een geluk bij een ongeluk ik val er van af,ik heb begin van dit jaar 3 kuren gehad en ik ben 10 kilo afgevallen tijdens de kuren
mijn oma en een kennis precies hetzelfde. alleen zeggen beiden dat ik last heb van dingen waar zij nooit last van hebben, volgens mijn arts komt dat omdat een prednison infuus heel anders is dan langdurig pil gebruik. Alleen blijven beide gevallen allebei erg vervelend.
Sterkte ermee weet hoe vervelend ms is