Ervaringen kaakchirurg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebelletje

Ervaringen kaakchirurg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 18:27

Hoi Allemaal!

Ik moet helaas naar het ziekenhuis naar de kaakchirurg...

Dit ging eraan vooraf:
Ik had begin augustus kiespijn en ben naar de tandarts gegaan. Die concludeerde dat de vulling had gelekt in de zenuw en dat er etter tussen de kiezen was gaan zitten.
Nou afijn..hij een zenuwbehandeling gedaan (moest eerst 18!! spuiten geven wilde het verdoofd zijn!)
En een noodvulling erop gedaan, ik ging namelijk 3 dagen erna op vakantie.
De verdoving was om half 3 in de middag gezet en pas na half 10 in de avond uitgewerkt!

Nu moest ik afgelopen maandag terug komen om de noodvulling te vervangen voor een echte vulling.
Nou dus hij de zwaarste verdoving gezet en geprobeerd om het watje dat in mijn kies zat eruit te trekken.
Helaas ben ik helemaal nog niet verdoofd geweest, ook niet ondanks zijn zwaarste verdoving!
Omdat de pijn niet uit te staan was heeft hij snel alles dichtgemaakt met wederom een noodvulling en durfde niet verder.

Nu staat hij voor een raadsel en weet zeker dat er meer aan de hand is als alleen een ontstoken kaak.

Punt 1: Ik liet me de 1e keer moeilijk verdoven en was de verdoving extreem laat uitgewerkt (volgens het boekje moet hij binnen 2,5 uur zijn uitgewerkt!)
punt 2: Hij ziet een raar zwart vlekje op de rontgenfoto!
punt 3: Hij voelt een rare bubbel bij mijn kaak/oor
punt 4: Ik heb een superontstoken oor aan dezelfde kant als mijn ontstoken tand
punt 5: De 2e keer heeft hij me helemaal niets kunnen verdoven

Dus nu ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis!! Huilen

Best wel kl*te aangezien ik al zo bang ben voor naalden en ziekenhuizen.

Heeft iemand ervaring bij de kaakchirurg?
Hoe gaat het er een beetje aan toe? Helpt hij je gelijk of kijkt hij de 1ex?
Mag hij ook narcose geven indien nodig?

Ik zie er ontzettend tegenop! Ach gut

duss...reacties zijn welkom Bloos

Daantje1981

Re: Ervaringen kaakchirurg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:29

Ik heb geen ervaring met de kaakchirurg.

Het enige wat ik kan zeggen is dat een verdoving altijd langer werkt dan dat ze zeggen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:33

even een post
ik moet woesdag voor bijna het zelfde naar de kaakchirurg

gelukkig ben ik niet bang voor naalden maar ik zou wel eens willen weten wat het nou is want ik heb al bijna twee maanden kiespijn Clown

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:04

haha ja ik heb ook al wel wat langer last!

Ik denk alleen dat ik te laat ben gegaan! Clown (van kwaad tot erger geworden)

tandenfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:35

Valt best mee, tja wat moet dat moet. En oja, heb wel ervaring....werk met hem samen!:-)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:47

Ik heb twee verstandskiezen en twee kiezen moeten laten trekken, dit doordat mijn kaken te klein zijn voor mijn tanden. De verstandskiezen waren nog niet doorgekomen en één van de gewone kiezen (bleek achteraf) was flink ontstoken. Ik heb eerst de linkerkant laten doen (boven gewone kies, onder verstandskies) en een maand later de rechterkant (hetzelfde). Verdoving werkte na een half uurtje in, ik was flink verdoofd. Ik heb na het thuiskomen, gelijk ontstekingsremmers en brufen ingenomen. Heb weinig last gehad, mijn wang was opgezwollen en bont en blauw en ik was een beetje suf van de brufen. De tweede keer had ik een invaller (mijn kaakchirurg had een spoedgeval) en die had me dus niet zo goed verdoofd Clown. Dat was wat pijnlijker..
Je hoeft er echt niet tegenop te zien hoor! Vertel hem/haar gewoon dat je wat zenuwachtig bent en dan houdt ie er gewoon rekening mee Knipoog. Het zal wel goedkomen! Alvast veel sterkte en beterschap!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:57

Toen ik last had van mijn verstandskiezen ben ik ook er behoorlijk ziek van geweest. Oorpijn, last van mijn kaak daardoor weer hoofdpijn en vreselijk misselijk (braken). Ook die bulten onder je oor/kaak komen bekend voor, vermoed dat dat opgezette lymfeklieren zijn. Dat is een reactie op de ontsteking. Had ik dus ook last van. Mijn tandarts had al snel door dat mijn verstandskiezen opspeelden en stuurde mij naar de kaakchirurg. Daar bleek dat het niet onder plaatselijke verdoving kon omdat de wortels blijkbaar niet goed lagen. Dus onder voldige narcose. Hoewel ik allergisch ben voor de narcos kon ik dat niet echt erg vinden omdat ik ervaring met plaatselijke verdovingen in mijn kaak had doordat een (melk)kies moest worden getrokken. Niet prettig.
Heb na de operatie een week hamsterwangen gehad in alle kleuren van de regenboog Clown , maar nooit meer last gehad.

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:08

Ik ben het afgelopen jaar wel 6 keer bij de kaakchirurg geweest. de laatste keer was afgelopen dinsdag. Ik heb 19 spuiten gehad (om 2 plaatsen te verdoven). Op 1 plaats heeft het ook wel 6 uur geduurd voordat de verdoving was uitgewerkt. Ze hebben een schroef in mn kaak gezet en bij een ontstoken kies de wortel er helemaal afgeboord.
In februari aan 6 plaatsen geopereerd. gelukkig was het toen een echte operatie en was ik onder narcose. Ze hebben alle 4 de verstandskiezen eruit gesneden en een stuk bot uit mn kin gehaald en die in mn bovenkaak geplaatst.
En in de tussentijd hebben ze ook nog eens een inplantaat in mn kaak gezet en andere keren hebben ze meerdere wortels verwijderd.
Tja...wil je niet bang maken met mn verhaal, maar ik ben nogsteeds niet bang om naar de kaakchirurg te gaan. De prikken zie ik steeds tegenop maar als hij ze dan eenmaal geeft dan heb ik me druk gemaakt om niets want de meeste voel je niet.
Als het goed is ben in dinsdag voorlopig voor het laatst geweest. M'n wang is nogsteeds dik en ik mis een voortand die volgende week word geplaatst.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:14

ik heb vorig jaar een zenuwbehandeling gehad aan mijn voortand, dat betekend een heerlijke gehemelteprik! verschrikkelijk. De operatie deed geen pijn, maar als de verdoving eruit is ooohh...dat deed bij mij pijn zeg bah en die irritante hechtingsdraadjes Boos!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:16

Ervaring hier Haha! Ja, kies moest getrokken worden... weinig tot geen pijn gehad. Ik vond het niet zo'n ramp Lachen

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:43

ik was dus wel goed te verdoven omdat ik eerst een antibiotica kuur had gehad.
mijn tandarts doet dat altijd als er een ondsteking zit eerst een kuurtje Clown
spaart je een boel ellende en pijn, alleen nu is de zenuw dus weg en ik blijf pijn houden

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 13:02

Klopt dat wilde hij eerst ook doen, maar omdat ie toch geen tijd had om langer te wachten heeft ie toch eerst geprobeerd te verdoven ....Gelukt..maar wel met 18 verdovingen!!

ppfff

Maar goed, ik hoop dat het mij ook meevalt bij de kaakchirurg Bloos

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 13:07

geen tijd om te wachten en dan mag jij maar pijn leiden???
lekkere tandarts heb jij, ik had mooi gezegt doe maar een kuurtje ik kom wel terug als de ondsteking weg is