te negatief?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brendaa

te negatief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 16:52

hallo

Ik zit al een tijdje ergens mee.Ik heb elke keer huilbuien.. en dan kan ik niet meer stoppen met huilen.En er is dan niks gebeurt ofzo.Gewoon opeens en dan zie ik het leven ook niet meer zitten.Heb de laatste tijd vaak ruzie met mijn vader omdat hij zegt dat ik alles te negatief zie,maar ik kan er niks aan doen.Hij zegt dat ik me aanstel en dat ik overal het negatiefste uit haal!Maar dat is niet mijn bedoeling.Alles wat dan verkeerd is gegaan komt dan weer boven.
Sorry maar ik moet dit even kwijt en wil graag weten of andere mensen dat ook hebben dat ze alles negatief zien.
Het is ook niet dat ik dit wil maar kan er niks aan doen.

tips?

nijntjepluis

Re: te negatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:08

Ga eens praten met je huisarts.

unknown_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:09

ja zorg dat je met iemand er over kan praten geloof me dat doet je goed Ja

[edit] ik zie trouwens dat je 14 bent .. ik moet zeggen dat had ik toen ook op die leeftijd hoor nu nog Ja [edit]

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:02

Ben je aan de pil? Ik heb me ook een tijdje zo gevoeld, en bij mij bleek het toen door de dianepil te komen. M'n moeder werd gek van me, halve week huilen, en op dat moment leek het zo logisch, maar achteraf gezien ging het echt helemaal nergens over!
Kan natuurlijk 1000 redenen hebben, maar dit was bij mij toen gelukkig de oplossing Lachen

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:08

Ik ben ook erg pessimistisch Knipoog. Kan me soms ook zwaar klote voelen of het idee hebben dat ik ieder moment in huilen kan uitbarsten.

Misschien kan je met iemand praten via school? De huisarts is inderdaad ook een idee (maar niet iedere huisarts is zo open of vriendelijk). Misschien kun je op internet wat meer informatie zoeken over depressief zijn enz.

En praat eens met je vader! Vertel hem dat het niet helpt als hij het over je negativiteit praat (in ieder geval niet op de manier die hij nu doet).

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:12

Misschien op dat moment proberen de voordelen ervan te zien .. net zo lang erover na denken tot je iets positiefs weet? Ik weet niet zo goed hoe ik je kan helpen ..

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:54

gewoon je pubertijd .... niks om je druk om te maken

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:27

Inderdaad je hormonen, zo te horen.

Ik heb het tegenovergestelde, ben (te) positief zodat ik soms hard op mijn bek ga.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:28

Toen ik 14 was, was ik ook depressief maar ik had een heel lief iemand die altijd naar mij luisterde en dat hielp ook een hoop. Het is vanzelf weer over gegaan. Overigens zegt mijn pa ook vaak dat ik negatief ben, maar zelf is hij drie keer erger, maarja dat heeft íe dan weer niet door.. Gestoord

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:06

Ik denk dat je last hebt van je puberteit/hormonen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:49

Dikke kans dat het idd je hormonen zijn.
Ik had dat ook, had depressieve periode en zag alles niet meer zitten, tot ik de pil ging slikken, opeens was alles weer goed.
Ik zou idd even naar de huisarts gaan, misschien kun je de pil proberen en als je al aan de pil zit misschien veranderen of stoppen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:53

Ik heb het ook wel eens gehad,

Meisje. het hoort een beetje bij deze leeftijd. Probeer leuke dingen te doen. en jezelf beetje af te leiden Knipoog

Sterkte Ach gut

tandenfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:10

dat zijn gewoon hormonen en als je ooit zwanger wordt begint het overnieuw!!!!:-)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:15

Ga met het bovenstaande mee..

Probeer leuke dingen te doen die je hoofd even ergens anders laten zijn bij leuke dingen enz, dat helpt Ja

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:54

het huilen zijn gewoon de hormonen en dat negatieve praten is denk ik gewoon de pubertijd

Cuento

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:22

Ik weet precies wat je bedoeld, ik heb ook soms depressieve buien.
Ze zijn bij mij begonnen rond mijn 18de.
Mijn moeder loopt bij een psycholoog voor haar depressieve klachten dus ik denk dat het bij mij een beetje in de genen zit.
Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die me overal doorheen sleept en lekker paardrijden doet ook vaak wonderen.
Misschien als het erger zou worden dat ik naar een psycholoog zou stappen, maar op dit moment heb ik het nog wel onder de knie heb ik het gevoel.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:40

Toen ik 13-14 jaar was huilde ik elke avond.. waarom? weet ik niet..
Ik praatte met niemand over "mijn" problemen want dan vond ik mezelf een seikerd..
Alles zat me toen ook tegen, wat ik wel deed om alles van me af te zetten was naar me verzorgpony gaan en lekker met hem kroelen en ik vertelde echt alles aan hem (het hielp echt).
Ik zag ook alles te negatief en ik dacht ook altijd dat niemand me aardig vond enz..

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:56

Ik had er ook last van op die leeftijd...
Dit kwam door de puberteit, maar ook omdat school me boven het hoofd steeg. Ik kon niet tegen de 'druk' die er op me lag. Ik heb havo gaan doen en sinds die tijd heb ik er geen last meer van Knipoog inmiddels heb ik havo afgemaakt en ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt.