gele 'dingetjes' uit keel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbie001
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-07-06

gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 12:57

Hallo, af en toe heb ik wel eens als ik smorgens wakker wordt gele dingetjes/stukjes in mijn mond, deze ruiken erg vies en je krijg er ook een rare smaak van in je mond en een slechte adem

Ik ben als eens naar de dokter geweest en die zeg dat t geen kwaad kan, maar ik ben benieuwd wie er hier nog meer last van hebben?

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:07

Laatste tijd geen last meer van gehad, maar ik had het ook weleens. Lachen

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:17

Misschien een idee om een tongrasp te kopen. (doet geen zeer) of je toch ook poetsen met je tandenborstel!

Annelies200

Berichten: 555
Geregistreerd: 08-09-05

Re: gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:21

Mmm zoiets had ik ook maar dan witte dingetjes, die kleefde dan helemaal achterin m,n keel. Had het toen weggehaald (met heel veel moeite) gewoon met m,n vingers. En nu is het weg.
Kreeg verder geen slechte adem ofzo maar als j et van dichtbij rook was het zoo goor. Verder nooit last van gehad.
Mssn ook proberen weg te halen. Ik weet niet of het plakt of dat het vastgegroeid zit (ieuw klinkt echt vies)

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:14

Dat is rommel die uit je amandelen komt.
Je amandelen zitten vol kleine gaatjes en daar kan zich vuiligheid in gaan ophopen.
Mijn amandelen waren chronisch ontstoken en ik had dus ook altijd last van die troep in mn keel, heel vies.Uiteindelijk heb ik dit jaar in mei mn amandelen laten weghalen, was pijnlijk maar heb daarna nooit meer last gehad van die dingetjes in mn keel plus nooit meer keelontsteking!

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:37

Dit klinkt heel ranzig. Clown
Ik denk indd dat het door je amandelen komt als ik het zo lees. Ik herken het namelijk niet, en ben m'n amandelen ook al kwijt sinds mn 5e.

YoenLo

Berichten: 191
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: Z'meer

Re: gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:44

Zijn inderdaad ontstoken amandelen.
Gorgelen met zoutoplossing wil wel helpen.

Dakie

Berichten: 407
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:22

je heb dat waarschijnlijk ontstoken amandelen. ik zou er wel wat aan doen. ik had het ook en ik was toen bij de tandarts. die heeft mijn geadviseerd om Corsodil te halen. ontstoken amadelen kunnen je tanden ook aantasten.

Corsodil is een middel waarvoor je je tanden niet mag poesten. want het is een spoelmiddel die echt vreselijk scherp is. je bent paar uur daarna ook ff je smaak kwijt. daarom deed ik het ook voor het slapen. want als ik dat spul had gebruikt en ik ging eten kon ik alleen mierzoete spul proeven. maar dat werkt trouwens erg goed.

maar de smaakt van dat spul moet je ff doorbijten..

tandenfee
Berichten: 53
Geregistreerd: 05-03-06

Re: gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:24

Tongpoetsen. Tandenborstel zover mogeijk naar achteren en dan naar voren halen. Evt bij veel last paar dagen spoelen met perioaid 0,12 % apotheek.

tandenfee
Berichten: 53
Geregistreerd: 05-03-06

Re: gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:27

Corsodyl en perioaid zijn beide chloorhexidine spoelmiddelen. Beter een halfuur voor en halfuur na nietdrinken enz. Peotsen kan wel maar liefst met Zendium want dat werkt NIet tegen chloorhex. In Perioaid zit geen alkohol en is daarom minder scherp, SUCCES!

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:11

Volgens mij kan je poetsen en spoelen wat je wil maar het werkelijke probleem verdwijnt niet.
Als je amandelen eenmaal rot zijn los je dat gewoon niet meer op daarmee, ik heb ook van alles geprobeerd, alleen eruit halen hielp.

Volgens mijn huisarts kunnen ontstoken amandelen ook bv vermoeidheidsproblemen opleveren omdat je lichaam constant vecht tegen de infectie die daar aan de gang is.
Normaal voorkomen ze juist dat je ziek wordt, maar als ze eenmaal niet goed meer zijn gaat je afweer er juist door omlaag.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Re: gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:01

die gele dingetjes die naar ruiken heb ik ook regelmatig, bij mij zitten z ook op de amandelen in de keel. Het klinkt erg vies maar het is aldus mijn huisarts gewoon opgedroogd pus wat uit de amandelen komt, vandaar ook dat het zo stinkt

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Re: gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:19

dwaallicht schreef:
Dat is rommel die uit je amandelen komt.
Je amandelen zitten vol kleine gaatjes en daar kan zich vuiligheid in gaan ophopen.
Mijn amandelen waren chronisch ontstoken en ik had dus ook altijd last van die troep in mn keel, heel vies.Uiteindelijk heb ik dit jaar in mei mn amandelen laten weghalen, was pijnlijk maar heb daarna nooit meer last gehad van die dingetjes in mn keel plus nooit meer keelontsteking!




ik had precies hetzelfde...

Lynn_Nikita

Berichten: 25490
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: gele 'dingetjes' uit keel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:55

ik heb dat ook!!! Als ik op amandelen druk komt t er ook uit, somd zie je het zitten achter een dun velletje en duw ik met wattenstaafje op en dan komt het eruit. Mijn amandelen zijn ook altijd gezwollen, doet geen pijn. Stinken idd heel erg, is wit, gelig en als je op duwd is het net een soort creme, kan je platdrukken.