advies nodig! morning-after pil en onveilig seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milo

advies nodig! morning-after pil en onveilig seks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 12:32

o jee... ik weet dat ik heel dom ben..

ik ben eergisteravond de pil vergeten in te nemen, denk ik.. stom dat ik de reserve strip gebruik die bij mijn vriend ligt, de echte, waar ik dus de dagen bij kan houden ligt bij mij thuis.
waarschijnlijk zat ik ook net over de 12 uur heen met de pil alsnog in te nemen. dat zal niet meer dan drie uur geweest zijn.

ik dus de morning after pil halen. die vrouw wilde me hem al bijna niet geven, maar ik heb liever zekerheid dan dat ik straks mijn studie af kan breken.

nu komt het allerstomste wat je kan doen. ik heb gisteravond wel gemeenschap gehad met mijn vriend.
ik heb dus de gewone pil ingehaald, morningafterpil geslikt, en gisteravond nog een keer de gewone pil, maar wel seks gehad. maar op de bijsluiter staat dat ik de gewone pil door moet slikken, maar dat die pas na een week weer betrouwbaar is. als je geen anticonseptie gebruikt na je morning afterpil is dit niet goed.

mijn vraag, en ik zit er echt mee in mijn maag:
kan het dat ik nu zwanger kan worden/zijn omdat ik gister de morning- after pil gebruikt heb, en wel gemeenschap heb gehad? ik slik de gewone pil ook nog door, en zoveel tijd zat er niet tussen.
ik maak me zorgen!!!!

iemand met een ervaring of wie dit weet???????

alvast bedankt.....

050206051012

Re: advies nodig! morning-after pil en onveilig seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:34

Volgens mij zou je dan nogmaals een MAP moeten halen, maar ik weet niet of je wel zo snel achter elkaar zoveel hormonen mag. Ik was gestopt met de pil, maar had afgelopen week een gescheurd condoom, meteen de MAP gehaald en verder gegaan met de pil. 100% zekerheid heb je toch niet Nagelbijten / Gniffelen

Anders gewoon ff de apotheek bellen!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:40

hmm ,, moelijk , denk het zelf niet... * bekende situatie * maar na 3 weke moet je toch naar de dokter om het te laten controleren ? zou ik zeker eventjes doen......

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:56

Merlinde schreef:
hmm ,, moelijk , denk het zelf niet... * bekende situatie * maar na 3 weke moet je toch naar de dokter om het te laten controleren ? zou ik zeker eventjes doen......

Hoezo dat dan...?

Ik heb zelf vandeweek voor de allereerste keer in mijn leven de MAP moeten nemen, maar ik ben daarna weer gewoon begonnen aan de pil en was ook nog van plan om m de volgende maand door te slikken i.v.m. vakantie. Maar hoezo moet je dan naar de dokter voor controle? Bloos

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:00

als je na een morning after pil meteen weer door gaat met de gewone pil.. is deze niet betrouwbaar! vandaar die controle.. 2x achter elkaar morning afterpil mag/kan volgens mij ook niet..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:07

Bij de apotheek zeiden ze dat ik gewoon weer met de pil kon beginnen, dat ie alleen de eerste 7 dagen niet betrouwbaar is...

TS: ik heb net even de bijsluiter gelezen, maar je 'mag' idd een 2e morning after pil binnen korte tijd slikken Ja

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 15:52

maar ik had de MAP alleen voor de zekerheid genomen, ik was nieteens echt veels te laat met de pil, hoogstens drie uur.

zorgt de MAp er dan voor dat de pil niet meer werkt of zo?

want er zat geen grote pauze tussen mijn pilgebruik.

dit maakt mij echt nerveus.....

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:33

milo schreef:
maar ik had de MAP alleen voor de zekerheid genomen, ik was nieteens echt veels te laat met de pil, hoogstens drie uur.

zorgt de MAp er dan voor dat de pil niet meer werkt of zo?

want er zat geen grote pauze tussen mijn pilgebruik.

dit maakt mij echt nerveus.....

Hoe bedoel je eigenlijk drie uur te laat neem je `m op een specifieke tijd in?! of nam je `m drie uur na de 24 uur uur nog in?!
En in welke week ben je `m vergeten 1ste 2de of 3de week...
In je tweede week is namelijk de kans op zwanger schap redelijk klein als je daar een pil later in neemt...
Als jij je pil op een specifiek tijdstip in neemt en drie uur later was kan dat helemaal geen kwaad dan moet je je niet eens druk maken...

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:49

mzz ik vind eigenlijk al heel netjes dat je een MAP hebt gehaald nadat je de gewone pil maar 3 uurtje na de 12 uur bent vergeten Knipoog
Ik ben hem wel eens 16/17 uur vergeten en dacht bij mezelf...
Hoe kan m'n lichaam nou precies tellen hoeveel verschil er in uren zit de ene x neem ik hem ook om 11 uur en dan om 1 uur snachts...

Magoed heel verstandig van je op die pil wel te nemen...
En ik kan voorstellen dat je er onzeker van wordt..
Heb ik ook altijd wel.. en ben dan altijd weer blij als ik ongesteld ben Clown

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 19:39

het is de eerste week, ik ben begonnen op zaterdag en het gebeurde op woensdag.

normaal neem ik hem om ongeveer 11 uur in. nu dus om half 1 de volgende middag pas.
het kan geen kwaad als je hem 12 uur erna nog in neemt. maar ik zat dus net niet meer binnen de twaalf uur.

daarom zit ik ermee:

die MAP was voor de zekerheid, daarom dacht ik: ach, kan geen kwijt om te 'knuffelen' Lachen
maar vanochtend dacht ik ineens: oliebol...

wie weet wat de MAP doet??? want er zat geen grote pauze tussen mijn pil inname, en volgens mij is een grote pauze de reden dat de pil een week niet meer veilig is. of zit ik ernaast?

lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:32

De MAP bevat zoveel hormonen dat je lichaam compleet verward geraakt. Hierdoor gaat het ook het mogelijk innestelen van een eitje tegen. De grote hoeveelheid hormonen maken idd de pil ook minder betrouwbaar. Ik zou gewoon bij de apotheek op advies gaan, ik denk dat ze je nog een MAP zullen geven. Moet je trouwens geen 2 pillen nemen als MAP bij jullie? Ik heb er steeds één liggen, is NORLEVO 750mg 2 pillen. Of is de afleverdosis in Nederland anders?

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:02

Ja ligt eraan in welke week je zit??

de morning after pil, kun je ook bij het kruidvat halen, ik durfde hem niet te halen en toen heeft mijn vriend het gedaan koste 13 euro ofzo iets

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 13:03

lore schreef:
De MAP bevat zoveel hormonen dat je lichaam compleet verward geraakt. Hierdoor gaat het ook het mogelijk innestelen van een eitje tegen. De grote hoeveelheid hormonen maken idd de pil ook minder betrouwbaar. Ik zou gewoon bij de apotheek op advies gaan, ik denk dat ze je nog een MAP zullen geven. Moet je trouwens geen 2 pillen nemen als MAP bij jullie? Ik heb er steeds één liggen, is NORLEVO 750mg 2 pillen. Of is de afleverdosis in Nederland anders?

je moet er 2 nemen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:06