scrubben, dan is het toch de bedoeling dat je alle dode huidcellen eraf gaat wrijven? met een doek? maar is dat eigenlijk niet slecht, want je haalt iedere keer die laag eraf( want in principe is heel je bovenste huidlaag al dood) dus moet je huid zich iedere keer weer herstellen, en zo krijg je dan toch sneller een verouderde huid? of zit ik nu helemaal verkeerd te denken? weet niet wat jullie mening hierover is, ben ik wel erg benieuwd naar.
Heb je t over je gezicht? Nee, scrubben is best oppervlakkig, denk dat je voor rimpels e.d. toch wat dieper moet gaan. Maar om idd je huid niet kapot te maken moet je het niet meer doen dan twee keer per week. Mijn huid ziet er daarna altijd veel beter uit, nouja als het knalrode is weggetrokken
Ik scrub mijn gezicht ook regelmatig. Het is niet zo dat je met alle kracht moet gaan scrubben. Als je met de scrub zachtjes je huid masseert is dit al voldoende. Dus je houdt het inderdaad oppervlakkig.
Ik scrub echt elke dag, ik heb dan ook best een moeilijke huid (nog wat hardnekkige acne plekken) en doe het dus op aanraden van de huidtherapeut. Voor de normale huid is het ook heel goed, maar dan idd ong. 2x per week.
het is goed omdat je de dode huidcellen(degene die er zoeizo afgaan ) eraf haalt, en scrubben is neit alleen voor je gezicht maar ook zeker goed voor ellebogen,knieen, en dat zoort ruwe huid stukjes...
ik maak bodyscrubs als werk maar alleen de zout en suiker scrub
Scrubben is juist goed! over je hele lijf verwijder je dan dode huidcellen, zodat je huid gaat stralen jaja die meiden bladen zijn wel ergens goed voor
Ik weet niet of scrubben daadwerkelijk gezond is, maar het is wel een manier om er gezond en stralend uit te zien.
Wanneer je rustig je huid scrubt (dus niet zo hard wrijven dat je huid er rood van wordt, daarmee beschadig je je huid!) verwijder je de dode huidcellen net even sneller dan wanneer deze cellen op de natuurlijke manier van je huid afvallen. Dit zorgt ervoor dat je huid minder grauw er uit ziet en voelt.
Ik scrub mijn hele lijf ongeveer 1 keer per week. En dan idd insmeren. Ik weet niet of het echt slecht is, maar ik voel me altijd wel super schoon daarna, lekker zwacht enzo.
Ik denk (weet het dus niet zeker) dat het niet slecht is hoor. Die dode huidcellen komen er met een lichte peeling vanaf. Wel staat op iedere verpakking dat je het niet dagelijks moet doen...