Blaasontsteking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlacKjee

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-04-05

Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 19:00

Wat ik mezelf afvroeg ;

Als je een blaasonsteking hebt kun je daarbij koorts hebben en kortademig zijn?

Want een blaasontsteking heb ik sowieso maar voelde me al niet lekker en had er net koorts bij en ben dus kortademig! Kunnen dit de bijwerkingen ervan zijn?

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:33

koorts kan wel, maar dan moet je even in de gaten houden dan kan het zijn dat de ontsteking naar je nieren gaat...

kortademig durf ik niet te zeggen..

google:
de infectie kan immers snel opstijgen naar de nieren en het nierweefsel aantasten. In dat stadium gaat de blaasinfectie meestal ook gepaard met koorts, rillerigheid en/of zweten, misselijkheid, pijn in de lenden en de rug en bloed in de urine.

BlacKjee

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 21:20

Thanks, was er snel bij gelukkig dus ik heb al een kuurtje hiervoor gehad. Wist niet dat je je zo beroerd kan voelen door alleen een blaasontsteking zeg..

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:23

Ik heb vorig jaar ook ongeveer 5 blaasontstekingen gehad, waarvan een paar flinke, wat ook was overgeslagen naar mijn nieren.
Ik heb toen inderdaad koorts gehad, maar kortademigheid (bestaat dit woord?:)) daar had ik geen last van.
Succes verder!!!

jodoka
Berichten: 305
Geregistreerd: 17-06-06
Woonplaats: Kerkrade

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:07

Tip,Als je merkt dat een blaasontsteking begint bij je zelf,
moet je iets zeurs drinken,of citronesap niet lekker maar helpt wel..dat 2x per dag en 2 dagen lang dan ben je er zo vanaf!

sissie

Berichten: 525
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Nijlen (Belgiƫ)

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:29

Ja hoor, dat kan best. Ik had het de laatste keer ook goed zitten, was er echt helemaal ziek van.
Beterschap meid! Veel drinken, dat helpt!

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:57

jodoka schreef:
Tip,Als je merkt dat een blaasontsteking begint bij je zelf,
moet je iets zeurs drinken,of citronesap niet lekker maar helpt wel..dat 2x per dag en 2 dagen lang dan ben je er zo vanaf!

Niet dus. Dat kan wel voorkomen dat je het krijgt, maar als je een blaasonsteking hebt gaat dat alleen over door antibiotica!

BlacKjee

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 20:59

sissie schreef:
Ja hoor, dat kan best. Ik had het de laatste keer ook goed zitten, was er echt helemaal ziek van.
Beterschap meid! Veel drinken, dat helpt!


Thnx! Ja veel drinken helpt inderdaad het gaat al een stukje beter maar nog niet van harte!

BlacKjee

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 21:00

Ja, ik weet het niet, Als ik naar de wc moet en ik voel het al branden dan maak ik meteen een afspraak bij de HA want dan weet ik alweer hoe laat het is.
Alleen dit keer niet echt in de gaten gehad en ben er nu ook echt goed ziek van.

Anoniem

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:02

Koorts kan wel, kortademigheid zou ik niet weten.
Heb zelf al meerdere malen een blaasontsteking gehad, maar daar in ieder geval geen last van gehad Knipoog .

ShadowDicky
Berichten: 20
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:14

Ik ben 2jaar geleden opgenomen in het ziekehuis
had ook blaasontsteking maar de huisarts kreeg hem niet weg met antibiotica.. dit is erg gevaarlijk ivm je nieren!
toen heb ik 3dagen in het ziekehuis gelegen aan het infuus.. en toen was het over
Ik had ook koorts maar geen kort ademigheid

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:58

al je snel last van een blaasontsteking hebt moet je d8 ik elke dag een glaasje cranberriesap drinken mn tante had de ene na de andere en ging da spul drinken en heeft er nu al een jaar geen meer gehad.

Jillyken
Berichten: 1045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:25

Ik heb een aantal jaar terug een blaasontsteking gehad, ik lag toen met 40 graden koorts in bed de eerste 2 dagen Nagelbijten / Gniffelen
ik was ook wel uitgedroogd, weet niet of dat er wat mee te maken had

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:30

ik heb het eerst ook gehad en toen ook antibiotica gekregen, maar toen kreeg ik een goed advies van een vriend van mij (die werkt bij drogist/apotheek): cranberry. Als ik nu ook maar even het gevoel heb dat ik eventueel weer last van mijn blaas zou kunnen krijgen, pak je gewoon zo'n cranberry dingetje en dan is er niks meer aan de hand Knipoog . Ze zijn dus ook gewoon te koop bij de drogist en zijn in ieder geval niet duur.

http://home.tiscali.be/jantje/Ziektes/Blaasontsteking.html zie ook "huismiddeltjes tegen blaasontsteking".

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:39

maar je krijgt toch een antibioticakuur voor de blaasontsteking?? Augmentin of andere kuur??

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:37

daffene schreef:
ik heb het eerst ook gehad en toen ook antibiotica gekregen, maar toen kreeg ik een goed advies van een vriend van mij (die werkt bij drogist/apotheek): cranberry. Als ik nu ook maar even het gevoel heb dat ik eventueel weer last van mijn blaas zou kunnen krijgen, pak je gewoon zo'n cranberry dingetje en dan is er niks meer aan de hand Knipoog . Ze zijn dus ook gewoon te koop bij de drogist en zijn in ieder geval niet duur.

http://home.tiscali.be/jantje/Ziektes/Blaasontsteking.html zie ook "huismiddeltjes tegen blaasontsteking".

Qimm

Berichten: 15179
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 23:43

Dennis v m schreef:
maar je krijgt toch een antibioticakuur voor de blaasontsteking?? Augmentin of andere kuur??


Dat is het meest gebruikelijk, er zijn andere mogelijkheden zoals daffene als aangaf, probleem is als een blaasontsteking te lang aanhoudt kan het opstijgen naar je nieren, en dan ben je niet blij. Antibiotica werkt het snelst geloof ik.

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:48

Antibiotica is het enige wat werkt als je het al hebt, de rest is alleen om te zorgen dat je het niet krijgt.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:59

en heel veel water drinken zodat de blaas gezuiverd blijft wordn

BlacKjee

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 12:01

Ja, ik heb antibiotica gekregen. Voel me nu al een stuk beter Lachen en indd Dennis v m veel water drinken. Met gevolg dat ik een abbo kan nemen bij de wc Knipoog

Anoniem

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:36

ik heb ook last van blaasonsteking,alleen ik heb erge pijn met plassen.en ik ben sochtends heel vroeg wakker en dan moet ik snel naar beneden en dan doet dat zo pijn

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:45

Dit is niet waar! (Antibiotica is het enige wat helpt). Ik heb zelf chronische blaasontsteking, in het verleden gemiddeld 8x per jaar. En op een gegeven moment heeft de dokter mij cranberry aanbevolen, omdat het niet meer gezond was iedere keer antibiotica te geven. Als ik nu dus de eerste klachten van een blaasontsteking voel, ga ik gelijk aan de cranberry pillen. Als de klachten weg zijn, ga ik naar de dokter voor controle of het ook echt helemaal weg is. Negen van de tien keer is dat het geval, en anders krijg ik alsnog een kuurtje.

Wel is het zo dat je er niet te lang mee door moet lopen omdat het anders een nierbekkenontsteking kan worden en geloof me, dat is niet fijn. Als ik aan de cranberry ga en het wordt na twee dagen niet beter, ga ik dus ook alsnog aan de antibioatic.

Anoniem

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:50

ieuw

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 09:51

barbara28 schreef:
Dit is niet waar! (Antibiotica is het enige wat helpt). Ik heb zelf chronische blaasontsteking, in het verleden gemiddeld 8x per jaar. En op een gegeven moment heeft de dokter mij cranberry aanbevolen, omdat het niet meer gezond was iedere keer antibiotica te geven. Als ik nu dus de eerste klachten van een blaasontsteking voel, ga ik gelijk aan de cranberry pillen. Als de klachten weg zijn, ga ik naar de dokter voor controle of het ook echt helemaal weg is. Negen van de tien keer is dat het geval, en anders krijg ik alsnog een kuurtje.

Wel is het zo dat je er niet te lang mee door moet lopen omdat het anders een nierbekkenontsteking kan worden en geloof me, dat is niet fijn. Als ik aan de cranberry ga en het wordt na twee dagen niet beter, ga ik dus ook alsnog aan de antibioatic.

Dus het is wel waar. Het helpt om het te voorkomen, maar niet als je de ontsteking al hebt. Ik vind het heel gevaarlijk om te beweren dat het van cranberry tabletten over gaat als je al een ontsteking hebt. Jij weet dat je anders alsnog naar de dokter moet gaan en kunt de klachten heel goed herkennen.
De meesten kunnen dat niet. Wat ik trouwens vreemd vind is dat je dokter je niet doorgestuurd heeft naar een uroloog?

In de periode dat ik elke maand een blaasonsteking had ben ik dus wel doorgestuurd, uiteindelijk niks gevonden. Tegenwoordig ben ik preventief aan de cranberry capsules, anders heb ik dus binnen no-time weer een ontsteking.

Anoniem

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:01

ik vindt dokters maar niks,ik ben er vorig jaar voor ut laatst geweest